Stalvermaak gezocht (spoed)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 17:13

Illusion schreef:
pluisje88 schreef:
zo erg is dat toch niet?

gewoon een bult hooi en ze hebben ruimte zat

neuu.. we zullen jou even 'n hele dag opsluiten en 'n bult eten erbij gooien. goed toch :D
als een paard dit niet gewend is, kan dit wel degelijk tot frustratie/verveling leiden.
veel aandacht geven, dat met die colafles is ook een leuk idee!

Ja,ik was al aan het knutselen,
zal binnenkort maar eens kijken voor stalspeelgoed,waar ze wel wat mee doen...
heb er nu pion ingezet en een opgehangen met een klein beetje brokken erin...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:13

nee, maar er wordt o.a. een fles met bix geadviseerd... niet handig.
Daarbij ben ik wel van mening dat ik het erg overdreven vind voor een nachtje binnen. Zet ze anders bij elkaar, is die stal groot genoeg voor

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 17:15

stef schreef:
nee, maar er wordt o.a. een fles met bix geadviseerd... niet handig.
Daarbij ben ik wel van mening dat ik het erg overdreven vind voor een nachtje binnen. Zet ze anders bij elkaar, is die stal groot genoeg voor

even lezen....:+
ze kunnen niet samen in een box,dan heb ik morgen een gewonde pony,zit er niet op te wachten.....

skyline

Re: Stalvermaak gezocht (spoed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:20

Wortel ophangen aan een touwtje ?
zodat ze er moeilijk bijkunnen,
en een bal in hooinet is ook wel leuk
skippybal aan een touw hangen :)

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 17:22

skyline schreef:
Wortel ophangen aan een touwtje ?
zodat ze er moeilijk bijkunnen,
en een bal in hooinet is ook wel leuk
skippybal aan een touw hangen :)

Bal in hooinet is niet interessant voor de pony.....
skippybal heb ik nu niet en de winkels zijn helaas dicht
de wortels hangen(in een moeilijke hoek:D)
er staan pylonnen (en hangt er een met wat brokjes,
radio gaat aan,
en ik ga vannacht nog eventjes een paar keer kijken,
en aandacht geven!
nog meer wat ik kan doen?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:29

ik zou me eigenlijk ook niet zo druk maken. Allebei vol hooinet geven, evt tegen de avond nog eens komen om hooinet nog eens te vullen. Een shet is een stal van 3 bij 3,5 heeft voldoende ruimte. Stro erin dat ze wat kunnen scharrelen en knabbelen en klaar is kees

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 17:32

lonnie schreef:
ik zou me eigenlijk ook niet zo druk maken. Allebei vol hooinet geven, evt tegen de avond nog eens komen om hooinet nog eens te vullen. Een shet is een stal van 3 bij 3,5 heeft voldoende ruimte. Stro erin dat ze wat kunnen scharrelen en knabbelen en klaar is kees

Oké stro ligt erin,voldoende water,voldoende hooi en worteltjes :D

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:35

dan gewoon op stal zeten, tegen een uur of 11 nog eens gaan en dan lekker laten. Ik denk dat ze alleen maar nerveuzer worden als er heel de tijd gedoe om hen heen is. Ze passen zich heus wel aan aan de situatie. Ik gaf mijn paard in de winter ook extra hooi als ze vroeger naar binnen ging, en vaak zat dat er 's ochtends nog in!

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 17:37

lonnie schreef:
dan gewoon op stal zeten, tegen een uur of 11 nog eens gaan en dan lekker laten. Ik denk dat ze alleen maar nerveuzer worden als er heel de tijd gedoe om hen heen is. Ze passen zich heus wel aan aan de situatie. Ik gaf mijn paard in de winter ook extra hooi als ze vroeger naar binnen ging, en vaak zat dat er 's ochtends nog in!

oke,ik maak me vaak te veel zorgen over mijn pony's....
maar pylonnen en hooinet blijven,
de rest laat ik denk ik zitten,want dan is het een vreetfestijn bij de een en is alles in 10 minuten op ( behalve hooi dan)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:40

pas op met pylonnen (en kleine shetbenen) dat ze er niet in vast kunnen raken. Zelfde geldt voor hooinet, hoog genoeg ophangen!

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:48

Achjoh je hoeft je niet zo druk te maken over een nachtje binnenzetten hoor! :)
Met wat hooi vermaken ze zich prima. Radio aan vind ik wel een goeie. Maar om nou wortels op te hangen, allerlei ballen in stal neer te leggen, een fles met biks, een skippybal...
Vind het allemaal niet nodig.

paschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:57

DVD met "the horse whisperer", animal planet? Gegarandeerd twee stille shetjes naast een emmer popcorn...

*ja weet het, heel flauw*

Bij mij werkt de bal in hooinet truc het beste! Vooral als je er ook nog wat hooi in propt. De bal zit altijd in de weg, en om dan te eten moet ze allerlei trucjes uit de kast halen :+

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:16

lonnie schreef:

Dit is dus ook precies wat ik bedoel. ze hebben allebei een super grote stal voor hun formaat. ze staan in de wei toch ook wel eens een hele tijd in hetzelfde hoekje? als je zorgt dat ze genoeg hooi hebben om wat te knabbelen te hebben en een dikke laag stro dat moet genoeg zijn. Al dat speelgoed en dat soort dingen geeft alleen maar risico op verwondingen als ze het kapot maken zoals jij het zegt.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:04

Ik zou me er ook helemaal niet druk over maken! Mijn pony moest eens een half jaar binnen staan, toen ze een peesblessure had en mijn paard moet nu ook 5 dagen op stal, maar dat is geen probleem verder. Speelgoed doen ze toch niks mee ;)

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 07:57

Bedankt allemaal,
gisteravond rond een uur of 11 stonden ze lekker op hun hooi te knabbelen,
mijn pony vond de wortels geweldig,want ze moest heel veel moeite doen om ze te pakken :D
verdeer had ze haar emmer water en hooinet,
't is heel goed gegaan,ze stonden vanmorgen te suffen,nu staan ze eventjes in de andere weide.

speelgoed heb ik er een uurtje in gehad maar dat vonden ze niks aan :o

@paschja: Animal planet vonden ze niet leuk,maar de horsewhisperer en de popcorn vonden ze helemaal geweldig :') de bal in het hooinet ga ik proberen,omdat ze vanmiddag en vannacht weer naar binnen moeten,vanavond mogen ze black beauty kijken!

@pluisje88: ik vond de stal eigenlijk niet zo heel erg groot,omdat ze normaal een heel groot weiland hebben,maar toen ik woensdag andere stallen zag,besloot ik dat het wel groot genoeg was.........

@ Spiritxxx: klopt,ze deden niks met al het speelgoed, maar een half jaar op stal , mijn pony vond 2 dagen toen ze ziek was al een ramp :=