Prikkeldraad, officieel verboden of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esmiralda_

Re: Prikkeldraad, officieel verboden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 16:01

ik ben de enigste klant, het is helemaal prive, alles is afgesloten en er kan verder niemand bijkomen.
hmm ga toch maar weer eens overleggen.

NILO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:06

Wij huren ook een weide maar we zetten zelf de omheining, als we moeten vertrekken nemen we alles gewoon mee. Hier is dat bijna overal zo eigenlijk.

Esmiralda_

Re: Prikkeldraad, officieel verboden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 16:08

Oke, maar dan hebben jullie dat zo afgesproken?

Het was bij mij namelijk wel de afspraak dat de omheining goed onderhouden zal worden, evenals de stallen ed.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:09

Esmiralda_ schreef:
LHO, het apparaat staat aan en werkt wel, begroeiing word telkens weggehaald door mij dus nergens zitten er takken oid. tegen aan, zit ook niet tegen het prikkeldraad aan, als je aan het begin punt het stroom vastpakt krijg je een flinke oplawaaier, halverwege voel je al helemaal niks meer, heb daartussen alles ook weer opnieuw gecontroleerd maar heb echt geen idee wat het probleem is.

stroom staat niet op prikkeldraad, maar op een stroomdraadje, bevestigd via die pieletjes(of hoe heten die ronde dingetjes) van plastic

Neemt het geleidelijk af? Je zou eens met een multimeter kunnen kijken of er halverwege spanning opstaat - maar heel laag. Zoja: Of de weerstand van de draad is hoog (onwaarschijnlijk), of de stroom lekt ergens weg (contact met grond, danwel via groen, danwel via iets anders --> Metalen hek wat het draad raakt?).

Zo niet, dan lijkt het erop dat de stroom niet eens op dat punt komt. Met diezelfde multimeter kan je dan het punt zoeken waar er breuk zit, bijvoorbeeld. Dat zou je houtje-touwtje op kunnen lossen met wat tape en stroomdraad, bijvoorbeeld, of door gewoon heel nieuw draad te spannen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:11

Loopt de draad overal goed door , zitten er nergens breuken / knopen waar het ijzerdraadje verbroken is ?

Soms leggen mensen knoopjes maar raakt overal net het kunststof elkaar ipv. de metalen draadjes ;)

Maakt hij echt nergens aarde , dat de isolator bvb. kapot is en de draad tegen het metaal ligt ipv. tegen het kunststof omhulsel ?

Als alles verder goed is is het laatste dat ik kan bedenken dat het apparaat niet voldoende vermogen heeft om de puls rond het hele weiland te zenden , of wellicht lukt het verderop niet meer om de cirkel te sluiten , doordat de aarde te droog is o.i.d. ? :P

Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zich uit , die laatste 2 problemen :)

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:12

Van mij mag het verboden worden levensgevaarlijk! Beter is om alles mooi af te zetten met dat brede stroomband.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:14

kimmert schreef:
Van mij mag het verboden worden levensgevaarlijk! Beter is om alles mooi af te zetten met dat brede stroomband.

:) Mijn Tinker heeft op zijn eeuwige zoektocht naar eten uitgevonden dat er een keer geen stroom op die band stond. Zn hele hoofd opengehaald door het geschuur :P

NILO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:39

Esmiralda_ schreef:
Oke, maar dan hebben jullie dat zo afgesproken?

Het was bij mij namelijk wel de afspraak dat de omheining goed onderhouden zal worden, evenals de stallen ed.

Nee bij ons is daar niet specifiek over gesproken dus kunnen wij daar doen wat we willen maar we betalen het zelf. In jouw geval is dat dan heel anders maar ik vrees dat je niet veel kunt doen want de weide was met prikkeldraad toen je ze begon te huren of niet? Indien niet heb je misschien een kans.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:58

ooh ik kreeg vandaag te horen van de eigenaar van mijn bijrijdpaard dat het nu officieel verboden is.
mag ook wel van mij trouwens (A)

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 08:25

Wil toch even laten weten dat de omheining inmiddels helemaal mooi voor elkaar is, goed overlegd :D