Doe het zelf tips v. het maken van TIJDELIJKE ERF-AFSLUITER?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Re: Doe het zelf tips v. het maken van TIJDELIJKE ERF-AFSLUITER?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 16:08

Wat lief dat jullie meedenken ;-)
Maar dit zijn artikelen die ik niet even snel opberg, hahahaa!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:52

Nee..... dus ik kies voor Gallagher! Echt ik heb er die er al 5 jaar hangen, zomer en winter, nooit problemen gehad. Die andere sets, die gaan altijd kapot (maar zijn ook goedkoper). Zo, en nu hou ik er over op....

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 18:07

Het merk Gallagher is wel goed, daar gebruik ik lint van om weides te scheiden.
Maar het systeem wat jij toont is niet hetgeen wat ik wil gebruiken.
Bedankt voor het meedenken Wuswa.

Hopelijk worden er hier nog foto's geplaatst zodat ik montagetips kan gebruiken maar ook kan zien of het systeem past bij mij op locatie. :-)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:48

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:21

Dit kwam ik ook nog tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=703XAfGF0Q4

Zal wel vreselijk duur zijn en ik vraag me af hoelang het meegaat. Beetje TE voor jouw probleem want je hoeft maar 9 meter en dit is geloof ik voor 100 meter! Als ik geld teveel zou hebben zou ik er 1-tje aanschaffen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:25

Wel gaaf zo iets....maar die draden zijn wel dun en dat vind ik altijd weer eng...maar dit is wel erg makkelijk..

Maar misschien zou ik in dit geval voor die oude schapengaas gaan, dat is echt optisch een muur, ik denk dat paarden daar meer ontzag voor hebben.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:28

Misschien raar maar kan je geen longeerlijn spannen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:31

Wij hebben op een aantal punten een afscheiding die ook helemaal weg moet kunnen. Dit is alleen op steen en daardoor kunnen er geen prikpaaltjes in. De stalhouder heeft een stuk of vier emmertjes van ongeveer 7 liter. Hier zit cement in en daar in een prikpaaltje. Hierdoor staan ze toch stevig, maar kun je ze zo op tillen en alles aan de kant zetten. (lijkt bij ons zwaarder dan dat het is)
Drie lagen breed lint er doorheen en de paarden hebben er ontzag voor. In theorie zouden ze natuurlijk zo om duwen, maar zelfs mijn graag uitbrekende shetlander heeft dat niet door.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:35

Handig Judith! Volgens mij is dat de oplossing voor ts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:10

Je hebt van die metalen punten die je in de grond zet, daar komen palen in van bv een Alkoof voor rozen.

Nu zijn wij van plan om een paar van die punten in de grond te zetten zodat we er weidepalen in kunnen zetten en er uit kunnen nemen als we bv met daar op dat punt, is naast de oprit nl, wat moeten zetten. 1 keer per jaar onze familie met camper, of als we andere zaken moeten laten komen en er moet gedraaid worden met aanhanger.....dan kunnen wie die palen er uit tillen en dan kan er over heen gereden worden....

Misschien een optie? Dan kan je toch weidepalen zetten, die zijn sterker dan prikpalen en hoger, dan is het neerzetten en ophalen iig makkelijk.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:55

Judith_ schreef:
Wij hebben op een aantal punten een afscheiding die ook helemaal weg moet kunnen. Dit is alleen op steen en daardoor kunnen er geen prikpaaltjes in. De stalhouder heeft een stuk of vier emmertjes van ongeveer 7 liter. Hier zit cement in en daar in een prikpaaltje. Hierdoor staan ze toch stevig, maar kun je ze zo op tillen en alles aan de kant zetten. (lijkt bij ons zwaarder dan dat het is)
Drie lagen breed lint er doorheen en de paarden hebben er ontzag voor. In theorie zouden ze natuurlijk zo om duwen, maar zelfs mijn graag uitbrekende shetlander heeft dat niet door.

