dierenbescherming of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zouden jullie hiermee doen?

de dierenbescherming erbij halen
74 (84%)
niks doen
1 (1%)
de eigenaar opzoeken (zo ja, en dan?)
13 (14%)

Totaal aantal stemmen: 88

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:37

Ik zou foto's maken van de paardjes ter bewijs van de omstandigheden van de paardjes en hoe ze er uit zien en er bij staan enz..

Monique

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:56

Ik zou de dierenbescherming erbij halen, er kan en mag geen enkele reden zijn om je paarden er zo bij te laten lopen. Als je er melding van maakt en erbij vertelt dat de situatie ernstig is komt de dierenbescherming op zo kort mogelijke termijn langs.

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:18

De dierenbescherming bellen en in de buurt rondvragen(als er huizen in de buurt zijn) of ze weten wanneer die eigenaar komt zodat je ermee kan praten, als er met zo'n banketstaaf van een eigenaar van paarden mee valt te praten.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 14:57

Ik heb ook ooit eens de dierenbescherming gebeld voor een soortgelijk geval. Het antwoord: Heeft de pony een stal? Ja, nou dan kunnen wij niks doen. Einde discussie en daar zat ik dan witheet van woede.
Die ponies die jij bedoeld hebben ook een stal, dus de kans is groot dat jij hetzelfde antwoord krijgt als ik. Ook zie ik die mensen regelmatig met water door de wei zeulen, dus waarschijnlijk zal dat ook voor hen spreken. En niet iedereen is op de hoogte van het gevaarlijke Jacobskruiskruid. (Waren wij eerst ook niet, en zonder bokt nog steeds niet) Misschien dus een idee om de eigenaar op de hoogte te stellen van deze plant.
Maar niet geschoten is altijd mis, dus bellen kan altijd en wie weet gaat de dierenbescherming wel kijken

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 14:59

We reden vandaag trouwens langs de MacDonalds en ja, er liepen mensen in dew ei die ze eten gaven en ze waren aan het knuffelen en anderen waren met het onkruid bezig....

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:06

Hey,

Okkie, ik bedoelde jou ook helemaal niet en ik snap niet dat je je zo aangevallen voelt, want het was geen kritiek maar een advies. En in plaats van berichtjes schrijven zou je ook even de dierenbescherming kunnen bellen. Ik snap niet dat je dat nog niet gedaan hebt, zeker omdat je ze niet mager vindt maar skeletten. Als ze het niet nodig vinden om te komen dan hoor je dat vanzelf wel.

xxxies
Syllie

pinopaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 17:15

En? Hebben jullie al gebeld of iets? Kben benieuwd..

Bij ons op de kermis waren eens ponies die vergroeide hoeven hadden en rondliepen met hoofdstellen die veels te strak zaten. Ik was er zelf (helaas) niet bij maar twee vriendinnen van me hadden het gezien en er wat van gezegd bij de eigenaar. Die had geen zin in bemoeials en vervolgens hebben ze de dierenbescherming gebeld. Die is direct komen kijken en er werd geeist van de eigenaar dat de ponies binnen een aantal dagen naar de hoefsmid waren geweest en de hoofdstellen moesten losser. En ja hor gelukkig werd er geluisterd en liepen de ponies er weer ´gezond´bij..

Mar1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 17:37

Ik heb per ongeluk gestemd op 'eigenaar opzoeken', maar ik zou dierenbescherming bellen! En als er niets gebeurt alsnog eigenaar opzoeken, in de hoop zelf wel iets te kunnn bereiken.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 00:11

foto's maken en daarmee naar de dierenbescherming.

die zoeken het dan (denk ik) wel verder uit.

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:44

Dit zn moeilijke dingen, je weet namelijk niet precies hoe het verhaal zit, maaruh hoe wilde je eigenlijk ooit achter de naam van de eigenaar komen????
Ik denk dat je beter de dierenbescherming kunt bellen/emailen/brief schrijven want zij kunnen er wel wat mee, hoewel ze het waarschijnlijk niet zullen doen, ze zijn best laks met dat soort dingen...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:53

Ik zou eerst de eigenaar zien te spreken. Ik heb laatst ook een graatmager paard gezien. Ook zo mager (zonder overdrijven) als de paardjes van Brooke... Na wat heen en weer gevraagd aan mensen is de manege-houder naar die mensen toe gegaan en heeft het gewoon gevraagd. Normaal hebben hun namelijk altijd gezonde paarden buiten staan.
Dit paard bleek een zeer ernstige onbekende worminfectie (ofzo iets) te hebben, waarvan een ander mens hem allang had laten inslapen. Hun hebben gevochten voor zijn leven en moet nu gewoon weer aankomen. Zoiets kan er dus ook aan de hand zijn. Wil de eigenaar er niet over praten, weet jij in principe genoeg en kun je de DB bellen om ze eens een kijkje te laten nemen.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:23

Mense dit topic is een jaar oud...

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:34

Ik heb de moddies al getipt. Maar als je het topic nou mooi op de tweede pagina had laten staan, was het wel iets handiger geweest. Slimbo Ach gut

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:53

als je de eigenaren belt...ja ik weetnie hoor.. tis hun eigen zaak
en dat zullen ze ook wel zeggen ook!
Dus ik zou gewoon de dierenbescherming erbij halen
kijken wat die zeggen....arme beessies Verdrietig

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:01

Uums schreef:
Vreselijk! Arme schepseltjes! In zo`n geval moet er ingegrepen worden, al vind ik dat er soms te vroeg naar de dierenbescherming gestapt wordt (maar beter 1* voor niks dan 1* te laat natuurlijk..). Er liep een Belg in ons weiland (niet van ons) met een afvallende veulenvacht. Dat dons had hij nodig tegen de kou, maar er stonden meteen 10 schreeuwerige mensen op de stoep (wiens kinderen slecht verzorgd worden nota bene) en een agente die dacht dat ze verstand had van dieren met commentaar op dat 'verwaarloosde paard'. Ze hadden niet eens door hoe jong hij was!

ja, en vergeet Jonathan niet... Boos! manege paard wat de leden nota bene verwaarloosd bevonden werd...

Ik zal er achteraan gaan, als ik dát zie Boos! De dierenbescherming bellen ja... Staan ze er al lang?!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:20

Btw, de pony's zijn er nu weg, en er wordt een schuilhuisje gebouwd Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:34

Dit is een topic van 1 jaar oud. Ik zet een slotje Lachen.