Wat is de minimale afmeting van een stal ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:38

Ik ben van mening dat als een stal 1 of 2 ruime luiken heeft om zo naar buiten en/of in een gangpad te hangen, vanuit zijn box contact kan hebben met soortgenoten, het paard zich goed kan keren/omdraaien en in alle slaaphoudingen makkelijk kan gaan liggen in de box een paard voldoende ruimte heeft.
Uiteraard zoveel mogelijk beweging geven en/of losgooien in bak/paddock en in het weideseizoen 24/7 op het land.

Monster_tos

Re: Wat is de minimale afmeting van een stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:40

kan je paard wel normaal liggen in zijn stal ? Ik vind het echt te klein! Mijn paarden van 1,56 en 164 staan in een 4 x 3.5 stal. Kleiner wil ik ze ook echt niet hebben..
Maar je hebt het over 1 paard, staat je paard dan ook alleen ? Anders zou ik echt voor pension kiezen.. Voor je paard veel beter! Ruimere stallen en vriendjes.

maverick

Re: Wat is de minimale afmeting van een stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:43

Het is misschien klein,maar het ligt er aan hoelang hij er per dag
in moet staan. Hoeft hij maar een paar uurtjes per dag in de stal te staan maakt het niet zo veel uit. Echter voor hele dagen op stal is het eigenlijk te klein

angell99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 14:00

Hij heeft vandaag een box van 4 x 4 mtr. gekregen met 2 grote ramen erin, mede dankzij jullie, allemaal hardstikke bedankt