Normale stalkosten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Normale stalkosten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:04

Ik zou een aantal stallen bij je in de buurt bellen en vragen wat de stalkosten zijn, wat erin zit en een afspraak maken om te gaan kijken of het wat voor je is.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:33

Ik zou eerst een voor jezelf gaan bedenken wat je precies wilt en verwacht van een stal.Wil je een binnenbak, buitenbak of geen bak? Wil je alles zelf doen of wil je all-in? moet je paard de hele dag buiten staan of is een uurtje voldoende voor jou? wil je uberhaupt wel een box, of wil je een schuilstal met weilandje?
Als je weet wat voor soort stalling je zoekt, kan je ongeveer ene prijs schatting maken en dan kan je op zoek gaan in de buurt bij jou naar zo'n soort stal.

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:03

Tigra_ schreef:
Shoufshouf schreef:
Ik ga per 1 dec naar Olthuis Nijverdal. Is inderdaad niet goedkoop maar als ik alles omreken van thuis valt het eigenlijk best mee.

Ze worden daar 3 keer per dag gevoerd, twee keer per dag gemest, binnenbak, wormenkuur en inenten zitten er ook bij.

Ik heb mijn paarden normaal thuis staan dat kost mij ook al:

3 balen vlas per week a ongeveer 6 euro = 80 euro per maand (4,5 week)
minimaal 1 baal hooi per dag = 105 euro
voer = ongeveer 60 euro per maand
dan heb ik water, elektriciteit, wormenkuur en inenting, huur weiland, lid ruitervereniging, mest afvoer, etc. nog niet meegeteld om maar over je tijd aan mesten en voeren etc niet te spreken....

prijs wordt 262 voor paard...

2x per dag mesten?
Staan ze dan de hele dag op stal?

Nee hoor!! Mijn paardjes staan bijna de hele middag (van twaalf tot ongeveer 4 a 5) in de paddock.
Ze halen gewoon twee keer per dag de stront eruit zodat ze niet alles rondtrappen!!! Ik vind het wel lekker schoon en netjes!! Een keer per twee weken gaat alles eruit!!

Ik sta hier nu ruim een week en het bevalt mij prima!!!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:05

Shoufshouf schreef:
Ik ga per 1 dec naar Olthuis Nijverdal. Is inderdaad niet goedkoop maar als ik alles omreken van thuis valt het eigenlijk best mee.

Ze worden daar 3 keer per dag gevoerd, twee keer per dag gemest, binnenbak, wormenkuur en inenten zitten er ook bij.

dan heb ik water, elektriciteit, wormenkuur en inenting, huur weiland, lid ruitervereniging, mest afvoer, etc. nog niet meegeteld om maar over je tijd aan mesten en voeren etc niet te spreken....

3 balen vlas per week??? wat doet jouw paard? ik doe er 3 per maand ong.

Anness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:18

Mijn paard staat in pension en ik betaal €150,- per maand. Daar zit bij inbegrepen: 2x per dag voer (brokken en hooi), binnen en buiten zetten, gebruik binnen en buitenbak, trailer stallen, plek voor eigen zadelkasten en bodembedekking stal (wel zelf mesten, maar wordt ook vaak door verzorgmeisjes of de baas zelf gedaan).

LennekeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:59

Wij betalen 120 p/m inclusief voer, buitenbak, uitmesten. Verder wordt er vooral goed op je paard gepast.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:08

Wij betalen 135 per maand, dan hebben we een buitenbak met verlichting (omgooien moet nog extra betaald worden), 4x4 stallen, onbeperkt hooi, en vlas.
'S ochtends worden ze gevoerd en buiten gezet, verder word er helemaal niks gedaan.
Ook is er de hele dag geen toezicht op de paarden, we moeten dus echt zelf bijspringen.

We rijden zelf elke dag 20 kilometer om te voeren 's avonds.
Stalgeld is dus weinig, maar we zijn wel behoorlijk wat kwijt per maand aan benzinekosten dus opzoek gaan naar goedkope stalling verderweg heeft echt geen nut, dan maar een duurdere stal in de buurt ;)

Smushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:11

hier in arnhem is dat 125 p/m. :) dat is dan 24/7 weidegang en verschillende simpele faciliteiten. niet luxe, maar zeker niet onbruikbaar.

Ysanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:18

Dat ligt er van af hoeveel er bij is.
Ik sta bijvoorbeeld op een stal met: binnen/buiten longeerbak, stapmolen, wasplaats warm/koud water, stalhuur, eten/drinken/ elke dag buiten(in de winter paddock), 4 paddocken, 3 rijbakken. En dat is €250,-
maar dan heb je er ook heel veel bij. Nu vertel ik niet alles omdat het te veel is:P

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:24

De prijs is echt afhankelijk van de regio.

Ik betaal 100€ voor enkel de stal/weide/buitenbak zeg maar. Voer, stalstrooisel, ... is allemaal voor eigen rekening. Ik ben dus rond de 200€ kwijt per maand in totaal.

Xbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:47

Hoi,

Ik heb zelf aardig wat paarden. Nu hebben we eigen hooi en goedkoop stro van de buren van het land gehaald en met krachtvoer kom ik uit op een inkoop prijs van €100,-. Dat kost gewoon een paard per maand.
Dan heb ik het niet over het lichtje wat brand, het water de accommodatie kortom alle faciliteiten.

Ze staan dan overdag 7 uur buiten in de winter, en ik heb het over een KWPNer van gemiddeld 1.70 die 2a3 scheppen basisbrok krijgt per dag.

Dit zijn dus de winter maanden. 6 maanden binnen en 6 maanden buiten zeg ik maar. Zomer maanden zijn wat goedkoper.

Marrlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:50

Pff ik betaal bijna 400 euro als ik dat al niet haal en dan komen ze ruim 1 uur buiten :(

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:25

Kelly1992 schreef:
Shoufshouf schreef:

3 balen vlas per week??? wat doet jouw paard? ik doe er 3 per maand ong.

Ik heb er twee (paarden) thuis staan! En het is gemiddeld, ik doe er niet elke week een baal bij maar soms haal ik hem wel bijna helemaal leeg en dan gaan er zo 2 of 3 balen tegelijk erin.....

samuraiLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:29

Ik sta op stal ten rozen in aalst ' belgie'
ik betaal ongeveer 200 euro de maand
130 euro stal per maand
30 euro per grote baal hooi Om de 2 maand
Eten 20 euro om da 2 maand
piste is gratis en vlas is ongeveer 24 euro de maand *D

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:34

Ik neem toch aan dat je als 12-jarige ouders hebt die het paardje gaan kopen en ook met jou op zoek gaan naar een stal?

Ismay1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 01:07

Net als wat de rest zegt": Waar woon je? Wat zijn je eisen, wat hoeft niet perse? Wat heeft je paard als extra nodig?

Zo sta ik met mijn paard in purmerend tegen een bos aan, binnen & buitenbak, 4 paddocks, longeerring, weiland, ruime stal met veel stro. En de plannen zijn nog dat er ooit een stapmolen komt en springweide en extra paddocks (ik vraag me alleen af wanneer?!)

Dit is dan natuurlijk ook prijzig. Bovendien krijgt mijn paard sinds 1,5 jaar hooi ipv kuil (kuil wordt standaart gevoerd), omdat we erachter zijn gekomen dat mijn paard (vooral in de winter) last heeft van het verschil in kuil iedere x (diarree etc.), dus moet een constante zéér droge kuil krijgen wat nooit het geval is, dus heb ik hooi nodig. Dit is ook een meerprijs, zo kunnen dingen oplopen!

Dan laat ik mn paard iedere dag nog 1 tot 1,5 uur buiten zetten.. wintermaanden. In de zomermaanden wordt ze doorde weeks op het land gezet.

En kleine extratjes na het werken 3/4 kg lichte gekruide muesli (dit is puur als beloning en goed voor haar spierverwerking, niet als extra energie).
Zo kom ik (/wij) dus al gouw uit rond de 500 p/m. (zit dan wel biks bij, gebruik alle faciliteiten, de extras die ik hierboven genoemd heb, wekelijks wordt er gemest, en het feit dat je paard heel goed in de gaten gehouden wordt; er wordt direct gebeld als er ook maar iets aan de hand is, de eigenaren hebben diplomas voor zorg etc dus ze hebben een idee van wat er gaande is)

Vergeet niet dat je ook andere kosten hebt he.. zoals dierenarts, hoefsmid, tandarts, ...

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:55

Ik sta op een stal waar het vanaf januari 230 kost (10 euro verhoging i.v.m duurder stro)

Hierbij zit dan:
Stro/vlas,
Biks, hooi,
2x per dag gevoerd,
poetsplaats met warm en koud water,
kantine (geen verkoop),
2x buitenbak, één normale grootte, andere iets groter,
een longeerbak,
3x paddock op steen,
2x op gras,
zomer 24/7land
en in de winter een halve dag..