daffie1986 schreef:Oh wat heerlijk dat ik gewoon kale stal betaal, mijn huurpijs blijft nihil, hooi heb ik gratis en gehakseld stro is 7 euro per pak maar ga nog even kijken of dat goedkoper kan. Stro heb ik alleen maar van oktober t/m april/mei de rest staat hij buiten en in deze periode alleen 's avonds op stal.
Heb dit voorheen inderdaad ook genoeg gehad en ben echt blij dat ik hier niks meer mee te maken heb, het is gewoon een spelletje om de prijs omhoog te krijgen want hij gaat in 99% niet meer omlaag.
Ik vind het niet eerlijk dat je beweerd dat het een spelletje is.
Feit is namelijk dat zowel de ruwvoer als strooiselprijzen zijn gestegen en nog meer zullen stijgen ten gevolge van de slechte oogsten.
Dat voelen mensen met paarden aan huis ook.
Dat jij je hooi gratis kan krijgen is super, maar hier betaal je vanuit de opslag toch minimaal 2,50 tot 4 euro per pakje. En dat tikt op maandbasis enorm aan!
Hennepstrooisel, en dan neem ik even de Welkoop, want bij mijn leverancier is het nog niet zo, is ten opzichte van vorig jaar ook weer bijna een euro duurder geworden. Dat geld moet ergens vandaan komen!
Ik heb ook een kale maandprijs en de overige kosten zijn naar verbruik, voor inkoopprijs, en dan verdeeld per paard. En dan zie je dat je door het slechte weer ook stijgt in prijs.
Voorgaande jaren had ik ze in september vaak nog 24/7 op het land lopen en is het een goedkope maand. Deze maand heb ik al net zoveel kosten aan strooisel en ruwvoer bijvoeren als normaal midden winter! Dat scheelt zo 20 tot 25 euro! Ook voor mijzelf, want deze kosten heb ik ook voor mijn eigen paarden!
Tja, dat bij een goed jaar de prijzen meestal niet meer dalen, dat is dan een ander probleem. Wel begrijpelijk omdat de marges maar zo klein zijn en de overige kosten ook elk jaar stijgen. Dan heb je meer aan concurrentie in de markt.