Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
?
)Kirrr schreef:joyce B schreef:kan de weide niet opgesplitst worden in 1/3 en 2/3? En dan eventueel een dubbele draad zodat de hengt niet kan neuzen met de merrie's?
dan kunnen zowel de merries als de hengst overdag naar buiten.
Ik vind het ook raar dat zij eenzijdig de boel zo om denkt te kunnen gooien zonder dat jullie het er mee eens zijn....
De weide is al opgesplitst, in 4 delen.
1 deel krijgt nu de kans om te groeien (gras), 1 deel is voor de hengst en de 2 voorste delen zijn voor de merries.
Ik had ook al gedacht aan een dubbele draad, maar een hengst blijft een hengst, ik wil niet het riscico lopen dat hij door de draad heen gaat en mijn merrie dekt.... dan zijn de problemen alleen maar groter.
Oreo schreef:Snap dat zij de hengst liever snachts niet buiten heeft, want als hij dan ontsnapt wordt hij pas sochtends gevonden.
Dat geldt toch ook voor die andere paarden? Voor de hengst lijkt mij s'nachts eerder handiger, dan is er voor hem veel minder te zien om zich druk over te maken. Daarbij is zij degene die een speciale regeling verwacht terwijl ze in de minderheid is. Lijkt me niet meer dan billijk dat zij dan ook genoegen hoort te nemen met de "mindere" optie..........
ilovepip schreef:de manege eigenaar heeft daar toch ook zij eigen merrie staan, bij jullie in de wei? dus waarom zou hij het goed vinden?
Kirrr schreef:Voorlopig is er een nieuwe oplossing. Haar hengst gaat van 10 tot 5 buiten (overdag) en vanaf 5 uur mogen de merries erop, maar soms kunnen ze maar een uurtje of 2 buiten, omdat we niet altijd tijd hebben om de paarden pas rond 11 uur binnen te halen.
Ik ga echt niet mijn merrie naast een hengst zetten, met een simpel draadje ertussen. Al zijn het 2 draden, kans dat hengst er doorheen komt als een merrie hengstig staat is wel redelijk groot en ik zit niet te wachten op een dek van een 2 jarige hengst met bloedlijnen die absoluut niet passen op mijn merrie. Niet te bedenken welke verwondingen paarden kunnen oplopen.