Blijven staan of eigen stukje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

henk_z

Re: Blijven staan of eigen stukje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:28

Ik vindt het maar akelig veel geld

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:29

ik ook, daarom vraag ik me af wat erbij zit voor dat geld
als het alleen een kaal weiland is, is die man knettergek geworden (of ja, juist diegene die dat willen betalen..)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 21:31

Lynn_Nikita schreef:
400 per jaar is echt spotgoedkoop henk, dat betaal ik hier nog niet eens

ik lees net dat het echt per maand is
zonder voer? en mest ophalen en onderhoud, wie doet dat?
en heb je dan stallen, zo ja hoeveel??

Voor dat er vekeerde verhalen komen dit is niet de wij waar ik heen ga he ;)
Ik blijf lekker staan waar ik sta en mocht deze meneer ooit willen zakken in prijs dat ik het misschien overweeg om naar die weide te gaan.

Het is btw echt exc. alles, je hebt alleen wei.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 21:31

Lynn_Nikita schreef:
ik ook, daarom vraag ik me af wat erbij zit voor dat geld
als het alleen een kaal weiland is, is die man knettergek geworden (of ja, juist diegene die dat willen betalen..)

Deze man is niet knettergek dit is gewoon wat je hier betaald ;) Welkom in het gooi :)

henk_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:32

Dat is 4800€ per jaar , Die man is echt geschuffeld

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:33

400 per maand terwijl je nu heel wat accommodaties tot je beschikking hebt ? nee zou ik lekker blijven staan waar ik stond , nou zit ik in een hele goedkope regio , maar dat betaalde mijn ouders vroeger per jaar , dan hadden we wel geen poot om op te staan en we wisten dat er ooit op gebouwd zou worden , maar t verschil is wel heul erg groot.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 21:35

Nogmaals nee hoor dat is hij zeker niet (is ook kennis van de familie). Dit is gewoon wat je betaald.

Vol pension stalling manege, zonder wei betaal je hier ook zoon 400 voor.

Nogmaals ik blijf staan op de pension stalling de wei waar we het nu over hebben is echter alleen, als de man wil zaken in het bedrag en ik er in de toekomst nog een paard bij zou nemen.

henk_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:37

fuego3 schreef:
400 per maand terwijl je nu heel wat accommodaties tot je beschikking hebt ? nee zou ik lekker blijven staan waar ik stond , nou zit ik in een hele goedkope regio , maar dat betaalde mijn ouders vroeger per jaar , dan hadden we wel geen poot om op te staan en we wisten dat er ooit op gebouwd zou worden , maar t verschil is wel heul erg groot.

Dat bedoel ik, ik kan mij niet voorstellen dat de officele pacht prijs in het `t gooi zo hoog is

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 21:39

henk_z schreef:
fuego3 schreef:

Dat bedoel ik, ik kan mij niet voorstellen dat de officele pacht prijs in het `t gooi zo hoog is

Je zou vast met veel zoeken goedkoper kunnen krijgen ;) alleen ligt het hier gewoon hoor.
Der is hier ook een boer die verhuurt zijn weiland voor het hele jaar (aan meerder mensen) dit kost 150 euro zomers en 170 a 200 voor swinters. dus ja het is hier duur want dit is de goedkoopste zo ver ik weet ;)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:43

@Jespri . ja ben me er van bewust dat het ook niet goedkoper kan als hier in de buurt hoor , maar t is wel ff schrikken als ik het dan zo lees.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 21:44

Was ook niet aanvalend bedoeld op jou hoor ;)

henk_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:48

Ik begrijp ook wel dat het bij jullie duurder is dan hier in de achterhoek, maar dan nog vindt ik het veel te duur ,ik vindt het verschil te groot,
daarom dacht ik in eerste instantie dat de prijs per jaar was, en dan zou je stukken goedkoper uit zijn, maar per.mnd , dan zou ik ook inderdaad gewoon blijven staan.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:48

Jespri schreef:
Was ook niet aanvalend bedoeld op jou hoor ;)

was ik ook niet bang voor :P :D

een boer berekend gewoon ook wat hij zou verdienen als hij er op zou verbouwen lijkt me zo , boeren hier in de buurt zijn ook niet zo gek op paarden op hun land , ze vertrappen de boel alleen maar en eten niet eens al het gras op ed

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 21:53

@ Henk_z ik blijf inderdaad ook gewoon staat. Het is inderdaad duur maar kijk ook maar is na de huisemarkt verschilt ook heel erg. (en dan voornamelijk naar de grond die er bij zit)

@Feugo nee de boeren hier zijn ook niet blij met paarden ;)

henk_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:55

Ok, ik geef toestemming, hahaha

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 21:58

haha dankje :) was veder ook niet aanvallend bedoeld ofzo hoor! Baal er soms best van dat het zo verschild hoor :P

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:26

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven, of het duur is of niet doet niet terzake, voor vragen over prijzen kan een topic op TAO geopend worden. Verder heeft de ts haar keuze al gemaakt en is reageren niet echt meer nodig, het mag natuurlijk altijd, een ander kan er nog iets aan hebben maar blijf dan wel ontopic

Lunalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:14

Wat ik niet zo goed snap is dat je nu op de toch wel bijzonder goed uitgeruste stal 250 euro betaald en je dan afvraagt of je zou verhuizen naar een stukje weiland waar niets inbegrepen is voor 400 euro per maand.
Lijkt me heel wat mogelijkheden opgeven en bijna dubbel zoveel betalen.
Waarom zou je dit ook maar overwegen vraag ik me dan af ?
Of begrijp ik het helemaal verkeerd ??

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:21

Lunalen schreef:
Wat ik niet zo goed snap is dat je nu op de toch wel bijzonder goed uitgeruste stal 250 euro betaald en je dan afvraagt of je zou verhuizen naar een stukje weiland waar niets inbegrepen is voor 400 euro per maand.
Lijkt me heel wat mogelijkheden opgeven en bijna dubbel zoveel betalen.
Waarom zou je dit ook maar overwegen vraag ik me dan af ?
Of begrijp ik het helemaal verkeerd ??

mocht er in de toekomst wel een 2e bij komen en de boer wel iets zou willen zakken in prijs , krijg je dus al winst verschil . ;)