Mijn paard groeit erg makkelijk en is ook net iets te zwaar, kan zijn ribben ook alleen maar voelen als ik flink duw. Toen het zo droog was stond hij van 08.00 - 22.00 uur in de wei (vrij kale wei), opstal kreeg hij een beetje muslie en verder niets, op een gegeven moment begon hij wat lichter te worden ben hem toen 's avonds weer een beetje hooi bij gaan geven, maar nu het een paar keer flink geregend heeft begint hij weer te groeien en geef ik hem weer wat minder hooi. Ulf hoeft ook niet op een streng dieet, moet hem gewoon goed in de gaten houden en vaak is iets minder geven al voldoende. Ik geef hem dan ipv een plakje hooi 's avonds 2 keer een handje vol en 's morgens voor hij de wei in gaat ook ipv een plakje een handje hooi. Denk dat streng op dieet zetten van een sportpaard ook niet verstandig is. Oja Ulf staat 's nachts in een stal met schoon stro waar hij ook wat van kan knabbelen.
Ik vind hem niet super dik, maar hij is in 'rijke conditie' zeg maar. Je bevestigd dat zelf doordat je zegt dat je zijn ribben niet meer kunt voelen. Er mag dus wel iets af
Sanne25
Geplaatst: 06-08-10 11:40
Er zou wel iets af mogen maar echt te dik is ie niet hoor. Je hebt trouwens een mooi beestje!
Kimbiiiee
Geplaatst: 06-08-10 12:32
Ik vind hem helemaal perfect (; Leuk paardje trouwens
Nou ik vind je paard helemaal niet te dik hoor! Mijn paardje moest wel een beetje afvallen en bij haar heb ik het vooral opgelost met beweging. Dat is eigenlijk het aller belangrijkste. Je zou je paard ook iets minder krachtvoer kunnen geven, maar ze moeten wel de juiste voedingsstoffen binnen blijven krijgen. Maar voor alles wat ik nu zo zie, lekker je paardje zo laten!
Kellywyf
Geplaatst: 10-08-10 21:19
Niet nog meer voeren, ietsjes eraf is altijd goed, zou hem ook wel leuk staan. Dus tot conclusie: Hij is niet te dik.
Kimisliefx
Geplaatst: 10-08-10 22:57
Voor zover ik kan oordelen vind ik hem wel goed zo, maargoed een paard op de foto + in het echt is heel anders. Maar wel een heel leuk beestje trouwens ! (:
wat betfeft de opmerking van Amalarab; het is logisch dat wanneer je een paard hetzelfde voert het hele jaar door, maar bij zomerdag weidegang geeft ipv stal/paddock of iets dergelijks, je paard bij zomerdag dikker is. Dan zul ej dus in voer moeten minderen om hem het hele jaar door ongeveer hetzelfde te houden. Minder in weidegang zou ik niet doen, tenzij je hem een alternatief biedt (in de padock bijvoorbeeld); ik denk dat je paard liever iets minder krachtvoer/hooi krijgt dan dat hij meer staluren maakt; de winter duurt lang genoeg qua staluren immers (er vanuit gaande dat je hem op stal hebt maar dat kan ik uit je verhaal niet halen).
Veel is bij zomerdag ook vulling, als hij straks weer minder op de wei staat is die buik vast zo weer weg.