rijden in weiland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sophieanne17

Re: rijden in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:59

Ik rij ook meestal in het land, onze buitenbak is veels te zwaar en het land is mooi vlak. En k zou er zeker geen ijzers voor onder plaatsen :P
Alleen even oppassen als het erg drassig is of de grond bevroren is!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:07

Wij vragen voor mensen van buitenaf 5€ per keer dat ze komen rijden. :))

Overigens, als je idd veel op de wei blijft rijden zou ik toch inderdaad denken om hem of bloot op de voeten te laten staan, of met stiften te rijden. Houdt er wel rekening mee dat de wei op den duur waarschijnlijk zo glad is dat je toch een periode niet kunt rijden.

Van kalkoenen/stiften/proppen ondervinden ze niet zoveel last, al zou ik zeker gepaste beenbescherming omdoen. ;)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:12

Ik kan nu eigenlijk niet mee in de wei rijden, het gras wordt weer te lang. Waarschijnlijk zet de eigenaar ze binnenkort weer om, dan kan ik weer rijden in de wei. Nu gaan we maar de straat op, maar zonder een rondje in de wei vind ik dat toch niet ideaal.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:16

ik rij zelf ook weleens in de wei,
heb alleen tijdje geleden gehoord dat de wei voor een paard een plek is voor vrij te zijn.
en dus niet te werken. dus heb ik een longeercirkel (heel groot :D) voor mijn pony gemaakt zodat zijn wei gewoon vrij is!
alleen met springen maak ik meestal gebruik van de wei :P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:18

xXLiekeXx schreef:
@ilonaapakees; zou jij mij misschien een gemiddelde bakhuurprijs kunnen vertellen? Het zou voor mij in de winter zeker handig zijn! Alhoewel ik nog steeds liever buiten rijd.

Ik weet hier in de buurt de prijzen van 3 binnenbakken. 5,-, 7,50 en 10,- per x.
Misschien scheelt het als je per maand betaald ipv per x, maar goedkoop is het niet. (logisch ook, want die bak en het onderhoud is ook niet goedkoop)

Voordeel van rijden op het land kan zijn is dat je lekker lang rechtuit kunt rijden (waarbij je ook veel oefeningen kunt doen). Dressuurtechnisch (proefgericht)vind ik het een nadeel op het land. Een "zandbak" rijdt veel prettiger en vind ik ivm uitglijden ook veiliger.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:22

Dankjewel voor de prijzen hier!
Ik vind de wei ook fijn om geheel 'op te kruisen' naar achter zodat ze goed los komt.
Wel gaat ze vaak ervandoor richting het hek. Denk dat dit in een bak niet zo is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:32

xXLiekeXx schreef:
Wel gaat ze vaak ervandoor richting het hek. Denk dat dit in een bak niet zo is.

Misschien laat ze het probleem niet zien in de bak, maar dan is het probleem er nog wel natuurlijk. ;)
Lijkt mij belangrijk om een bak te zoeken en ook les. Misschien valt het te combineren en ben je daardoor financieel beter af.

Als ze er vandooor gaat, geef dan korte ophoudingen en daarna ontspannen, mag best een harde ophouding zijn, als je daarna maar echt weer direct die ontspanning geeft. Nooit spanning houden op de teugels.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:21

Ik ben ook bezig met het er uit werken van die ondeugd ;)
Maar, ben ook al bezig met het zoeken en regelen van les :D

kossmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:51

ik rijd ook wel eens in het land, alleen niet als het nat is, omdat ze ijzers heeft en dan kan ze snel uitglijden.
Maar je kan prima in het land rijden. Is ook wat interessanter voor het paarde dan een bak, denk ik.

LotteR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:23

In het land rijden kan echt geen kwaad.
Vaak is het ook leuker om in het land te rijden dan in de bak!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:10

Lotte18yo schreef:
In het land rijden kan echt geen kwaad.
Vaak is het ook leuker om in het land te rijden dan in de bak!

Omdat? :)