"STATIEGELD" VOOR DROLLEN van je paarden ontvangen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 05:26

Bij mij moeten eigenlijk iedere zaterdag de drollen eruit Tigra.
Puur om netjes te zijn op mijn land. Zo deed ik het ook toen mijn paard nog aan huis stond. Vaste prik iedere zaterdag de drollen eruit. Dus als die aanhanger er toch bij staat, dan in de aanhanger.

Waarschijnlijk kan ik nu niet iedere zaterdag drollen wippen want dan krijg ik bij lange na NIET die aanhanger vol, denk ik?
Ik doe liever iedere zaterdag een paar drollen dan 1 keer in de 3 weken me een breuk tillen aan de drollen van mijn paarden...

Tigra_ schreef:
Tja als je toch alle drollen eruit haalt dan kan je er nog iets voor terug krijgen en zoveel meer moeite lijkt het me niet.
Maar hier halen we nooit de drollen uit de wei en zou het ook niet gaan doen voor een paar centen eerlijk gezegd maar als je het nu ook al doet waarom niet.

Duplo

Re: "STATIEGELD" VOOR DROLLEN van je paarden ontvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 05:38

haha best leuk bedacht,

enige nadeel is denk ik dat je de aanhanger in 1 keer moet vol scheppen en de drollen nu dus langer in de wei moet laten liggen voor het eruit haalt?

en in 1 keer zo'n aanhanger volscheppen kost meer tijd dan elke week een paar kruiwagens denk ik?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 05:40

16 euro per aanhanger? Hangt er helemaal van af hoe groot de aanhanger is..
Gaat in de meeste gevallen erg veel poepjes in :+
Maar wat geeft dat, geld is geld en waarom zou je het niet op die manier kunnen verdienen?
Jij blij dat de poepjes weg zijn en hun blij met al de poepjes..
Probleem opgelost, beide win-win situatie

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 05:41

Helemaal goed gezien Duplo. Dat is inderdaad wat ik bedoel. :-)
Dat is 1 punt waar ik over twijfel of ik dat wil: de drollen zo lang in het land laten liggen want de vogels trekken graag de drollen uit elkaar en dan schep je ze niet meer zo makkelijk op je schep en aanhanger....
Duplo schreef:
haha best leuk bedacht,

enige nadeel is denk ik dat je de aanhanger in 1 keer moet vol scheppen en de drollen nu dus langer in de wei moet laten liggen voor het eruit haalt?

en in 1 keer zo'n aanhanger volscheppen kost meer tijd dan elke week een paar kruiwagens denk ik?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 05:45

Aanhanger buiten het land en zeer regelmatig de drollen met een kruiwagen eruit halen en in de aanhanger leeggooien een optie?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 05:57

Nou wat een aanbieding: ik zou het direct doen. De mest wil je er toch uit hebben.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 06:00

Lekker toch! Ik zou zeggen stuur ze maar deze kant op. Heb elke week wel 2 aanhangers vol.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 06:00

Was een heel goed idee geweest Kimmie.
Maar zij hebben de aanhanger gewoon weer nodig. Vandaar dat het allemaal op 1 dag zou moeten gebeuren.

kimmie88 schreef:
Aanhanger buiten het land en zeer regelmatig de drollen met een kruiwagen eruit halen en in de aanhanger leeggooien een optie?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 06:24

Mijn buurman noemde het chocolade voor de grond, die weiland drollen :D
Hij kwam het dan ook graag ophalen voor zijn land. Ideaal!

