Weiland Tips gezocht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 07:43

Cahill schreef:
Schapen kunnen het hele jaar door buiten blijven, een geit houd niet van regen en kou.
Bij ons lopen de schapen 365 dagen per jaar in de wei en de geiten alleen in de zomer voor ong. 2 maanden.

Als je er ruimte voor heb, houd het dan bij schapen. Kijk het dan aan tot juni/juli als je ziet dat er onkruid gaat komen dan zou je tijdelijk een geit ergens kunnen lenen.

oke, nja er staat nog wat onkruid wat we heel graag weg willen hebben, want paarden eten dit niet/ mogen dit niet. maar ik weet niet waar ik nu nog een geit vandaan kan halen. En die schapen, ik kijk die andere mensen wel lief aan. Alleen kunnen die niet heel het jaar blijven want dat is niet haalbaar qua ruimte en hoeveelheid gras.

Cahill

Re: Weiland Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 07:45

Wat voor onkruid staat er? Als het niet veel is, zou ik zeggen haal het met de hand weg. Geiten heeft inderdaad geen zin meer want het is al september.

Wanneer gaan de paarden er op?

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 07:47

Cahill schreef:
Wat voor onkruid staat er? Als het niet veel is, zou ik zeggen haal het met de hand weg. Geiten heeft inderdaad geen zin meer want het is al september.

Wanneer gaan de paarden er op?

Iets terug staat een foto van het onkruid, die witte bolletjes, dat staat er nog ;)

Met de hand weg halen heeft dus geen zin, maaien ook niet. Dit moet echt dood ;)

Ik hoop dat ze er met een maandje opgaan.

EDIT: mits dit lukt natuurlijk ;)

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 07:49

Ziet het er nog zo uit of is er al wat aangedaan?

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 07:51

Cahill schreef:
Ziet het er nog zo uit of is er al wat aangedaan?

Zoals ik zei, alleen dat plantje met die witte bolletjes staat er nog, graag beter de reacties lezen a.u.b ;)

Voor de rest zijn de onkruid plantjes weg, die roze bloemen zijn eruit getrokken, en de brandnetels en alles is met zooi behandeld, maar die er nog staat gaat daar niet mee weg ;)

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 07:57

Heb geen idee wat het is en weet ook niet hoe je die weg kan halen. Schapen zullen het niet eten.
Misschien dat je ze bij het hart (zolaag mogelijk) kan doorknippen met een heggeschaar. Is het voorlopig weg. Nu kan je volgens mij toch niet zoveel meer doen aan een wei en kijk begin volgend jaar wat je er verder mee wil doen. Tot die tijd kan je uitzoeken wat het is en hoe je er van af komt.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 07:59

Cahill schreef:
Heb geen idee wat het is en weet ook niet hoe je die weg kan halen. Schapen zullen het niet eten.
Misschien dat je ze bij het hart (zolaag mogelijk) kan doorknippen met een heggeschaar. Is het voorlopig weg. Nu kan je volgens mij toch niet zoveel meer doen aan een wei en kijk begin volgend jaar wat je er verder mee wil doen. Tot die tijd kan je uitzoeken wat het is en hoe je er van af komt.

NJa ze hebben me in dit topic al verteld wat het is, en dat het met normaal spul of afknippen niet verdwijnt ;) Dus probeer achter dat goede spul te komen waar ik zoals eerder gezegt het op stage weg heb moeten halen want lukt dat kunnen ze er na een week op, en anders tja, gooien we ze erop want eten doen ze het niet ;)