ervaringen met penny meisjes?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:10

De pennymeisjes bij ons op stal denken dat een bepaalde merrie vroeger mishandelt is geweest omdat ze zo chagerijnig doet als ze buiten haar box staan (ze durven haar box dus ook niet in). Dit is gewoon een zure ouwe merrie die al jarenlang op de manege staat en dus heel goed weet hoe ze die kinderschare uit haar box moet houden Haha!.
Zodra er iemand van boven de 1.40m een beetje beslist haar box inloopt met poetstas/zadel/hoofdstel is er niets aan de hand en is het beest de vriendelijkheid zelve.
Van een ander manegepaard denken ze dat hij 'erg gespierde benen' heeft. Dit paard heeft last van stalbenen.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:17

OP m'n oude stal hielden ze altijd poetswedstrijdjes vindt ik altijd wel grappig..ik heb geloof ik oko een keertje mee gedaan..maar nee mijn pony was niet goed genoeg gepoetst..wat wil je met een zwartwitte tinker Haha!

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:24

Pas was er ook een meisje van een jaar of 10 mee naar mijn paard. Hij stond lekker te dromen, terwijl dat meisje hem even aan het poetsen was Lachen
En opeens krijg ik een hele gebruiksaanwijzing van de oren te horen Haha!
"Als de oren naar voren zijn vind hij het leuk, een beetje naar achteren dan is hij een plan aan het bedenken en helemaal plat dan voert hij zijn plan uit!!" *grinnik* ik kon m'n lachen niet meer inhouden haha!!! *LOL*
En hele verhalen over de manegepony waar ze op reed, dat hij waarschijnlijk een "stalruzie" had gehad met de pony die naast hem staat. Want in de les had hij naar die pony "geschopt" Tong uitsteken

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:34

Nou dit was niet echt 'n Penny-ervaring, maar vond het toch wel grappig: Waren 2 meisjes, zo'n 12 jaar met een shetlander. Zonder zadel over straat en hij was echt supermak, bleef heel braaf stilstaan en stond er maar een beetje te dromen. Opeens zei ze dat het een hengst was, nou daar begon ik wel aan te twijvelen. Die shethengsten zijn meestal toch wat eigenwijzer Haha! Ik dus kijken waar zijn ballen moesten zitten, zelfs gevoelt, maar geen ballen hoor Tong uitsteken Het was toch echt een ruintje Ze stond echt vreselijk verbaasd te kijken Bloos

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 20:22

Om even terug te komen op eerdere reacties, het is niet mijn bedoeling pennymeisjes af te zeiken, er zijn juist hele schattige bij (zo tussen de 4 en 10 jaar) en soms ook hele grappige en daar ging het mij eigenlijk om..
En meisjes die je uitmaken voor dierenbeul uitlachen, daar is niks mis mee toch?? Extreme duivel

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:16

Hahaha, lach me ziek hier..... Ken er nog wel een paar!

Zit ik moeilijk te doen met rijden door een poosje contragalop te rijden (het minst favoriete onderdeel van mijn paard) hoor je ineens een pennie zeggen "dat paard zit in de verkeerde galop" Frusty zucht, je moest eens weten hoeveel zweet het heeft gekost om dat voor elkaar te krijgen....

Zie soms bij de stoplichten van die meisjes compleet in rijtenue, cap op, zweep in de hand enz. Als het stoplicht dan op groen springt krijgt de fiets een knal *LOL* en dat lichtrijden op de fiets heb ik ook al wel eens gezien... Haha!

kijk er nu al naar uit wat voor streken mijn dochters gaan uithalen... Haha! Haha!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:52

Ik heb er eentje gehad die was gewoon verschrikkelijk bijdehand.

