Hoe schimmelpaard s'winters schoon krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:30

tamary schreef:
Cowboy magic shine in yellow out heet dat dacht ik

Nee dat is de shampoo. Je hebt Green spot remover van Cowboy Magic dit kan je opspuiten, inborstelen en dan met droge doek uitwrijven. Werkt best goed!! Maar dat is alleen handig als je niet je hele paard hoeft te doen maar bijvoorbeeld alleen een poepvlek.
Deze moet dan natuurlijk niet al weken ingetrokken zijn....

En de staart een keer wassen, in een vlecht doen, en dan in een staartzak!!! Blijft ie ook langer schoon!!!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:57

Sizzle schreef:
Zand krijg je weg door poetsen, pisvlekken krijg je weg door (ja je verwacht hem niet).....modder.
Als mijn spierwitte paard onder de gele pisvlekken zat liet ik haar even zonder deken in de natte buitenbak of wei rollen, op laten drogen en uitborstelen.

Ja klopt, van modder krijg je ze ook wit 8-) Je kan ook naar t strand gaan, maar dan worden alleen de benen wit dus verder heb je er niets aan :+

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:51

Ik heb met m'n bonte ook van alles uitgeprobeerd maar niets hielp eigenlijk. Ik heb zelf met aardappelen uitgeprobeerd want dat had ik hier gelezen maar echt alles was drie keer niks. Ze heeft s'winters ook deken op maar ze wordt toch altijd wel smerig. Op normale dagen poets ik haar goed maar de viezigheid die blijft, is dan maar jammer. Maar met wedstrijd poets ik gewoon altijd supersuper goed, en met zo'n zwart poetsblokje. Dan blijven er toch nog wel een paar vlekken over die je op het wit blijft zien maarja, ik heb zoiets van het is niet anders en heb toch altijd een 7 of 8 voor de verzorging. En over het algemeen ziet ze er dan alsnog superwit uit behalve een paar plekjes dan. Dit jaar is de eerste winter met officiele wedstrijden ik ben er nog niet uit of ik haar benen dan ga wassen(die zijn en blijven zwart nat en modderig), maar gelukkig staat mijn pony tot een uur of 8 op stal en ik kan ook vragen of ze haar binnen laten staan , dus dan wordt ze niet meteen weer smerig op het land.

er zijn voor de rest ook allerlei droogshapoo's en spray's enzo maar daar geloof ik ook niet zo in dat het werkt. Zal zeker wel iets werken maar het lijkt me niet dat als je een bij een witte pony met een zwart modderbeen inspray't dat al het vuil, hup, is verdwenen.

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:15

Benen zijn altijd te wassen, ook al is het winter, als je je paard maar niet helemaal wast!!! Daarvoor kan je dan mooi een droogshampoo gebruiken...op de echte vlekken dan, de rest gewoon goed borstelen!!!

Kly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:27

krijg je niet schoon ik heb een halve arabische pinto merrie(grotendeels wit)
haar benen en staat zijn geel naa 3/4/5 keer wassen voor wedstrijd krijg je nog niet schoon. niet met betadine of silvershampoo! niks werkt. blijft altijd verkleuring

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:23

Kly schreef:
krijg je niet schoon ik heb een halve arabische pinto merrie(grotendeels wit)
haar benen en staat zijn geel naa 3/4/5 keer wassen voor wedstrijd krijg je nog niet schoon. niet met betadine of silvershampoo! niks werkt. blijft altijd verkleuring

Maar de jury zit gelukkig niet met een vergrootglas op je paard om alle gele details te zien dus dat ziet er dan toch gewoon schoon uit lijkt me na 5x wassen?