Mensen ervaring met extensions voor de staart van je paard?.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:07

A_man schreef:
ik heb het bij me fjordje laten doen wat missdonna al eerder zei,
het was echt lelijk en zelfs al na een dikke week eruit,
ook voegde het me paard niet, was niet hetzelfde haarstruktuur/kleur dus zag er nep uit, net gerald joling zo noemde ze het andere paard:P

Hi,

Mag toch hopen dat ze wel een goede kleur gebruikt hebben, als ik de goede kleur niet heb, dan zet ik het ook niet in.
Het kan zijn dat ze de goede kleur niet op voorraad hebben gehad, maar in mijn ogen moet je dan je klant uit leggen dat je niet de goede kleur op voorraad hebt, en dus je klant er op kan wachten, of verder kan zoeken.

En na een week eruit, dan hebben ze het wel heel erg slecht gezet! Extensions die ik zet blijven echt zeker 4 maanden zitten, en als je er zuinig op bent, kan het er zelfs wel een half jaar inzitten!

Vervelend dat je een slechte ervaring hier mee hebt zeg!

MVG Lisette

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:10

MissDonna schreef:
iemand die het niet van bokt doet, heeft het toen bij 2 vriendinnen van mij ingevlochten, hun paarden uiteraard, en het zag er neit uit. Die vrouw vlecht zelf als een klein kind en je ziet het heel erg zitten. Het was er dan ook met 2 weken weer uit...

Als je wilt dat de Extensions goed blijven zitten zul je dun en netjes moeten vlechten, en geduld moeten hebben.
Als je dik vlecht om snel resultaat te zien en snel klaar te zijn, dan hou je geen klanten over.

Jammer dat jullie hier slechte ervaringen mee hebben!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:12

detour schreef:
Dat vind ik veusl te duur en de tijd die het blijft hangen ook, sorry.

voor 45 euro kun je een bos haar (gewoon een hele staart zonder staartwortel dus alleen het haar) gewassen en al kopen.
Wij zijn ook aan het zoeken geweest voor paard van vriendin van me. Die ga ik met de tijd zelf invlechten.

En ivm de prijs van een staart vind ik 200 euro ook ontzettend veel geld. Dat zou betekenen als je 3 uur bezig bent je 50 euro per uur verdiend. want ga er eigenlijk van uit dat dat gewoon zo gaat en niet aangegeven word bij de belasting...?

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:41

__Nathalie__ schreef:
detour schreef:
Dat vind ik veusl te duur en de tijd die het blijft hangen ook, sorry.

voor 45 euro kun je een bos haar (gewoon een hele staart zonder staartwortel dus alleen het haar) gewassen en al kopen.
Wij zijn ook aan het zoeken geweest voor paard van vriendin van me. Die ga ik met de tijd zelf invlechten.

En ivm de prijs van een staart vind ik 200 euro ook ontzettend veel geld. Dat zou betekenen als je 3 uur bezig bent je 50 euro per uur verdiend. want ga er eigenlijk van uit dat dat gewoon zo gaat en niet aangegeven word bij de belasting...?

Ben 6 uur bezig met 1 staart, 3 uur knippen (van staartwortel bij slager) wassen en uitzoeken, 3 uur invlechten (soms wel langer als ik nog niet tevreden ben). Dan kom je op 33 euro per uur.
Ik reken trouwens niet per uur, bij de een ben ik 2 uur bezig, bij de ander soms wel 4 uur... Ligt er maar net aan wat voor staart het is, hoeveel tijd ik erin moet steken, maar is altijd vaste prijs.

Als je het teveel geld vind, dan heb je toch zelf de keuze om het niet te doen?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:43

Als je voor 45 euro een kant en klare gewassen staart kan kopen dan is dat toch veel voordeliger als 3 uur wassen en uitzoeken?
Is overigens geen aanval ofzo, alleen mijn idee erachter. Ik ga uit van 45 euro staart kopen kant en klaar dan blijft de rest 155 euro over voor het zetten. Gemiddeld 3 uurtjes vind ik toch een behoorlijk bedrag. ik verdien het niet per uur hoor bij lange na niet :D

bamsie

Re: Mensen ervaring met extensions voor de staart van je paard?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:51

Klinkt allemaal heel leuk, als je een mooie zwarte staart hebt ofzo! De mijne heefd een bruine/zwarte staart, bovenop vos en onder zwart, waar zou je die moeten vinden?? (niet dat ik er een nodig heb :) )

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:55

Dan doe je dat toch? Ik vind het prima hoor.
Mijn klanten zijn tevreden, daar doe ik het voor.