Ze vroeg of ze Flair mocht poetsen, het leek wel een lief meisje, dus ik poetskist gehaald en erbij gebleven terwijl zij poetste. Alles leuk en aardig maar de volgende dag belde ze me op met de vraag of ze in de springles mocht met Flair nou ze haar verzorgpony was

Toen stond ik even met mijn bek vol tanden... dat ze dat durfde te vragen, dat is wel lef hebben! Maar nee, natuurlijk mocht ze niet op Flair. Hoe ze aan mijn telefoonnr. kwam is me nog steeds een raadsel, die heb ik nooit gegeven.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 07:53

Haha! wat dachten jullie van Penny-ouders?? Die zijn er ook genoeg! Het zoontje van een kennis van mn ouders is net een maandje aan het lessen (hij is 11 ofzo) en springt al weetikveel hoe hoog! Ze had hem ook al opgegeven voor een onderlinge wedstrijd en vond het maar vreemd dat hij in een groep zonder galop moest, want hij kon zo goed galopperen.. Haha!

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 09:31

Op mijn vorige stal waren er 3 kindjes,1 van 9 en 2 van 12 oid.Gingen ze allemaal proefies in die loeizware bak rennen en over hindernissen springen. Haha! Een dag daarna zaten ze op de '' denkbeeldige manege'',en gingen ze paarden(oftewel bezems Tong uitsteken ) uitdelen.Zaten ze ruzie te maken over wie op de ''Lunabezem'' mocht......Haha! Toen zei die andere: ''Nou,dan ga ik wel op Cockie(is nu 2 jaar..Haha! ). Ik zei(ondertussen helemaal ingeleefd in het paarden-worden-bezems-verhaal Haha! : ''Dat kan je beter niet doen,die is nog niet ingereden en dus heeeeeeel erg wild.''
Zegt dat kind:''Dat geeft niet,ik kan heel goed rijden en ik kan Cockie heus wel aan''. (en dat meende ze ook nog....*LOL* *LOL* *LOL* )

x_ultimate_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 09:35

aja penny-ouders kijk maar rond op wedstrijd van die mensen die verbaasd zijn als hun zoon/dochter lage punten heeft, en hoe hoger hun zoon/dochter rijdt hoe chagerijniger ze worden. denk aan: ik weet niet of ik hier nog terug kom!, ow is goed zeggen wij dan als het selectiewedstrijd is komen ze toch wel terug

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 15:53

Ja ook zoiets... niet echt een paardenverhaal hoor!

pennie: ik ben sterkste van de klas!
ik: oh
pennie: en de slimste
ik: hmm
pennie: EN de SLIMSTE!
ik: prffttt gniffellll

iets later had ze ruzie met een penniemeisje van de manege ( penniemiesje 2 dr opa is de baas)

pennie 1: ik kan dr echtwel aan hoor!
pennie2: jaah hoor!
ik: *stilte*
pennie1: wedden ik ben vet sterk!
ik: gniffel proest whaha kijk uit die deur gaat zo kapot als je door blijft duwen! ( ze leip te duwen da wil je nie wten! )
pennie1: Ja aduuuhhhh!

nog iets later stond ze bij mn vooerton en bij die van mn zus...

pennie: wat zit hierin?¨*maakt m open geeft een handje aan mn pony*
ik: *boos* heej! laat dat! *maak voerton dicht*
pennie: t is toch niet van jou!
ik: ja dat is het wel!
pennie: en deze dan? *van mn zus*
ik: die is ook van mij!
pennie: jaaaaaaah hoor tuuuuurlijk tsss * ze is 7*
ik: ja inderdaad tuurlijk!
zat ze me vet bijdehand aan te kijken, ik terug kijken.. loopt ze weg grrrrrrrrrrr

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:11

hahahaha, dat komt allemaal bekend voor.

Ik had een keer drie kinderen bij de wei staan...wilden pony's verzorgen.
wisten er alles vanaf en konden rijden als anky als ik hen moest geloven.

Puntje bij paaltje, wisten niet wat een halster was en laat staan dan ze het om konden doen.
"Ja, maar ken alleen maar een hoofdstel"
Ik een hoofdstel gegeven, waar is dat ijzer voor, moet dat niet eraf?!

ik heb me gelachen, toen erop....: half rondje aan de longe...BOEM!!!

