Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Oreo schreef:Het paard komt nu MEER/LANGER buiten als eerst, loopt dan op een groot stuk. Het kan veel meer en regelmatiger bereden worden, ook buitenritten. Het enige is dat er geen gras staat maar dat wordt ondervangen door voldoende ruwvoer............. Wat is dan het probleem???
. Ik zie het probleem ook niet. Oreo schreef:Het paard komt nu MEER/LANGER buiten als eerst, loopt dan op een groot stuk. Het kan veel meer en regelmatiger bereden worden, ook buitenritten. Het enige is dat er geen gras staat maar dat wordt ondervangen door voldoende ruwvoer............. Wat is dan het probleem???
Mag toch? Moontje1991 schreef:Het ligt eraan hoe groot de ruimte is en hoelang ze er in kunnen.
Ik vindt weidegang absoluut niks een stuk gras en vreet jezelf maar vol paard.
Mijn voorkeur gaat uit naar een padock en de hele dag onbeperkt ruw voer op meerdere plaatsen in de padock.
Even een voorbeeldje.
1 Hectare padock met minstens 5 hooiruifen op ruime afstand van elkaar die constant gevuld zijn.
Maximaal 4 paarden die er van smorgens zeg 9 uur tot savonds 10 in kunnen.
Ik snap werkelijk niet waarom iedereen zijn paard in de wei wilt want een paard is geen grazer.
Ja een paard eet gras maar dat maakt het geen grazer een koe is een grazer en ik weet niet of jullie het verschil zien maar een paard is echt geen koe.
Als je bak bedoelt in de zin van er is 1 rijbak en daar kunnen ze smorgens in voor de pensionklanten komen.
Dan zou ik voor een andere stal gaan een paard hoort naar mijn inzien de hele dag buiten en het liefst in een hele grote bak of padock
Verklaar je nader... BrittKitt schreef:k zou nog eerder mijn pony verkopen dan dat ik haar op een stal zet zonder weidegang. ....
Ik vind dat een dier zijn natuurlijk gedrag moet kunnen uiten om gezond te blijven (ook in zn koppie), oftewel; fourageren, bewegen, contact maken, zn omgeving kunnen zien, etc.
). Dan staan ze een uur binnen en dan gaan ze of op het gras of weer de bak in met hooi. We hebben niet echt weidegang. We hebben 2weitjes van 600m². Ieder hebben ze hun eigen weitje (Zit een hek tussen)
(gebeurt ten slotte ook nog veel te vaak!)
MamboBeach schreef:Moontje1991 schreef:Het ligt eraan hoe groot de ruimte is en hoelang ze er in kunnen.
Ik vindt weidegang absoluut niks een stuk gras en vreet jezelf maar vol paard.
Mijn voorkeur gaat uit naar een padock en de hele dag onbeperkt ruw voer op meerdere plaatsen in de padock.
Even een voorbeeldje.
1 Hectare padock met minstens 5 hooiruifen op ruime afstand van elkaar die constant gevuld zijn.
Maximaal 4 paarden die er van smorgens zeg 9 uur tot savonds 10 in kunnen.
Ik snap werkelijk niet waarom iedereen zijn paard in de wei wilt want een paard is geen grazer.
Ja een paard eet gras maar dat maakt het geen grazer een koe is een grazer en ik weet niet of jullie het verschil zien maar een paard is echt geen koe.
Als je bak bedoelt in de zin van er is 1 rijbak en daar kunnen ze smorgens in voor de pensionklanten komen.
Dan zou ik voor een andere stal gaan een paard hoort naar mijn inzien de hele dag buiten en het liefst in een hele grote bak of padockVerklaar je nader...
BrittKitt schreef:Ik zou nog eerder mijn pony verkopen dan dat ik haar op een stal zet zonder weidegang. Ik vind het afschuwelijk en ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen dat doen.
Ja, ik zal een hele hoop mensen hiermee voor het hoofd stoten, dat weet ik, maar ik blijf toch echt bij mijn mening.
Een paard is een buitendier, een vluchtdier en een groepsdier. Je zet ze in een stal en je haalt alle aspecten weg.
Ik vind dat een dier zijn natuurlijk gedrag moet kunnen uiten om gezond te blijven (ook in zn koppie), oftewel; fourageren, bewegen, contact maken, zn omgeving kunnen zien, etc.
Welzijn van mijn dieren gaat voor dat van mij, dan maak ik het mezelf maar wat moeilijker of begin ik er helemaal niet aan.

Def schreef:Lijkt me op zich geen gek idee.
Zitten wel een paar haken en ogen aan.
Wat als er iemand wil rijden in de bak? Moeten alle andere paarden dan naar binnen. Op mijn oude stal kwamen er zo in de middag 4 mensen om te rijden achter elkaar.
Dat betekent voor de paarden die in de bak stonden, 4 uur binnen.
Verder zou ik kijken naar het soort paard, je zegt dat die van jouw snel dik wordt, dan lijkt het me geen probleem, bij voldoende hooi.
Moontje1991 schreef:MamboBeach schreef:Verklaar je nader...
Een paard is erop gebouwd op stukken te moeten lopen voor zijn eten en van plek naar plek te trekken waarbij onderweg eten wordt gevonden.
Dat maakt een paard dus geen grazer een grazer is namelijk een dier als een koe ofwel hoofd om laag en vreten maar en daar is een paard dus niet voor gemaakt.
Ik neem aan dat je de geschiedenis verhaaltjes van lopen om eten te vinden enz wel kent?
Dan lijkt het mij niet zo moeilijk om te zien dat een paard geen grazer is grazen staat namleijk voor dat wat koeien doen ofwel grazen, grazen, grazen en nog eens grazen en wat de meeste paarden tegenwoordig ook doen.
Terwijl een paard van eet plek naar eet plek zou moeten lopen en tussen door ook her en der een hap moeten nemen iets wat in de wei absoluut niet nodig is.