Ik weet in ieder geval dat ik mijn haar haal bij paarden die niet eerst naar het buitenland gereden worden met zijn 60e in een vrachtwagen, als ze te laat zijn voor de boot moeten ze gerust anderhalve dag wachten in die vrachtwagen op een kluitje, daarna worden ze geslacht, weer terug gestuurd als worstjes.

Waar ik mijn haar haar, word het op een goede manier geslacht, niet van het kastje naar de muur gestuurd, gewoon direct naar de slager.

En ja, ik koop ook altijd Biologisch vlees :)

Verder ben ik klaar met mijzelf te verdedigen, er werd gevraagd naar ervaringen met Extensions, mijn ervaringen zijn erg goed, mijn klanten zijn tevreden.

salome_maybe, is inderdaad een aparte kleur, ik had hem de laatste keer er ook bij zitten, dat ik dacht, welk paard heeft deze kleur ;) Ik heb hem nu in elk geval op vooraad voor als ik hem eens nodig heb.

Groetjes Liset
Laatst bijgewerkt door MOHGirl op 02-09-10 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:58

ja dat bedoel ik, nu schiet je in de verdediging terwijl dat niet nodig is want zo is het niet bedoeld.
Ik vind het een beetje ver gezocht want er zijn natuurlijk meerdere goede slachthuizen en niet alleen maar slechte ;)

Zeker als je het zwart doet vind ik het veel geld dat is gewoon een mening. Geen aanval :)

en verder gaat het idd om ervaringen dus zal er verder niks meer over zeggen ;)

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:04

__Nathalie__ schreef:
ja dat bedoel ik, nu schiet je in de verdediging terwijl dat niet nodig is want zo is het niet bedoeld.
Ik vind het een beetje ver gezocht want er zijn natuurlijk meerdere goede slachthuizen en niet alleen maar slechte ;)

Zeker als je het zwart doet vind ik het veel geld dat is gewoon een mening. Geen aanval :)

en verder gaat het idd om ervaringen dus zal er verder niks meer over zeggen ;)

Je vind het misschien ver gezocht maar zoveel goede slachthuizen zijn er niet, meeste paarden vlees word uit het buitenland gehaald, terwijl de paarden wel uit nederland komen.
Ze worden in grote partijen opgekocht op de paardenmarkt en in het buitenland pas geslacht.
Zo'n rit aar het buitenland duurd dagen, en niet gelogen zitten ze met enorm veel paarden in 1 vrachtwagen.

Heb meerdere discussies hierover gehad, met de slager waar ik mijn haar haal.

Ik weet nu gewoon waar ik mijn haar moet halen, ik wil dit enkel op diervriendelijke manier in mijn bezit hebben, anders niet, ookal moeten mijn klanten hier soms iets langer op wachten.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:06

MOHGirl: het is een vosje, maar haar manen zijn ook vos met grijs en zwart :p

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:07

dat snap ik maar die zijn er meer in nederland niet alles komt alleen maar uit het buitenland.

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:08

Mijn paardje heeft helaas ook bijna geen staart, ik heb haar nu vier maanden in mijn bezit en toen ik haar kocht vond ik het echt heel jammer dat ze geen echt volle staart had/heeft. Ik heb er toen extensions in laten zetten (euro 250,00) In mijn naiviteit dacht ik ... zo probleem opgelost ...maar helaas niet dus ! Ik dacht dat het ook fijner zou zijn voor mijn paardje ivm de vliegen endergelijke en ik vond/vind het mooier om een paardje te hebben met staart. Mijn paard heeft aan de wortel wel wat haar maar lengte is er niet er hangen echt maar een paar strengen haar.

Helaas de extensions bleven niet zitten en .... de extensions vielen eruit maar namen daarbij ook hele plukken gezond haar mee , aan die plukken worden de extensions erin gezet. Ik heb nu dus nog veel minder staart ! Ik heb toen besloten alles eruit te halen en nu laat ik haar zonder volle staart maar met de wedstrijden vlecht ik er zelf wat strengen extensions in (wat overigens na wat oefenen best makkelijk gaat) Overigens blijven de extensions er wel mooi uit zien.

