Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sugarmiss"]
[quote="pinopaard schreef:Een veulen nooit met halster op stal zetten. Bij volwassen paarden moet je overigens ook altijd goed opletten wanneer je ze met halster op stal zet. Ze kunnen ergens achter blijven hangen en het kan echt een bloedbad aanrichten..
wenny schreef:Nooit je paard aan een te lang halster touw vast zetten
Toen ik nog jong en erg onervaren was had ik mijn verzorgpony aan een te lang touw gezet de pony ging met haar hoofd naar de grond komt weer omhoog met haar hoofdvoelt dat ze vast zat en begint te rukken
gelukkig brak het halster touw
dus let op met vast zetten
!! Gelukkig waren we er op tijd bij en konden het net lossnijden, zonder dat het paard er iets aan over heeft gehouden! Friesje"]
[quote="Sugarmiss"][quote="pinopaard schreef:Een veulen nooit met halster op stal zetten. Bij volwassen paarden moet je overigens ook altijd goed opletten wanneer je ze met halster op stal zet. Ze kunnen ergens achter blijven hangen en het kan echt een bloedbad aanrichten..

Tess schreef:Hoewel dit "geval" wordt aangeprezen om hangerige paarden mee vast te zetten, NIET doen!
Ik heb eens gezien dat het rubber gedeelte plotseling klapte en door de enorme rek van het rubber kreeg het paard de musketon als eenkatapult terug op zijn oog.
Het gevolg was dat het dier zich helemaal niet meer liet vastzetten.
. fabienne schreef:Nooit de bovendeur op een kier laten staan. Heb het zelf ooit meegemaakt dat een paard haar hoofd er door stak, toen weer achteruit ging en de bovendeur mee terug trok en zo zichzelf klem zetten tussen bovendeur en kozijn!!!!!!! Als ze dan gaan hangen/trekken kunnen er vreemde dingen gebeuren!
WAARVOOR DANK 
Lilly97 schreef:Gelukkig hebben we haar naar een andere wei verhuisd waar we een eigen heining konden kiezen en maken. Wit koord waar stroom op kan.
Tess schreef:Tja, ik vind dit dus echt hele enge dingen, als het paard gaat hangen rekt het rubber steeds verder en verder uit tot het op een gegeven moment knapt en dan schiet het dus met een rotgang weer terug, vaak tegen het hoofd van het paard.
In mijn ogen ROTdingen.
wenny schreef:Nooit je paard aan een te lang halster touw vast zetten
Toen ik nog jong en erg onervaren was had ik mijn verzorgpony aan een te lang touw gezet de pony ging met haar hoofd naar de grond komt weer omhoog met haar hoofdvoelt dat ze vast zat en begint te rukken
gelukkig brak het halster touw
dus let op met vast zetten
ikke schreef:Je zou natuurlijk ook gewoon je paard op kunnen voeden.
Ik weet wel dat dat veel tijd en moeite kost, maar het loont dus duidelijk.
ikke schreef:Je zou natuurlijk ook gewoon je paard op kunnen voeden.
Ik weet wel dat dat veel tijd en moeite kost, maar het loont dus duidelijk.

...