Drollen uit de wei halen, kan het niet sneller/makkelijker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:17

angeliqueH schreef:
wij hebben op stal een soort grote stofzuiger. die hangen we achter de quad (schrijf je dat zo).
er gaan ongeveer 2 kruiwagens drollen in.
vind het heeel handig :)

Whaaa dat wil ik zien, heb je daar een foto van.

Sinds ik weer aan het mesten ben heb ik weer dagelijks last van mijn rug en dit klinkt wel ideaal.

lillytjuh

Re: Drollen uit de wei halen, kan het niet sneller/makkelijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:21

Ik gebruik gewoon een bladerhark en een grote schep. Doe iedere dag de wei van mijn 2 merries en ben in no-time klaar! Gaat sneller als het filmpje hier boven. En ach ja soms blijft er een mini restje liggen.... das dan voor de vogels en trekt de grond in. Iedere dag 1 kruiwagen vind ik nog goed te doen. Als ik alle weien zou moeten doen werd het een ander verhaal.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:25

Ik vind het heerlijk om drollen weg te halen, gaat heel makkelijk met z'on ding wat je gebruikt als je vlas hebt in de boxen, heel handig voor drollen weghalen er past een hoop drollen in ff schudden en zand valt er doorheen en drollen blijven en zo hup de kruiwagen in.

Natuurlijk gaat dat niet met een mestvork, dat is voor het uitmesten van een strobox, die tanden staan te ver uit elkaar voor om er drollen in de weilanden en of paddock mee op te ruimen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:26

Ik heb soms de neiging het hele topic niet te lezen en al gelijk te posten.

Ik moet wel een nieuwe stofzuiger hebben :D
Maar hoe leeg je zo'n paddockzuiger? Als je dan weer een container moet lozen met 60kg stront schiet voor deze rugpatient niet echt op.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:30

En zuigt dat ding ook dunne poep,diaree dus?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:33

Mizora schreef:
Sowieso een zaagselvork gebruiken, die zijn zo ontzettend veel fijner met scheppen.

Ja, die gebruik ik ook. Is alleen iets minder handig als je de drollen uit lang gras moet verwijderen, maar voor de rest werkt dit super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:38

Ja, hij zuigt ook dunne poep.
Je leegt hem door hem uit te zetten, de bovenkant er vanaf te halen (gaat makkelijk met twee klemmen) en dan de container van het onderstel af te halen. Ik ben niet zo groot en sterk gebouwd (1.69m en 60 kilo) maar mij lukt het goed. Ik heb op mijn 14de een auto ongeluk gehad en heb daardoor mijn onderste twee wervels naar links geroteerd staan en de één na laatste ook gekanteld maar ik krijg er geen extra rugpijn door.
Wanneer je niet sterk genoeg bent om de container op de kop te houden dan kan je hem op de grond ook gewoon omgooien. De zuiger stampt de poep niet aan dus het schudt er zo los uit.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:44

wat handig :P

gebruik zelf een mestboy of een zaagselvorkding :j maar idd in lang gras niet handig haha

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:45

Lamar schreef:
liefhelietje schreef:
Wat kost zo'n paddockcleaner dan? Niet dat ik er 1 nodig heb maar ben wel nieuwsgierig

1452,28 euro kostte hij inclusief verzendkosten en btw

liefhelietje schreef:
:wow:

Voor zo'n prijs ga ik liever voor een veegmachine :P

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:45

Ik weiger drollen te scheppen, mij echt teveel werk!
Gewoon wat granen voeren en de vogeltjes verspreiden de drollen keurig voor me ;)
Later nog een keer de weidesleep erover en klaar!!

Tancreda4Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 07:27

Dan moet je wel een redelijk groot land hebben of om kunnen weiden. Hier staan ze een heel tijd op hetzelfde stuk, net wat groter dan een bak, en dan gaat het snel als je het laat liggen :D Ik haal met tussen poses van 2 dagen de stront weg en dat is 1 krui, half uur werk met een zaagsel vork, dus zoveel werk vind ik het niet. Ik heb dan wel het geluk dat het maar een klein landje is en ze netjes op 2 plaatsen bij elkaar poepen :))

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:56

Ik hark de mest op een mestboy en gooi het in de kruiwagen, bij mij is het zo gepiept, maar ik heb ook maar 2 paarden.

viviandl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:42

bij ons op stal wordt er geen poep verwijderd wel een keer gesleept en er is een stuk wei wat daardoor niet/minder v gegeten wordt dus de meeste paarden poepen wel op dezelfde plek.

sabien70

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:31

Hoi,

Wat een bedrag zeg voor zo'n paddock cleaner... Bij ons ook met de kruiwagen en de sneeuwschuiver hihi. Ik moet zeggen dat wij alleen de rondgang poepvrij houden, dagelijks een uurtje of 2 werk, de wei slepen wij met de tractor!

Sabien

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:03

Ik vind de gebruikelijke poepschepjes ondingen. Twee jaar geleden heb ik een ander model op de equitana gekocht. Een veel grotere bak met een korte steel waarop je kan steunen en een handiger vorkje. Daarmee gaat het zeker twee keer zo snel. Het was een Engels bedrijf, maar het schijnt dat de paardendrogist ze nu ook verkoopt. Alleen het harkje gaat snel stuk. Daarvoor heb ik een vergelijkbaar tuinharkje gekocht.