Ik heb voor mezelf de knop omgezet .... want eerlijk is eerlijk een staart is natuurlijk veel mooier maar helaas zit dit er voor mijn paardje dus niet in, zij heeft een vorm van exceem die heel erg op haar staart slaat, de manen en haar huid zijn verder in super conditie. Ben uiteraard met van alles aan het smeren en hoop ooit een volle staart te krijgen ... hopen mag ... toch *D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:10

MOHGirl: 1 ding weet ik zeker als ik later weer een paardje heb met een pietter puterig ini mini staartje laat ik hem zeker vlechten door jou :D Vind het geweldig mooi, een volle staart maakt een paard gewoon af in mijn ogen :D

SUPER WERK

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:11

__Nathalie__ schreef:
dat snap ik maar die zijn er meer in nederland niet alles komt alleen maar uit het buitenland.

Maar hoe denk je dat je voor €45 euro alle kleuren op voorraad kunt krijgen en dit allemaal van nederlandse slagers?
Zoveel paardenslagers zijn er niet meer in nederland... Naja.. Genoeg erover, wat ik hierboven al zei, mijn klanten zijn tevreden daar doe ik het voor.

Extensions zetten voor mensen is zoveel duurder dan dit.

salome_maybe schreef:
MOHGirl: het is een vosje, maar haar manen zijn ook vos met grijs en zwart :p

Nicoletje92, erg bedankt voor reactie!!!! Doet me goed :)

Bizar he? Ik krijg soms kleuren dat ik denk jeetje, bestaat dat ook nog! :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:13

MOHGirl: Kun je niet bij mensen ook extensions zetten O:)

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:20

lemon71 schreef:
Mijn paardje heeft helaas ook bijna geen staart, ik heb haar nu vier maanden in mijn bezit en toen ik haar kocht vond ik het echt heel jammer dat ze geen echt volle staart had/heeft. Ik heb er toen extensions in laten zetten (euro 250,00) In mijn naiviteit dacht ik ... zo probleem opgelost ...maar helaas niet dus ! Ik dacht dat het ook fijner zou zijn voor mijn paardje ivm de vliegen endergelijke en ik vond/vind het mooier om een paardje te hebben met staart. Mijn paard heeft aan de wortel wel wat haar maar lengte is er niet er hangen echt maar een paar strengen haar.

Helaas de extensions bleven niet zitten en .... de extensions vielen eruit maar namen daarbij ook hele plukken gezond haar mee , aan die plukken worden de extensions erin gezet. Ik heb nu dus nog veel minder staart ! Ik heb toen besloten alles eruit te halen en nu laat ik haar zonder volle staart maar met de wedstrijden vlecht ik er zelf wat strengen extensions in (wat overigens na wat oefenen best makkelijk gaat) Overigens blijven de extensions er wel mooi uit zien.

Ik heb voor mezelf de knop omgezet .... want eerlijk is eerlijk een staart is natuurlijk veel mooier maar helaas zit dit er voor mijn paardje dus niet in, zij heeft een vorm van exceem die heel erg op haar staart slaat, de manen en haar huid zijn verder in super conditie. Ben uiteraard met van alles aan het smeren en hoop ooit een volle staart te krijgen ... hopen mag ... toch *D

Weer een vervelende ervaring met Extensions, doodzonde, dat zou niet zo moeten zijn.
Bij paarden met een hele schrale staart zou ik echt de Micro Rings willen aanraden, daar beschadig je gewoonweg geen haren mee, zoals bij waxbondingen wel het geval is.
Je kunt het haar herbruiken wanneer het uitgergoeit is.
De Micro Rings zijn absoluut niet zichtbaar, je kunt het vergelijk met waxbindingen enkel zijn Micro Rings makelijker in te zetten en te verwijderen, zonder hier enig haar mee te beschadigen.

Ik kan je aanraden om Velcote te gebruiken voor jou paard:
http://www.huisdierenshop.nu/velcote-vo ... -1519.html Even een link naar site voor de informatie over Velcote.

MVG Liset

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:23

Nicoletje92 schreef:

Misschien wil ik dit in de toekomst wel gaan doen, maar dan zou ik wel een stuk naar beneden gaan met de prijs wat andere mensen er voor vragen.
Ik vind het belachenlijk om rond de 600 euro voor Extensions zetten te vragen.
Ook mensen met minder geld moeten dit gewoon kunnen doen, is gewoon beter voor je zelfvertrouwen, vind ik!