Nooit meer gezien.... lachen...

Boos: als van die kinderen gewoon de wei in gaan en soms zelfs op de pony's gaan....dan wordt ik laaiend! (vooral als de pony's jonger dan 3 zijn)

x_ultimate_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:00

altijd leuk van die pennymeisjes, kben ooit ergens een 2derhandszadel wezen kopen ergens gwoon voor d'r bij om te springen want ik had al een dressuur zadel. ik vertelde daar dus dat ik ermee wou gaan springen zegt dat meisje (ik schat d'r een jaar of 10) doodleuk: ow daar kun je goed mee springen ik sprong zo 1.10 op m'n C-pony. meisje had een verzorgpony gehad en als ze zoals wij dat hoofdstel erbij gekregen hadden gereden had knappe ruiter, het zat helemaal verkeerd vast, mijn instructrice zei ook toen ze kwam kijken of het zadel past en daarna naar dat hoofdstel keek: huh die teugels zitten helemaal verkeerd, ik kan nooit geloven dat ze zo gereden heeft. dan denk ik jaja, 1.10.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 00:11

Heb zelf een penniedochtertje thuis (2 jaar oud, nu al!)

Jennifer heeft van haar opa een zelfgemaakt paard gekregen op wielen. Het ding is ongeveer zo groot als een gemiddelde loopauto. Vandaag moest Fuurtje (zo heet ie, naam gejat van haar en mijn favoriete echte pony) naar een wedstrijd Eerst werden er alle haarelastiekjes die ze heeft aan alle uitsteeksel van het houten paardje geknoopt. Toen moest ie een deken op... (zelf gemaakt van oude blauwe handdoek) en een zadel (kussentje) en toen moest ie springen (tilde paardje over kruisje in de bak) Ik heb me stilletjes helemaal ziek gelachen Haha! *LOL*

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:12

Ik heb ook een hele negatieve ervaring gehad met het zomaar de wei in lopen. 2 meiden van een jaar of 13 ofzo liepen bij mn oude pony de wei in, alleen boemertje viel ze aan... schoppen, happen en achterna rennen en dat resulteerde in een gescheurde jas en een valpartij. Ik wist nergens iets van totdat 's avonds een paar boze ouders bij de stalhoudster stonden en het over een agressief witje (mijn moppige vriendje Knipoog )hadden. Gelukkig beet mn stalhoudster goed van zich af dat deze twee dames zich zonder toestemming op een eigen terrein bevonden en dat dat strafbaar is.

Toch heb ik er een rotgevoel aan overgehouden, ook kwamen er natuurlijk kletspraatjes zo. dat ze bij onze stal maar "asociaal" waren. erg vervelend.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:19

annegti schreef:
Heb zelf een penniedochtertje thuis (2 jaar oud, nu al!)

geweldig he die ukkies Haha! Haha! , Sanne vind ook dat ze maar op Sisi moet rijden (net onder het zadel Haha! )

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:32

Het zijn net brugpiepers Haha!

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:24

annegti schreef:
Hahaha, lach me ziek hier..... Ken er nog wel een paar!

Zit ik moeilijk te doen met rijden door een poosje contragalop te rijden (het minst favoriete onderdeel van mijn paard) hoor je ineens een pennie zeggen "dat paard zit in de verkeerde galop" Frusty zucht, je moest eens weten hoeveel zweet het heeft gekost om dat voor elkaar te krijgen....

ja dat heb ik ook gehad, was ik me proef aan het rijden roept er zon meisje je zit verkeerd!!! grrr....

en ook dat mn pony een baby paardje was en dat een paard waar hij naast stond zn vader was en een merrie ertegenover zn moeder en een nog kleinere pony zijn babypaardje weer was dus hij heeft een hele familie op stal Haha! ma da vind ik nog wel lief....

Reenarulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 20:57

wat niet echt een "pennymeisjes actie" is, maar wel van het zelfde soort, is dat ik van allemaal mensen om mij heen hoor (die wel eens op een paard hebben gezeten, maar niet kunnen rijden) dat al die paarden "op hol zijn geslagen" (het zullen hooguit 3 passen draf geweest zijn *LOL* )

maar wat ik niet snap is dat zooo veel mensen (ook hierboven Bloos ) van die pennymeisjes op hun paard laten, dat lijkt me toch vragen om moeilijkheden.... Schijnheilig

ik heb zelf trouwens ook nog een pennyactie: (al zou ik zelf nog pennykutje kunnen zijn Schijnheilig )
laatst had ik mn paardje even losgezet in de bak, alleen ik moest nog snel iets aan mn moeder vragen. Een "vriend" van mij stond bij haar samen met een pennie en ik vroeg of hij heel ff op haar kon letten. Ik loop naar mn moeder en ongeveer een halve minuut later zie ik opeens mijn paard over een muurtje naar het land springen. Dus ik denk Boos! .... ik vragen wat er was gebeurd bleek het dat ze haar had zitten opjagen en toen was ze over de bakrand (minstens een meter hoog met een ijzeren balk Scheve mond ) op het beton ( Verdrietig ) was gesprongen en dat dat meisje haar had geprobeerd te pakken en dat ze haar toen "aanviel" ( "ze ging helemaal steigeren en bijten en schoppen") terwijl ze de liefheid zelve is en toen heeft ze dus tegen iedereen op stal lopen zeggen dat mijn paardje vals is Boos! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:36

Was laatst aan het rijden met bandages, komt er een meisje (jaartje of 8) naar me toe gefietst zegt ze: Heeft jou paard koude voetjes? of is hij gewoon een beetje ziek. hahaha geweldig!! Haha! *LOL* En ze begon een heel verhaaltje te vertellen over dat het paard maar in eh eh eh.. (ze kon niet op het woord stal komen) zijn slaaphok blijven.. totdat hij weer beter is.. dat zegt mijn mama ook altijd tegen mij als ik ziek ben. Clown

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:37

een paar meisjes op mijn oude stal van een jaar of tien weten ook altijd alles beter. en roddelen dat ze kunnen over elkaar.
2 van die meisjes zaten op het bankje en een ander meisje reed op een pony. (pony die puur recreatief gereden is en dus niet aan de teugel loopt en niet met de kont eronder en ook nog regelmatig een sprintje trekt enzv.) die twee meisjes naar dat ene meisje schreeuwen. nee nee moet niet zo en je kan niet rijden ik rijd hem veel beter laat mij er maar op jij rijd hem niet an de teugel en jij bent bang enzo. ik zeg tegen haar van oke rijd jij er dan is op. zij erop. zaag zaag zaag... en nog niet zon klein beetje ook. die pony helemaal flippen trekt een sprintje en ja hoor daar lag mevrouw in de modder. iedereen lachen.. zei huilen.. eigen schuld

en dat gaat dan zo ongeveer elke dag. roddel roddel roddel.
meisje1: oow ja die kan niet rijden he en ja die is kreupel(ahum) en die is overbouwt . ze willen zelfs beweren dat modena een arabier is. (kwpn)

nou ja laat ze maar.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 09:49

Jaja, jullie met je praatjes over Penny-meisjes maar geef het maar eerlijk toe, jullie waren vroeger net zo erg!

Ik zal even zeggen waar vroeger mijn dagbesteding uit bestond als ik niet op school of op de manege zat. Mijn nichtje, zusje en ik reden allemaal op dezelfde manege, bij mijn nichtje achter hadden ze een grote parkeerplaats die ongeveer dezelfde formaten had als een bak, 1 iemand nam zijn zweep mee en dat was dan degene die les gaf. Wij stelden dan de paarden van de manege voor, wel de vervelendsten natuurlijk want anders was het niet leuk. De lesgeefster riep oefeningen om en je luisterde net zo lang tot je het zelf ook zat was om te blijven luisteren en dat was HET moment waarop jij als paard begon te staken en waarop de 'instructie' met een zweep achter je aan holde.

