stalling kosten rekenen? wat is een reele prijs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pietershof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:58

Het is maar net wat je wilt. Sommige mensen hebben liever een heerlijk rustig plekje waar ze hun eigen gang kunnen gaan, zonder 40 andere pensionklanten die op je neer kijken. Of een mooie uitrijplek bij bos, duin en strand ipv een binnenbak. Ik zou als particulier ook niet tegen kostprijs me het rompslomp werken voor iemand anders z'n pony. Dan haal je een hoop werk op de hals en je krijgt er niets voor terug, dan kan ik beter te werk gaan.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:14

Marion71 schreef:
@Nathalie: wat jij betaalt, is een heel nette prijs voor zo'n stal. Als dat inclusief mesten zou zijn (zoals bij TS het geval zou zijn), dan zou je al gauw tegen de 220 euro betalen.

@Hotchocolat: jij vraagt wel heel weinig. Als ik puur naar kostprijs (ruwvoer, strooisel, wormkuur, krachtvoer) kijk, dan doe je het werk voor bijna niks. Of is het zo'n kleine pony?

Het is een haflinger van rond de 1.45 hoog

In de zomer kost het me niet zo heel veel misschien 25,00 per maand, in de winter is het meer maar als je alles bij elkaar opteld en deelt door 12 maanden dan is het te doen.
Ze krijgen nu 3x per dag hooi. Kost me dit jaar 2,30 per baaltje en het stro 0,90. Ze staan veel buiten en in de stal heb ik rubber matten.
Nu hebben ze per dag ongeveer een halve baal plus nog een paar uurtjes weidegang. In de winter als het koud is dan ongeveer een baal per dag (afgelopen winter was het -20).

Muslie krijgt ze niet zo heel veel, ongeveer een kwart per dag (wel marstall vito bijna 17,00 per zak).

Mocht het niet uit kunnen dan zal ik het volgend jaar iets omhoog gooien.

Als ik wat vraag of hulp nodig heb kan ik het altijd vragen, we kunnen nu ook wel eens een dagje/weekend weg.
Dat is me ook wat waard.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:16

zo voelt dat hier ook.
Heb het liefst dat we het hier samen met elkaar doen, en voor elkaar bijspringen bij ziekte en vakanties. Maar zou ik volpension doen, dan wil ik er ook voldoende aan over houden, want het kost je wel privacy, extra tijd en het onderhoud van alles wordt ook duurder omdat het intensiever gebruikt wordt.
Bovendien is het duurder voor een particulier dan een bedrijf omdat BTW en andere kosten niet verrekend kunnen worden als aftrekpost en er vaak minder groot ingekocht wordt.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:36

Als het me 6 maanden per jaar 25,00 kost en de andere zes zijn 75,00 dan zit ik per maand aan de 40,00 stro en hooi. Maak er 50,00 van om er af en toe eens een kappotte paal mee te vervangen, dan houd ik nog 75,00 over per maand.
Ik pacht een stuk land bij dit kost me 35,00 per jaar. We hebben er nu nog een stukje bijgekregen, hier hoef ik niets voor te betalen, alleen de stoep vrij te houden van onkruid en de bomen bij houden.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:45

tita schreef:
Nee maar je moet wel realistisch zijn als je dus hetzelfde gaat vragen als op een pensionstalling kunnen ze beter daar naar toegaan. Is vaak voor die mensen ook nog eens beter meer toezicht...als het goed is :roll: meer faciliteiten.

Of zijn er bij jou in de buurt geen pensionstallen

Ik ben beide; particulier en toch pensionstal. Het beste van beide denk ik. Normaal vraag ik 200 euro per maand (alles inclusief tot wormkuur/mineralenblok aan toe), de winter heb ik vanwege enorm gestegen ruwvoer- en strooiselprijzen verhoogd tot 220 euro, maar die verhoging vervalt straks weer. Voor bokt-begrippen ben ik kennelijk een dure in Overijssel.

Ik heb veel faciliteiten; veel weide dus hele jaar weidegang, heel grote buitenrijbaan met super bodem en verlichting, mooi ruime stallen, eigen zadelkasten, toilet, wasplaat w/k water, etc en toch de gezelligheid en rust van een kleine stal. Dat geldt ook voor de omgang met en aandacht voor andermans paarden. Ik verzorg ze alle dagen van de week, dus nooit een doe-het-zelf-dag. Ik kijk niet op een schep brok meer of minder, maar ik doe het werk niet voor niks. Mijn stallen zijn er ook niet voor niks gekomen, de rijbaan aanleggen heeft zat gekost en enig idee wat weide (koop) per ha kost? Ik wil er simpelweg een paar cent aan overhouden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:26

Ik zou 200,- p.m. vragen, reele prijs.

Andreeaa

Re: stalling kosten rekenen? wat is een reele prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:15

tegenover jullie heb ik luxe zeg :D
voor 25euro per maand wordt de mijne gevoerd :D
hij staat 24/7 buiten en kan naar binnen wanneer hij wil :P
heb nu nog longeercirkel maar komt miss binnekort klein bakje :)

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:50

Marion71 schreef:
s_spikker schreef:
we hebben de pony niet op stal genomen.
ik had uitgerekend en kwam op 175 euro uit de kosten.
maar voor dit bedrag wilden ze een luxe stalling

Die gaan ze voor dat geld ook niet vinden, maar daar komen ze nog wel achter. Zeker niet als alles inclusief (voer, strooisel, werk) is. Mooi laten gaan. Scheelt een hoop werk en risico.

ikke wel :D
betaal 175,00 euro per maand
we hebben bij ons op stal waar ik sta 2 binnenbakken
buiten bak een trainingsmolen en een solarium (daar betaal je wel voor als je hem gebruikt maar dat is logisch) paarden worden elke dag buiten en binnen gezet en de stallen worden elke dag uitgemest
zit daar 5 min van het bos af en gelukkig ook een errug leuke stal

Linda_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:55

Hoi,

Rond Alkmaar rekenen ze tussen 180 - 250 per maand. Dan heb je stalling, weidegang, hooi, in sommige gevallen krachtvoer en er wordt gemest voor je.

Misschien kan je iets met deze prijs van anderen.