Wanneer ik Extensions bij mensen ga zetten zal ik je een PB geven ;)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:35

Oke :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:49

MOHGirl schreef:
Nicoletje92 schreef:

Misschien wil ik dit in de toekomst wel gaan doen, maar dan zou ik wel een stuk naar beneden gaan met de prijs wat andere mensen er voor vragen.
Ik vind het belachenlijk om rond de 600 euro voor Extensions zetten te vragen.
Ook mensen met minder geld moeten dit gewoon kunnen doen, is gewoon beter voor je zelfvertrouwen, vind ik!

Wanneer ik Extensions bij mensen ga zetten zal ik je een PB geven ;)

Dat kun je niet zwart blijven doen, om dat in te kunnen kopen moet je kvk hebben, ik zet zelf namelijk extensions bij mensen ;) en als je het wit doet moet je dus afdragen en hou je dus de helft over waar product inkoop ook nog af moet.

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:57

Dat kun je niet zwart blijven doen, om dat in te kunnen kopen moet je kvk hebben, ik zet zelf namelijk extensions bij mensen ;) en als je het wit doet moet je dus afdragen en hou je dus de helft over waar product inkoop ook nog af moet.

Om dat te kunnen kopen heb je echt geen Kvk nummer nodig hoor, dat is echt onzin. Dat kun je overal halen die materialen.
Een Kvk nummer vraag je pas aan als je een grote klantenkring hebt gemaakt, doe je dat niet, dan heb je kans dat je een slechte start maakt, beter kun je eerst kijken of alles goed gaat lopen en mocht dat het geval zijn zsm een Kvk nummer aavragen.

Mijn website gaat binnenkort pas de lucht in als mijn Kvk rond is.

MVG Lisette

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:01

Bij goede merken kun je zonder kvk niet bestellen :)
Ik heb eerst ook geprobeerd zonder kvk te werken, maar ze willen toch een kvk hebben je kunt gewoon niet zwart blijven werken :)
maargoed nu gaat het helemaal off topic :Y)

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:24

@ Mohgirl ....

Een echt vervelende ervaring is het niet hoor het vrouwtje die ze bij mij heeft gezet heeft echt enorm haar best gedaan en de eerste dagen was het zooooooooooo mooi .... maar ik vind het natuurlijk wel heeeeeeeeeeeeeeel jammer dat het niet is blijven zitten maar ze had me al gewaarschuwd het haar is echt super kwetsbaar en poreus , ik ben geen fanatiek bokker ik weet dus ook niet of ik nu zomaar een foto van mijn paard haar staart mag plaatsen ? ? Haar staart is zo enorm kwetsbaar dat ik niet denk dat het enige verzwaring kan hebben ? ? ? Bedankt voor de tip mbt het supplement, ik geef nu omega 3-6-9 olie ... zou jij mij toch aanraden om te wisselen ? ?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:44

Bij mijn paard zit het nog steeds. Vanaf november. Ik knip het gewoon bij onderaan en het groeit er langzaam uit. Gewoon strak vlechten. Echt strak. En Lan is een net paard in de stal. Scheelt ook.

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:39

lemon71 schreef:
@ Mohgirl ....

Een echt vervelende ervaring is het niet hoor het vrouwtje die ze bij mij heeft gezet heeft echt enorm haar best gedaan en de eerste dagen was het zooooooooooo mooi .... maar ik vind het natuurlijk wel heeeeeeeeeeeeeeel jammer dat het niet is blijven zitten maar ze had me al gewaarschuwd het haar is echt super kwetsbaar en poreus , ik ben geen fanatiek bokker ik weet dus ook niet of ik nu zomaar een foto van mijn paard haar staart mag plaatsen ? ? Haar staart is zo enorm kwetsbaar dat ik niet denk dat het enige verzwaring kan hebben ? ? ? Bedankt voor de tip mbt het supplement, ik geef nu omega 3-6-9 olie ... zou jij mij toch aanraden om te wisselen ? ?

Als ze het goed doet op Omega 3-6-9 olie, dan zou ik het daar gewoon bij laten.
Velcote staat er bekend om dat het erg goed voor huidproblemen haar uitval of het sneller laten aangroeien van de haren etc.
Je kunt altijd nog overgaan op iets anders, teveel switchen is ook niet goed.

Heel erg succes met haar staart, en mocht je toch nog een keer willen proberen met Extensions, laat het dan met Micro Rings doen!

Groetjes Liset

Mel1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:17

Je hebt ook staarten die je zelf kunt vastmaken en weer kunt verwijderen. Kan je je paard voor bijvoorbeeld een wedstrijd ed een mooie staart bezorgen.. En het is niet schadelijk voor de eigen staart.