Waves schreef:Als de auto 1:15 rijdt, benzine is 1,46 p.l. en ze gaat er 20 van de 30 dagen per maand heen, 100 km. per keer..
Dat is 194,- per maand aan reiskosten.... als je daar op kan bezuinigen dan kan je wel een wat duurdere stal betalen.
En dan is de afschrijving en onderhoud die deze kilometers met zich meebrengen nog niet eens meegerekend...
Mijn man en ik hebben drie rijpaarden volpension op een luxe stal staan in de randstad / groene hart (met weidegang voordat heel Bokt over me heen valt) en per oktober een veulen erbij in de opfok in Groningen. Wij werken beide fulltime en hebben geen andere noemenswaardige hobby's. Winkelen, uit (eten) gaan of vakanties doen we zelden. Geen geld, geen behoefte en ook geen tijd meer voor...
Wij zijn gelukkig zo.
Je rekend 1op 1. Je moet minstens 1 op 10 rekenen en dan heb je een dure auto. Maar goed een auto kost meer dan alleen benzine dus 441 euro per maand komt aardig in de richting. Dat is een heleboel geld!! Daar kan je een goede stalling voor vinden (600 euro per maand, plus de 150 stalling van nu). Ook in omgeving Utrecht.
Bijvoeren in de winter moet ik zelf doen. Daarbij komen wel eens de DA kosten, ontwormingen, entingen, en hoefsmid.