Kan je geen mesthoop maken en als je de aanhanger hebt erin scheppen en wegbrengen?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 06:41

Hmm, lastig! Het klinkt idd heel aantrekkelijk, maar net wat je zegt, dan moet je het laten liggen tot je de aanhanger vol krijgt. Mijn moeder wilt graag een poepmachine voor je uitvinden :j , die pompt dan de stront uit je weiland, in de aanhanger. :') Reken er maar niet op _O-

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 07:43

lisanne112 schreef:
ik zeg doen,
ik had vroeger ook een eigen weilandje, en daarnaast zaten volkstuintjes.
en die gingen altijd mijn weiland uitmesten, en die gebruikten dat dan voor hun tuintjes!
ideaal.

ben jaloers :P

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 07:48

wooow als mij ook zo'n aanbod gedaan werd..(dan wist ik het wel hoor) geld voor mest...hmmm misschien kan je stiekum je eigen drollen er ook tussen doen, en als je een miljonair wilt worden de buurt langs gaan? hahaha _O-

dat gaat te ver he...hahaha :o

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 07:53

Ik zou het doen, kan je de aanhanger niet bij je landje laten staan en wegbrengen als hij vol is Op die manier kan je toch elke week scheppen. Wij hebben een aanhanger voor het huis en legen die elke twee weken bij een loonwerker. Kost een tientje i.p.v. dat het wat opbrengt (en we halen daar ook ons hooi dus ze verdienen er twee keer aan hooi-paard-poep).

Lijkt me geweldige regeling....

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 07:57

Geen slecht plan...
Ik haal dagelijks de mest uit de wei, hebben ze ook een aanhanger voor mij ;)

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:01

Ik vraag me af hoe groot de tuin van deze mensen is.
Ik bracht de mest bij de buurman, voor zijn tuin. Na een paar weken (ik had toen nog maar twee IJslanders) had hij zo'n berg liggen dat hij het niet meer verwerken kon, terwijl hij best een grote tuin heeft. Bovendien wordt er niet het hele jaar rond in de tuin gewerkt, dus heb je niet het hele jaar door mest nodig, (Of ze moeten wiet verbouwen. :x ) Ik zou dus even informeren hoe lang en hoeveel mest hij nodig denkt te hebben.
Ach hoewel; alle mest die afgenomen wordt is meegenomen natuurlijK!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:06

Aan de ene kant: waarom zou je het niet doen? :) Aan de andere kant, als jij 7km heen en terug moet rijden om de mest te brengen dan weet ik niet of je nog veel verdient aan de mest zelf? Dan heb je er misschien meer werk van dan dat je er echt wat aan verdient..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:12

Ik zou mijn paard meer gaan voeren :D ;)

Maar waarom willen die mensen er persee voor betalen, vraag ik me af?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 12:31

Ik heb een mesthoop. :-)
Een hele mooie zelfs. :D Maar daar doe ik de stront van de stal in en daar kan ik ook gewoon de stront van het land indoen. Geen enkel probleem.

AaronYve schreef:
Mijn buurman noemde het chocolade voor de grond, die weiland drollen :D
Hij kwam het dan ook graag ophalen voor zijn land. Ideaal!

Kan je geen mesthoop maken en als je de aanhanger hebt erin scheppen en wegbrengen?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 12:34

Deze mensen zijn particulieren die op een boerderij wonen maar geen dieren willen. Hebben meer land dan ikzelf heb, alleen zij hebben heel veel tuin ervan gemaakt.
Ook ZIJ hebben een mestplaat (met vergunning) en alles wat teveel zou kunnen worden gooien zij op hun eigen mestplaat.
Beeezel schreef:
Ik vraag me af hoe groot de tuin van deze mensen is.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 12:36

Nee, zij willen hun eigen aanhanger dezelfde dag weer terug zodat zij ook hun tijd kunnen gebruiken om die wagen weer zelf leeg te halen.
Cleo12 schreef:
Ik zou het doen, kan je de aanhanger niet bij je landje laten staan en wegbrengen als hij vol is .

.

Jesito, zij willen pure poep. Zuivere poep zonder stro erin. :-)
Poep uit het land is pure poep.
jesito schreef:
Maar waarom willen die mensen er persee voor betalen, vraag ik me af?