jesito schreef:Alane heeft gelijk, de platen zijn slecht en dit proces zal steeds verder gaan op den duur zal geen een kit dit meer kunnen redden.
Maar ik neem aan dat je huur betaald voor de stal dan moet die stal toch ook naar behoren zijn.
Als er iets mis is zal de verhuurder dit moeten verhelpen, hij wil dat niet en zadelt jouw op met de kosten, vind ik niet helemaal kunnen.
Maar wat Alane zegt dat je dan maar moet verkopen vind ik ook wel ver gaan.
Hoezo is dat ver gaan?
Als die paarden niet elders ondergebracht kunnen worden om welke reden dan ook, en de stal te gevaarlijk zou worden, vindt je het dan niet ver gaan om die paarden toch aan te houden?
En ja als wij niet in de mogelijkheid waren geweest om een andere woning te kopen, dan had ik de paarden verkocht, vind het niet kunnen om ze 24/7 op de weide te laten lopen waar de grond niet voor geschikt is.
Ook asbest platen zijn een keer aan hun eind, vaak zie je dat doordat er gaten in komen, en scheuren. De platen worden dan poreus en is eigenlijk een teken dat ze vervangen moeten worden.
Het nadeel van water is dat het altijd langs de platen loopt naar het hout toe wat draagt, de latten en balken, en dat die dan ongemerkt aangetast worden en beginnen weg te rotten.
Als je dan pech hebt en er komen insecten bij, dan is het snel gebeurd met het dak (uit ervaring en na uitleg van een expert)
Wij hebben het hele dak eraf laten halen, balken vervangen en bijgelegd, latten vernieuwd en nieuwe platen erop. Gelijk maar gekozen voor platen met een anticondenslaag.. Helaas was het dak te groot om platen te sparen en zo te vernieuwen en kon het nite gedeeltelijk + aan de straat zijde (oog wil ook wat)