paardrijden zonder zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:35

Ik vroeger ook , een half jaar lang ofzo gereden in de les op mijn favo pony , zonder zadel

Ik moet wel zeggen dat toen ik daarna weer MET zadel ging rijden , ik behoorlijk last had van de stijgbeugels , ik had die dingen natuurlijk niet meer nodig , en was dan in het begin alleen maar bezig om die krengen aan m'n voeten te houden Boos!

Wat waren die toen ineens lastig zeg Tong uitsteken

Ik zou het gewoon een keertje doen , die les zonder zadel Lachen

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:38

En een buikspierem dat je ervan krijgt!!! Haha!

Het is wel goed voor je zit, en het kan heus geen kwaad. Je leert er een hoop van denk ik (evenwicht vooral). enne, 1 troost, galopperen zonder zadel is alleen maar relaxed vergeleken met de draf.. dat is pas een ramp!! Tong uitsteken

Succes

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:46

Ik rij heeel vaak zonder zadel. Het zit dan ook super heerlijk op GEnderose vanwege haar brede rug. Daar glij je ook niet zomaar vanaf Haha!
Het is inderdaad in het begin wat vermoeiend, maar zeker ook heel goed voor je zit! De eerste keren flinke spierpijn... maar daarna is het echt heerlijk Lachen Ik wil niet meer anders *LOL*
Galop zonder zadel zit echter heeeeerlijk (vind ik). Niet op Genderose dan, omdat ze zo onregelmatige galop heeft, en vaak uitglijd (ik galopeer nu trouwens niet meer), maar op andere paarden zit de galop het lekkerste zonder zadel. Draf wat minder, is ook moeilijker. Op Otto stuiter ik er zo af, maar dat omdat ik grote ruime passen van Gen gewend ben.
Van galop terug naar draf is wat minder confortabel, vooral bij een hoge schoft Tong uitsteken

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:02

Tancreda4 schreef:
Van galop terug naar draf is wat minder confortabel, vooral bij een hoge schoft Tong uitsteken

mee eens Haha!

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 23:39

bij ons op de manege rijden ze ook heel vaak zonder zadel, dan vragen ze of het mag en dan mag het meestal Lachen . Ze doen dat dan gewoon de hele les... ze zeggen dat het wel vol te houden is. Maar met mijn pony zou ik dat nooit doen, ik ga weleens voor mijn zit zonder zadel+gelpad en longeersingel, maar zonder dat alles heb ik na 1 rondje stappen al pijn... :/ Hij heeft ook zo'n hoge schoft

Maroesje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 00:06

Hee ik ken het probleem! Ik fietste laatst naar mijn paard toe, was ik daar, had mijn moeder het zadel mee naar huis genomen om te poetsen! Ik had erg veel zin om te rijden en ben er toen zonder zadel op gaan zitten. Eerst had ik toen een shabrack omgedaan, en toen met de longeersingel eromheen! Dan kun je stevig je benen om die singel klemmen en je hebt tog geen beugels! Zo heb ik leren "zonder-zadel-rijden" op mijn paard! Hij gooit in draf nl. heel erg hoog op, maar nu zit ik er zonder zadel of singel op! Dat is echt erg leuk, maarja, het is inderdaad vermoeiender dan met zadel, en ik had ook best wel last van spierpijn de dag erna! Scheve mond
Maarja, mischien heb je iets aan mijn longeersingel-tip!
Groetjes!!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 00:27

Ik heb een hele tijd alleen maar zonder zadel gereden toen ik een jaar op 12/13 was, ik vond het daarna ook weer lastig om met stijgbeugels te rijden...
Ik maak nu ook weleens een buitenritje zonder zadel, en dan ben ik vaak toch wel 2 uurtjes weg. Is makkelijk uit te houden.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 09:32

Ik reed altijd heel veel zonder zadel, met Appie niet meer want haar schoft is best pijnlijk als je daar op zit...
Maar het is heel goed voorje zit en je evenwicht, en ik vind springen zonder zadel fijner dan met!
Gewoon doen dus, als het paard er een beetje geschitk voor is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:18

Ik heb mijn hele leven veel zonder zadel gereden, en zeker als je het vaker gedaan hebt is een complete les wel te doen. Het is in ieder geval goed voor een onafhankelijke zit.

En mocht je het niet volhouden dan kun je altijd nog stoppen.

Maar waarom niet gewoon een nieuwe beugelriem kopen of lenen, is makkelijker denk ik.

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:38

Het is wel vermoeiend maar je krijgt er een hele goede zit van en ik vind zonder zadel rijden heel leuk vooral in de zomer maar smaken verschillen.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:00

Dus al bij al veel fans van zadelloos rijden Haha!. Misschien moet ik het ook 's proberen. Ik heb gisteren na meer dan een vol jaar niet meer te hebben gereden (toen op m'n rodeopony, en dat was dus bokken en steigeren, niet rijden, eigenlijk was het echte rijden al zo'n 17 jaar geleden Bloos). En waarempel ... de eerste moment na het afsteigen liep ik net als er een bal tussen m'n benen zat Haha!. Na een half uur buitenritje Haha! Haha! Haha! .... werk aan de winkel dus! Ik ga rijden Tong uitsteken