dak (golfplaten) lekt, waarmee dichten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:09

lonnie schreef:
@jesito: weet je ook een naam van die kit?

Het is echt een stevige kit, maar ik weet dat je ook kleine scheuren in steen kunt lijmen/dichten ermee.
Vraag maar eens in de bouwmarkt, zij weten het vast wel.
Je zou dit gewoon van onderuit kunnen doen zonder op het dak te klimmen.

lonnie

Re: dak (golfplaten) lekt, waarmee dichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 16:13

Alane: aan jouw opmerkingen heb ik werkelijk niks, de situatie is zoals die is en niet anders, helaas. Dus in plaats van commentaar te geven en oplossingen aan te dragen die toch niet kunnen, kan je beter óf een geschikte oplossing bedenken óf niet meer reageren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:38

Ik geef geen commentaar, ik vertel je oplossingen.
een probleem is er alleen dan als er een oplossing is, zonder oplossing geen probleem.

Alleen kan het zijn dat een oplossing niet dat is wat je wilt lezen/horen, en dat is een ander verhaal.

Als asbest begint te scheuren en er gaten invallen dan is dat met kit niet tegen te houden.
Dan zijn andere platen erop leggen een betere oplossing, en dat hoeven geen nieuwe te zijn.
Als het dak zo slecht is dat je er niet op durft te klimmen, dan moet je je afvragen of je je paarden er wel onder kunt latgen staan.
zou zeggen doe de google, er is ergens een klusforum, met handige tips en tricks van proffs voor de amateurs, doe daar je licht op.
Asbestplaten kunnen poreus worden en gaan scheuren, dit is een proces wat door blijft gaan. dat is een feit, en mischien maakt dat je gemakkelijker om tot een oplossing te komen.

pur als dakafdichtig is geen oplossing....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:58

Alane heeft gelijk, de platen zijn slecht en dit proces zal steeds verder gaan op den duur zal geen een kit dit meer kunnen redden.
Maar ik neem aan dat je huur betaald voor de stal dan moet die stal toch ook naar behoren zijn.
Als er iets mis is zal de verhuurder dit moeten verhelpen, hij wil dat niet en zadelt jouw op met de kosten, vind ik niet helemaal kunnen.
Maar wat Alane zegt dat je dan maar moet verkopen vind ik ook wel ver gaan.

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:23

Wij hebben ook schuren met platen van asbest, zit ook hier en daar een gaatje in. Ken ook schuren van andere mensen met een asbest dak. In mijn ogen kunnen de platen op zich best lang mee, je moet alleen zorgen dat de balken niet verrotten. Ook dat kan heel lang duren. En ik zou ook niet graag op een plaat gaan zitten op een dak, ook al was het nieuw ....
Gewoon kitten en op blijven letten!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:24

jesito schreef:
Alane heeft gelijk, de platen zijn slecht en dit proces zal steeds verder gaan op den duur zal geen een kit dit meer kunnen redden.
Maar ik neem aan dat je huur betaald voor de stal dan moet die stal toch ook naar behoren zijn.
Als er iets mis is zal de verhuurder dit moeten verhelpen, hij wil dat niet en zadelt jouw op met de kosten, vind ik niet helemaal kunnen.
Maar wat Alane zegt dat je dan maar moet verkopen vind ik ook wel ver gaan.

Hoezo is dat ver gaan?
Als die paarden niet elders ondergebracht kunnen worden om welke reden dan ook, en de stal te gevaarlijk zou worden, vindt je het dan niet ver gaan om die paarden toch aan te houden?
En ja als wij niet in de mogelijkheid waren geweest om een andere woning te kopen, dan had ik de paarden verkocht, vind het niet kunnen om ze 24/7 op de weide te laten lopen waar de grond niet voor geschikt is.

Ook asbest platen zijn een keer aan hun eind, vaak zie je dat doordat er gaten in komen, en scheuren. De platen worden dan poreus en is eigenlijk een teken dat ze vervangen moeten worden.
Het nadeel van water is dat het altijd langs de platen loopt naar het hout toe wat draagt, de latten en balken, en dat die dan ongemerkt aangetast worden en beginnen weg te rotten.
Als je dan pech hebt en er komen insecten bij, dan is het snel gebeurd met het dak (uit ervaring en na uitleg van een expert)
Wij hebben het hele dak eraf laten halen, balken vervangen en bijgelegd, latten vernieuwd en nieuwe platen erop. Gelijk maar gekozen voor platen met een anticondenslaag.. Helaas was het dak te groot om platen te sparen en zo te vernieuwen en kon het nite gedeeltelijk + aan de straat zijde (oog wil ook wat)

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:32

bibi_vA schreef:
Je kan ook een soort kit gebruiken, bv. voor bitumineuze daken. Hecht ook op asbest. Aanbrengen als ze echt droog zijn, kan gewoon vanaf de onderkant. Zo repareren wij ook soms ons oude dak. Gewoon even bij de bouwmarkt kijken.

Hier dacht ik ook aan, staat bij de afdeling voor golfplaten en volgens mij kun je dit zelfs op natte ondergronden gebruiken.
Mijn vriend heeft toevallig deze week ook gaten gedicht.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:00

Ik zie op Marktplaat meer dan 1 advertentie staan van gratis op te halen golfplaten, ook asbestvrije (met asbest mogen ze eigenlijk helemaal niet aanbieden, maar goed :z ).
145m2 in Asten.
50 m2 in Zundert
een partij in St. oedenrode

Wij hebben ook zelf asbest afgevoerd na een storm, waarbij het dak gedeeltelijk weggeslagen was.
Dubbel ingepakt in speciale plastic en naar milieupark gebracht waar een speciale container hiervoor staat. Konden we gratis aanleveren (op de koop van de plastic na natuurlijk).
Maar idd goed opletten dat je niet door het dak gaat. Toen ze uiteindelijk hier de schuur hebben afgebroken, kwamen die maanmannetjes de platen eraf halen en is er ook eentje door het dak gevallen. Gelukkig was het een niet al te hoge oude kippenloods. Maar op de manege is vorig jaar ook iemand door het dak van de binnenmanege gezakt, toen hij enkele platen aan het vervangen was. Die heeft toen heeeeel lang in het ziekenhuis gelegen en mankt nu nog steeds. Dus ben voorzichtig als je toch voor het plaatsen van andere platen gaat.
Mij lijkt kit nl. ook niet goedkoop.