H'e! Dat is een goede tip! Die kan ik wel gebruiken voor het maken van de uitlooppaddocks op steen! Dan kun je spannen tussen de stal en de omheining en de ruimte ertussen een paar van die "emmers" met palen zodat het lint netjes strak blijft hangen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:08

Ik denk dat ik in dit geval toch had gekozen voor het uitrolbare lint , wel zo makkelijk :)

Of anders inderdaad gewoon een paar banen breed schriklint of ander breed band , met aan beide kanten een poortgreep , en dat dan even ophangen tussen een vast oogje aan beide uiteindes van het pad. Die oogjes kunnen eigenlijk geen schade aanrichten , en die dingen haak je er in en haal je zo weer weg , zet je idd. dan in een emmertje achter de schuurdeur ofzo :)

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:37

pmarena schreef:
Ik denk dat ik in dit geval toch had gekozen voor het uitrolbare lint , wel zo makkelijk :)

Of anders inderdaad gewoon een paar banen breed schriklint of ander breed band , met aan beide kanten een poortgreep , en dat dan even ophangen tussen een vast oogje aan beide uiteindes van het pad. Die oogjes kunnen eigenlijk geen schade aanrichten , en die dingen haak je er in en haal je zo weer weg , zet je idd. dan in een emmertje achter de schuurdeur ofzo :)

<dit heb ik ook. Aan een kant 3 oogjes in de muur, aan de andere kant gras, dus daar heb ik een paal neer kunnen zetten. Voor de zichtbaarheid heb ik aan het bovenste koord een lijn plastic vlaggetjes van de Hema gehangen, staat nog gezellig ook. Het is onhandig om elke keer open en dicht te moeten doen als ik er met de fiets of auto door moet, maar we hebben even geen geld voor iets luxers en houden zo wel paard en hond binnen. En alles went, denk er al niet meer over na.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 17:57

Wat super leuk dat jullie voor mij meedenken! +:)+

Die hieronder zal inderdaad wel duur zijn maar persoonlijk heb ik zoiets niet nodig. Net wat Russel zegt: Het draad is te dun en ook niet goed zichtbaar. Zeker niet als ze aan de kletter gaan.
wuswa schreef:
Dit kwam ik ook nog tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=703XAfGF0Q4

Zal wel vreselijk duur zijn en ik vraag me af hoelang het meegaat. Beetje TE voor jouw probleem want je hoeft maar 9 meter en dit is geloof ik voor 100 meter! Als ik geld teveel zou hebben zou ik er 1-tje aanschaffen......

Judith, volgens mij heb jij de meest creatieve, veilige en handigste oplossing voor mij gepost! :j Een gouden tip dus je krijgt van mij een koelkast! :P ;)
Ik heb namelijk hetzelfde probleem dat ik met steen zit waar ik niets in kan prikken.
Handig om die cementemmertjes even aan de kant te zetten.
Heb jij de draden al standaard klaar liggen IN de palen of moet je die alle drie ook nog gaan spannen? Anders heb ik wel weer een probleem om dat 2 keer per dag te moeten doen.
Super stalhouder heb jij! Veiligheid voorop.
Wil jij per ongeluk expres een fotootje maken voor mij? :-)
Hoe die emmertjes eruit zien? Zijn het plantenpotjes? Want die vriezen kapot in de winter..... Ik zie mijzelf door alle haast in de ochtend dat ik een beetje ga gooien met die emmertjes... :+ Dus dan moeten die emmertjes van speciaal plastic zijn???
En van de prikpaaltjes? Zijn dat ook 1.20m hoge paaltjes? Van die witte plastic paaltjes?
En kan je de paaltjes zelf ook weer uit die emmertjes trekken of zitten die definitief vast? :-)

Alvast heel erg bedankt allemaal voor het meedenken.

Meerdere creatieve ideetjes zijn natuurlijk nog steeds van harte welkom! +:)+

Ik kreeg trouwens een tip van iemand die niet in de paarden zit:
Pak 3 schragen (zie ze ook wel eens gebruiken voor een zadel erop te leggen)
Koop het aantal meters wat je nodig hebt voor erf afscheiding in regenpijpen. En koop een wat smallere en nog een maat smaller zodat je een telescoop idee hebt. Het vriest niet kapot en neemt ook niet zoveel ruimte in.
Maar het is wel wat intensief vind ik. Toch plaats ik hem even voor mensen die een kleinere erfafscheiding willen plaatsen. :-)

Judith, ik zou het erg tof vinden als je een foto zou willen plaatsen! :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:48

Nou , als ik IETS niet zou doen om veiligheidsredenen , dan is het wel PVC-pijpen gebruiken , weet je wel hoe levensgevaarlijk die dingen doorbreken als er een paard doorheen gaat :=

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 19:50

Dat is inderdaad ook stof om over na te denken Pmarena. ;-)
Maar ik ga zoiets zowiezo niet maken want het is niet praktisch bij mij op het erf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 07:24

Ik zal even kijken of ik per ongeluk een foto heb. Anders maak ik volgende week een voor je. Wou houden het lint door de paaltjes gespannen en zetten ze dus in de goede volgorde aan de kant zeg maar. Lint raakt niet snel in de knoop bij ons.

