Paard heeft ineens heel vettig haar!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Paard heeft ineens heel vettig haar!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:00

Ik lees even mee.. Mijn paardje (1,5) heeft het sinds een week ongeveer ook.. Echt vreselijk! Hij staat al een tijdje onder een regendekentje dus daar kan het niet aan liggen... (overigens, voor ik commentaar krijg; ik ben er meestal op het warmst van de dag, hou hem ontzettend goed in de gaten maar hij heeft het nog geen enkele keer echt warm gehad onder zn deken hoor :) )
Maar idd ook van die schilfertjes in zn manen en staart en als ik 1x een stevige aai geef is mn hand wit van het vet... Blegh..

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 20:35

Mijn vzp van 24 heeft sinds 2 weken ook vettige manen en een vettige vacht.. :=
Ik merk nog niet direct schilfertjes op, heb ook niet zo zeer het vet aan mijn handen.
Ze staat trouwens 24/24 en 7/7 buiten zonder deken oid, vanaf november gaat ze terug 's nachts op stal.
Komt misschien doordat ze weer zo'n laag aanleggen ivm de verandering van het weer? We gaan ook weer stilaan richting de winter :)

lambiek_lief

Re: Paard heeft ineens heel vettig haar!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:16

Me shetje heeft er ook sinds denk 2 weken last van.
Terwijl hij gewoon s'nachts naar binnen gaat. En overdag als het regent gewoon kan schuilen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:28

deCent schreef:
Wat trouwens wel typisch is, is dat het voorgaande jaren nooit zo is geweest. (Heb dit paard nu bijna 4 jaar)

Wat er dan nu ineens anders is....:?
Misschien heb ik voorgaande jaren zijn deken er eerder opgegooid...?

denk dat het dit jaar eerder slecht weer is, dus beginnen ze voordat het in onze ogen dekentijd is al met de haren waterafstotend te maken... Ik werk al met regendekens omdat ze het al koud krijgen hier. Vooral mijn oude pony.