O help ik kan niet kiezen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:54

wil even reageren op je antwoord dat je geeft dat je die fries verpest?!
Hoe bedoel je dat dan???
ik zelf zou ook voor de fries gaan maar dat komt ik hou ervan en heb er zelf 1 en mijn mening is ja ze zijn sterk maar is elk paard dat niet op zijn manier!!!!
En net zoals elk paard dat doet proberen ze je uit.
suucces ermee

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 23:56

ik denk dat ze bedoeld dat ze bang is dat de eigenaar beter rijd en dat zij het paardje vast rijd ofzo, of iig zo dat de eigenaar het paard minder fijn vind rijden.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:53

Het lijkt mij zowiezo verstandig om de fjord en de fries beiden nog een keertje te gaan rijden, maar ik las dat je dat ook van plan bent.
Misschien kun je het beste open kaart spelen met de eigenaresse van de fries. Vertel haar waarom je twijfelt, en misschien wil zij je de eerste keren wel begeleiden bij het rijden.
Als de fjord te duur voor je is, zou je kunnen proberen om iets van de prijs af te krijgen. Lukt dat niet, dan is het wel jammer...

Finduilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:09

ik zou de 2e doen....

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:07

Ik zou nummer 2 doen....
Het is niet te duur, valt wel mee qua afstanden en zo, en je kunt er wel heel veel van leren ook al is het moeilijk

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 17:02

Ja loulou dat bedoel ik idd. En Danie je hebt wel gelijk dat elk paard sterk is, maar ik merkte wel duidelijk verschil, als ik bij mijn huidige verzorgpaard merk dat hij van de hoefslag af wil, dan krijg ik hem er echt wel weer op, en bij die fries ging dat toch wel lastiger....
Maar dat is natuurlijk ook het leren kennen van het paard.
Ja linda, ik ga ze allebei nog een keer rijden. En de eigenaresse van de fries was ook van plan om het eerst een paar keer samen te doen, ook omdat ik als ik de fries uit de wei haal nog een stuk met haar langs de weg moet lopen naar de stal. Verder ben ik ook van plan om elke week les te nemen, dus dan moet het misschien wel lukken?
Ik vind mezelf ook meer bij een fries dan bij een fjord passen eigenlijk. Een fries loopt in mijn ogen toch een stuk sierlijker dan een fjord.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:12

ik denk dat ik de fjord zou nemen, (niet alleen omdat ik veel voor fjorden voel hoor) maar het lijkt mij voor jou het leukste, en het dichtste bij (toch??) en die fries als 2e dat sterke daar wen je vast wel aan, en ja een fjord is nou een maal ondeugend. Probeer nog eens op bijde te rijden, zet de voor en na delen tegen over elkaar, dan kom je er vast wel uit.groetjes roylinde

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 17:16

Nou de fries was ook dichtbij, ik denk de fjord 5 minuten rijden en de fries 10. Dus dat maakt ook niet echt uit, bij het paard wat ik nu verzorg rijd ik er 30 minuten over! Ja ik ga in het weekend beide paarden nog eens rijden, en dan de keuze maken. Het liefst zou ik er dan nog even over nadenken, maar ja dat kan ik niet maken tegenover de eigenaren..

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:42

Ik vind inderdaad de fjord erg duur misschien dat je kan vragen of er iets van de prijs af mag als je bijvoorbeeld wat klusjes erbij doet ofzo. Die Fries zou ook wel gaaf zijn maar dan zou ik zeker les nemen. En het moet natuurlijk klikken tussen ruiter en paard dat is toch ook wel erg belangrijk.

ardonnypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:19

ik zou de fkord nemen want die zijn lekker mak maar dan wel wat van de prijs af want het is best duur ! maar een eigen paard is altijd duurder! maar de fries is ook wel leuk dnek ik.