De paaltjes staan hier in een soort mayonese emmertjes, maar dan een slag kleiner. Gok op een liter of tien. (ze zijn goed tilbaar, maar je gooit er echt niet zomaar mee ;) ) Het zijn inderdaad gewoon de witte paaltjes van 1,20, ze zitten wel voor altijd vast in het emmertje.

Mocht je ze gaan maken moet je er wel om denken dat het paaltje niet zomaar blijft staan in het cement als het nog moet drogen. Hier hangen ze de paaltjes ergens aan op zodat het loodrecht naar beneden hangt, en dan in de emmers met cement laten hangen. Als ze droog zijn blijven ze prima staan natuurlijk.

Enne, kom maar op met die koelkast :+

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 12:49

Ik was al bij de bouwmarkt Formido geweest maar daar hebben ze alleen die zwarte emmers. Die lijken mij wat ondiep, zie ze liever hoger en smaller.
Het liefst heb ik een ander kleurtje dan zwart maar dankzij jou tip, Judith, ga ik straks naar de snackbar om tomatenketchup of mayonaise emmers vragen. :-)

Je gewonnen koelkast:
Afbeelding

Zonder gekheid: nu moet ik nog iets bedenken voor echt breed lint. Zit aan die wegenbouw/snelweglint/crime-scene-lint te denken. Maar dat vergaat natuurlijk. Heeft wel goede kleuren.
Anders vlaggetjes van de HEMA ofzo? Ook dat vergaat (de plastic)

Gelukkig heb ik nog maar een klein punt om over na te denken: van welk materiaal maak ik het "lint"......
Schrikdraag lint kan je alleen maar krijgen in wit of donkerbruin.... Het materiaal is wel goed. :-)
Maar als ik toch nog even tijd heb om te denken, ga ik even nadenken over een vrolijker kleurtje lint.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:33

Ik denk dat een snelbrekend lint ook wel fijn is , je wilt ook niet zien wat er gebeurt als er toch een paard doorheen gaat , en dan met stevig lint , die cement-emmertjes er al stuiterend achteraan :=

Je hebt trouwens ook oranje schriklint van 40 mm , zie ik wel eens op de Duitse Ebay voorbij komen :)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 13:41

Goede tip Pmarena! :-)
Het lint moet vooral indruk geven op haar zodat ze niet DIE kant op zal rennen ALS ze los zou breken. Klopt nu af!

Ik doe niets op Ebay want snap geen drol van die site. heb al veel accounts aangemaakt maar het bieden werkt niet....
Heb je enig idee waar dat oranje lint verkocht wordt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:38

Joh , wat doe je dan :? Ebay is echt doodsimpel :+

Hier staat het ook bijvoorbeeld :) :

http://www.weidezaun.info/10-Band-und-Z ... ot-1-.html

En er bestaat ook heel stoer 60mm breed bruin lint , dan krijg je net een soort houten hek voor het oog :) Maargoed , dat is natuurlijk niet aan de orde als je een knalkleurtje wilt.

Ik denk wel dat het er degelijker / indrukwekkender uitziet voor een paard.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:59

Ik zou niet weten wat ik fout doe Pmarena....
E-bay werkt gewoon bij mij niet. Vooral het bieden niet. Account aanmaken wel....

En daar komt bij dat ik alleen spullen wil kopen in Nederland...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:01

Tja het is niet anders dan , dan mis je er ook niet zoveel aan natuurlijk als je toch alleen binnen Nederland wil kopen dus zo erg is het dan niet :)

Maar wel jammer hoor , want als je eenmaal ziet wat voor spullen en prijzen die Duitsers hebben koop je echt alleen nog maar via de Duitse Ebay , of de USA-Ebay , scheelt zo ontzettend veel geld....en ze zijn zoveel verder qua spullen. Daarmee vergeleken zijn we hier in Nederland echt maar een stel kneuzen :P