Zelf stal-speelgoed maken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 01:50

Voerbal voor op de grond is voor bij mijn paarden geen optie, vanwege het vlas..
2 hooinetten over elkaar is wel een goede, maar de dingen die verder genoemd worden had ik zelf ook al bedacht in mn openingspost :+
Skippyballen blijven hier nooit lang heel, dus als ik een bal koop moet het echt een paarden-speelbal zijn, en voor 4 paarden is dat een beetje teveel van het goede..

Theresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:12

Wilgentakken zou ik voor gaan. Simpel en goed voor de paarden!

Anoniem

Re: Zelf stal-speelgoed maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:46

Takken was ik zelf ook al opgekomen, maar zou je ze dan ophangen of neerleggen?

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:13

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:14

Ik laat ze expres liggen, want de paarden gaan er ook mee sjouwen. :) Last heb jij of zij er niet van, want over het algemeen eten ze ze helemaal op. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:15

Shanna schreef:
Takken was ik zelf ook al opgekomen, maar zou je ze dan ophangen of neerleggen?

Maar dan wel wilgentakken, andere zijn lang niet altijd goed voor je paard!! :)

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:24

<3
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:05

Shanna schreef:
Voerbal voor op de grond is voor bij mijn paarden geen optie, vanwege het vlas..
..

de mijne heeft altijd een voerbal gehad op vlas. gaat prima. gewoon zorgen voor grote beloningen. dus stukjes appel, wortel en zo.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:07

colaflessen gevuld met wat zand ophangen in de stal.Wiz vond het vreselijk leuk om ze rond te duwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:26

Gewoon colaflessen met gewicht bedoel je dus? Zonder gaten of weet ik wat..?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:36

ja die bedoel ik.. en een touw om de bovenkant of een gaatje doorheen boren... pret :j

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:37

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:49

leuk topic :D

Ik ga dit volgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:15

Ik heb inmiddels 4 jerrycans (klein formaat) schoongemaakt en gaten in de onderkant geboord. Het is best lastig om de brok (er in, maar dat is voor mij lastig, en) eruit te krijgen dus daar zullen ze al een tijdje zoet mee zijn. Deze heb ik vlak boven de voerbakken gehangen, zodat het voer in de voerbakken valt. De paarden hebben het nog niet getest (zijn nog niet op stal geweest) dus ik ben benieuwd!

Verder heb ik voor alle 4 de paarden een hooi-zak gekocht. Dus geen hooi-netten maar echt de zakken. De zout-stenen wil ik in likit-houders gaan ophangen.

Voor het voer ben ik dan denk ik wel klaar, om dit zo lang mogelijk te laten duren.. Iemand anders nog ideeën?

Ik zal binnenkort ook even foto's maken als alles klaar is. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:18

Paarde_bloem schreef:
@ Chaos

Haha, ja, dat is ook waar! Maar die van mij kan met zijn hoofdje uit zijn staldeur, dus dan zal hij het wel perongeluk uit de stal laten vallen... En om dat stukje nou dicht te doen is ook weer overdreven! :)

Dat kunnen die van ons ook. Maar doorgaans is de opening te klein voor de lengte van de takken. En een paard dat zo'n tak in zijn mond heeft weet hem meestal niet zo heel behendig te sturen.. :P

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:23

Theresa schreef:
Wilgentakken zou ik voor gaan. Simpel en goed voor de paarden!

Met of zonder blaadjes? :o?
Ik zoek namelijk ook al een tijd iets voor mijn paard om zich wat mee bezig te houden, likstenen en een jollybal daar kijkt hij helemaal niet naar om, en altijd stukjes wortel verstoppen in zijn hooi gaat ook vervelen na een tijdje :') Krijg je ze gewoon bij een tuincentrum?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:27

Welke fruit-takken raden jullie aan?

@ Shanelle, wilgentakken kan je gewoon wegrapen bij het snoeien (bijvoorbeeld van knot-wilgen). :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:28

Met blaadjes, vinden ze héérlijk!

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:32

Ik had zelf ook al eens gedacht om een lege fles oid te nemen, daar redelijk grote gaten in te maken aan beide kanten, en er dan op verscheidene plaatsen een wortel doorsteken en ophangen. Er wel voor zorgen dat de wortel aan de 'bereikbare' kant er niet té ver uitsteekt zodat het paard, wanneer hij de wortel wilt pakken, die eigenlijk verder naar de andere kant zal duwen. Beetje duidelijk? :')

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:40

ik wil jullie pret niet bederven mbt. de wilgentakken maar,
in wilgen hout zit een bloedverdunnend stofje, te veel wilg kan dus erg gevaarlijk zijn!!!
tis zeker leuk als eens een enkele keer maar niet in grote hoeveelheden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:42

@ Shanelle, wel duidelijk, maar het gaat niet werken volgens mij.. Ik ben bang dat de wortel uiteindelijk in de fles zou vallen en/ of dat het paard de fles kapot duwt met alle gevolgen van dien.. :=

@ Jilletje, daarom dacht ik dus ook al aan fruit-takken. Maar welke fruit-takken kan je dus wel in ''grotere'' hoeveelheid aanbieden?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:43

Dan moet je wel dagelijks heeel veel voeren. ;)

Fruittakken weet ik niet..

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:46

mischien appel of peer?? zou het niet weten en zoveel fruitbomen keuze hebben we hier niet :n

je kan ook een stalen ketting in de stal hangen, dit maakt voor een paard een leuk geluid en kan je lekker mee frummelen.
heb paarden zich er echt tijden mee zien vermaken

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:58

Ik hang altijd gewoon pionnen op enz. En een speelbal.
En evt. een jerrycan op de grond.

Ik doe overigens verder niks met het voeren, ze krijgen hier meerdere voerbeurten dus ga dat niet nog uitrekken. :)

Behalve met mijn veulen van dit jaar, daar wil ik toch wel een voerbal of iets dergeiljks voor kopen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:59

Mijn haflinger gooit elke keer zijn likit-bal al tegen de tralies heen en weer.. Vraag me echt af of hij dit nou leuk vind klinken, of gewoon leuk om te doen. Het is echt een hard geluid wat je dan hoort!