Ook touwtjes om je stuur binden deed ik vrij regelmatig maar dat fietste niet zo makkelijk kwam ik na een smak op de harde tegels wel achter.

Wij hadden 2 kleine crossterreintjes in de buurt waarop ik met mijn ijzeren ros overheen sjeesde, dan stelde ik mij voor dat ik aan cross country deed.

Ik deed vroeger NOG zoiets verschrikkelijks, als ik naar de manege reed op mijn witte fietsje hield ik mijn cap op mijn hoofd zodat ik aan iedereen kon laten zien dat IK op paardrijden zat. Ik had natuurlijk ook een broek en rijlaarzen aan maar aan mijn cap zagen ze dat ik zometeen ging rijden of gereden had. Daarmee verwerf je aanzien...dacht ik.

Ja, nu is alles anders en nu moet ik er eigenlijk om lachen maar degene die hier het hardst om lachen zijn wel degene voor wie dit blijkbaar het meest herkenbaar is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 10:18

Jessica schreef:
Ja, nu is alles anders en nu moet ik er eigenlijk om lachen maar degene die hier het hardst om lachen zijn wel degene voor wie dit blijkbaar het meest herkenbaar is!

Haha Haha! , precies!

Laten we met zijn allen lief zijn voor pennymeisjes. Ondanks hun soms erg uitgebreide fantasie, zijn ze vaak heeel erg goed in poetsen .

Toen ik een paar maanden op een manege stond was ik best blij met al die pennymeisjes hoor! Mijn paard was nog nooit zo schoon! Pennymeisjes blij, paard blij, ik ook blij Haha! .

Als ik op een woensdagmiddag of zaterdagmiddag mijn paard buiten de box vastbond, kwamen ze direct aangerend. Mogen we Liberty poetsen??? Ja natuurlijk, graag zelfs!

Grappige ervaring tijdens vakantie met Fjord, die ik toen nog had:

Ik maakte dagtocht op de Hoge Veluwe in mijn eentje. Op de helft ging ik ergens even wat eten. Ik knoopte mijn pony aan een daarvoor bestemde balk. Er kwamen meteen een stuk of vijf kinderen aan. 'Mogen wij op uw paard passen?' 'Ja, natuurlijk, graag zelfs!' Die balk zat zo'n eind bij dat restaurant vandaan, dat je vanaf het terras je pony echt niet meer kon zien, dus het leek me best een goed idee. Hoofdstel nam ik mee, (western)zadel liet ik op.

Een kwartiertje later zie ik ineens mijn pony voorbij lopen. Een van de kinderen zat er op, een ander hield haar vast en de rest liep er achteraan. Het meest komische was nog dat de kinderen van graspluk naar graspluk werden getrokken.

Ik loop erheen en vraag wat ze nu allemaal aan het doen zijn. 'Ja, we zijn aan het rijden, maar hij luistert niet! Clown Best komisch allemaal. Ik zei dat het niet de bedoeling was om te rijden, want de pony was moe. Ze boden direct hun excuses aan, want ze dachten dat het wel mocht omdat ze op mochten passen.

Pony weer vastgebonden, ik terug naar mijn eten en daarna hebben ze haar keurig laten staan.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 11:48

*volcano* schreef:
En meisjes die je uitmaken voor dierenbeul uitlachen, daar is niks mis mee toch?? Extreme duivel

Zeker wel!
Je kunt ze namelijk ook uitleggen wat je doet en waarom je dit doet.
Daar word jij niet 'minder' van en de Penny's wijzer...

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:06

Tussen alle andere Penny's ook deze:
Een van 60+
en een man.
(een arts)
Die verhaalt over zijn jeugd in het land
waar hij is geboren
en waar op zijn fluiten
altijd een witte arabier uit het oerwoud
kwam aangalopperen..........

Ja, hoor.
Maar ik heb hem zijn sprookje maar gegund.
Lol genoeg door het (anoniem) verder te kunnen vertellen. Haha!
.