prikkeldraad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:26

fokfanaat schreef:
Tigra_ schreef:
breekt de prikkeldraad vrij snel als ze er echt in vast zitten.

daar heb ik toch echt mijn vraagtekens bij.

Het breekt inderdaad snel als het goed opgespannen is, heb het pas nog zien gebeuren dat een paard door de prikkeldraad vloog.
Hij had wonder bij wonder zelfs geen schrammetje, de 3 draden ijzerdraad waren direct gesprongen.

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:29

Het bevestigingssysteem zijn klemmen die vast zitten aan de palen.
Afbeelding
Lijkt hierop.

Schiet los zodra er aan de draad word getrokken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:51

Ik zou idd eerst vragen of het prikkeldraad weg mag ( vrees van niet - en zo ja, zul je het er ooit waarschijnlijk weer terug moeten hangen). Anders kun je het beste een paar stevige palen in de grond (laten) slaan en er schrikdraad langs spannen.
Je hebt het idd ook niet altijd voor het zeggen...enkele van onze weides zijn omringd door weides met prikkeldraad.....Maar hoop inderdaad dat ze nooit door mn schrikdraad heenschieten.

GaelleS

Re: prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:06

Ow heb zo iets nog nooit gezien :P Thx!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:08

Boterfliegje schreef:
fokfanaat schreef:

daar heb ik toch echt mijn vraagtekens bij.

Het breekt inderdaad snel als het goed opgespannen is, heb het pas nog zien gebeuren dat een paard door de prikkeldraad vloog.
Hij had wonder bij wonder zelfs geen schrammetje, de 3 draden ijzerdraad waren direct gesprongen.

Ja inderdaad. Die paar krassen die mijn paard had van de prikkeldraad waren helemaal niet zo drastisch als vele het willen doen geloven tuurlijk zullen er horor verhalen mee gebeuren maar dat heb je net zo goed met schrikdraad/lint.

Dat geld trouwens voor alle omheiningen mits goed bevestigd is het het veiligst.
Mijn heeft ooit eens in de schrikdraad gehangen viel gelukkig ook mee maar wel een snee(verbrand)en een schiefel aan overgehouden(door de paniek) En ze had de draad helemaal meegenomen naar de andere wei terwijl er nog gewoon stroom opstond dus ik zie inderdaad het gevaar niet zo in de prikkeldraad.
De draad was nog heel alleen een paar palen kapot dus ja in mijn ervaring breekt prikkeldraad eerder als een draad. Lint breekt dan weer wel even snel denk ik.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:40

dit probleem heb ik nu ook,
ik mag het prikkeldraad absoluut niet weghalen maar heb wel een andere oplossing bedacht!
ik heb afstandaiselatoren gekocht. met daar omgeen gewoon schikdraad met stroom!
mijn paard heeft een goede schokken van gehad en haalt het niet in zijn hoofd om verder te gaan dan schikdraad

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:05

Dat is natuurlijk geen oplossing. Dat ze er niet direct bij kunnen is helemaal niet het grootste gevaar. Dat is er wel als ze door heen gaan. Strak gespannen prikkeldraad rolt op als het knapt en daar komen die vreselijke draadwonden van.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:22

Aan de buitenkant van de palen op mijn weide (deels gepacht)
zit bovenlangs prikkeldraad, onder zet schapennet van metaal.

Aan de binnenkant heb ik totaal drie draden met stroom lopen.
Het land is afgezet in delen met kunststof prikpaaltjes en dun draad wat snel knapt bij veel gewicht