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:29

2de of 3de.!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:45

ik zou de gulden middenweg kiezen....de eerste kan je van de winter nog wel eens gaan tegen vallen en die laatste vindt ik persoonlijk erg duur, dus ga maar voor de fries of je moet niet zo goed met sterke paarden om kunnen gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:46

samantha23 schreef:
Ja daar zit ik ook aan te denken, maar welke dan? En ik vind de bijdrage bij de 3e erg hoog, als ik dan nog 2 keer in de maand wil lessen, a 25,- ben ik 130,- per maand kwijt!

kan je net zo goed een eigen paard kopen!

chrisco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:58

ff kort de 2e Ach gut

Boris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 08:37

Wat betreft de paardjes zou ik inderdaad kiezen voor de fjord of de fries, maar waar ik niemand over hoor... hoe klikt het met de verschillende eigenaren? Het lijkt mij toch minstens zo belangrijk dat je het een beetje goed kan vinden met hem/haar en dat je een beetje dezelfde ideeen hebt over hoe om te gaan met een paard. Zelf voordat ik mijn eigen pony had ook bijrijder geweest (maar liefst 2 weken geloof ik...). Met het paard klikte het wel, maar met de eigenaresse helemaal niet en dan houdt het toch heel snel op! Succes.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:16

Ik heb je vorige keer aan zien komen lopen toen je de Fjord ging rijden. Dat was bij ons op stal. Ze betaald wel meer dan 200 euro stalgeld.
Maar je hebt al voor jezelf voor de fries gekozen merk ik uit je reacties dus je moet gewoon voor de fries gaan. Niet kiezen voor iets waar je niet voor 100 procent achter staat. Al denk ik dat je met de fjord een hele leuke tijd kan hebben vooral omdat de eigenaresse ook een leuke meid is.
Maar zoals ik al zei, je moet niet iets doen waar je niet voor 100% achter staat.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:17

Daarbij is 80 euro maar een schrijntje bij het complete kostenplaatje wat ze maakt voor dat dier. want bij stalgeld alleen houd het niet op.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 17:21

O grappig dat die fjord bij jou op stal staat! Maar ik heb nog geen keuze gemaakt hoor. Vind t erg lastig, want wie heeft nou de luxe dat ie kan kiezen?
Zowel de fries als de fjord vind ik leuk. En de eigenaresse van de fjord is inderdaad een leuke meid, ze deed helemaal niet moeilijk en vertrouwde het meteen. En bij die fries was dat wel minder.
Maar CielitoLindo, 80 euro is idd niet veel vergeleken met haar kosten, maar ik bedoel in vergelijking met 50 euro voor die fries.
Ik ga gewoon in het weekend nog eens rijden, op zowel de fries als de fjord. Dus misschien zie ik je dan ook wel?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:29

Ik ben dit weekend op vakantie dus ik ben er niet.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 20:34

Ok fijne vakantie dan. Knipoog
Misschien tot een andere keer.

Greggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:36

Uit deze informatie zou ik de tweede nemen. Hij rijd lekker, qua afstand is het goed te doen en de bijdrage is niet te hoog!

nutiagek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:39

ik denk de 2de

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:54

samantha23 schreef:
Ik ben wel bang dat ik het paard dan 'verpest', dus als het baasje rijd dat ze meteen kan merken dat ik heb gereden..

kan je het niet een maandje proberen? Ik zou dat doen kan je meteen merken of je het paard aankan, of sterker nog of de combinatie goed is! Pling

groetjes Chiqa

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 21:22

Ja ik kan t vast wel een maandje proberen met die fries, maar dan is na die maand die fjord al weg, mocht t niet lukken met de fries. En dat wil ik ook niet. Dus ik moet nu echt kiezen!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:28

ik zou de fjord nemen, als je die eigenaar aardiger vind... bij die fries ben je heel onzeker(doe ik het wel goed?), dus die eigenaar lijkt me echt zo'n pietje precies die overal commentaar op heeft ofzo(of zo'n ZZ ruiter). het is misschien wel een stuk duurder maar het is nog niks vergeleken met de stallingskosten en de rest van het onderhoud, je zou dan goedkopere lessen kunnen nemen, en natuurlijk proberen wat van de prijs af te krijgen. ik weet niet of die fries ook op een pensionstal staat, maar zo niet kun je alleen hulp van die eigenaar krijgen, bij die fjord heb je dat weer van meerdere(het ging over een stal met meerdere mensen dus neem ik aan dat dat iets van een pensionstal/manege is). je moet het altijd zelf nog weten, je hoeft pas dit weekend te beslissen