Paard is nat van de regen, wel/niet rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R0oszs

Re: Rijden als het regent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:02

Ik rijd ze wel gewoon maar als ze in de regen hebben gestaan laat ik ze meestal wel even opdrogen op stal en anders longeer ik ze gewoon ;) Als het regent terwijl ik rijd ga ik meestal naar binnen als ik daarna nog meer moet rijden anders krijg ik het heel snel koud.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:55

Als het al een week lang regende, dan moest ik toch wel een keer..
We hadden altijd wel een bak die niet glad werd ook al stond hij onder water.
Als je eenmaal aan het rijden bent, dan maakt die regen ook niet meer uit!
Had er wel een hekel aan als mijn paard zo vies nat was, al voor het opzadelen.

Nu met overdekte bak is regen geen probleem meer. :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 02:43

Waarom niet gewoon een regendeken op doen? :+

Nee, ik zou niet heel snel een zadel op een nat paard leggen. Dat haar plakt toch behoorlijk aan zo'n sjabrak,, zorgen dat ie goed droog is. ((Stro wrijven werkt heel goed, wel zorgen dat je het er daarna ook weer goed afborsteld!!)). En inderdaad wanneer ze echt onder de modder zitten, even afspuiten en vervolgens goed droog maken waar het harnachament zit. ;)

Immers wanneer een paard gaat zweten onder het schabrak zijn de haren min of meer vrij, ze plakken niet net zo aan elkaar als bij een goede regenbui. En zo plakken ze ook minder aan je sjabrak.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:23

Ik rij gewoon in weer in wind. Lucky staat op een eenvoudige boerderij, dus ik heb geen luxe van een binnenbak.
Ik ben het trouwens niet helemaal met Marinke eens; als een paard goed zweet, is hij net zo net nat als na een regenbui hoor, sterker nog, het is eigenlijk meer nog andersom. Want als ze verregend zijn dan is de onderlaag nog droog, en als ze zweten komt het juist vanaf de onderlaag!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:17

ShannonJuul schreef:
Nee het is niet dat ik het niet zou willen hoor! Ik kan zo naar de manege lopen (achter het weiland) Maar als ze kletsnat is kan ik er dan gewoon een zadel opgooien?

Ik zou niet weten waarom niet? Zadel naderhand even afnemen, laten drogen en de volgende dag invetten. Als het weken regent/sneeuwt/waait/wat dan ook ga ik echt niet wekenlang niet rijden hoor :+

Over zweet vs. regen: zweet vind ik bezwaarlijker voor een leren zadel. Al die zouten die in dat zweet zitten he?

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:13

Als het een dag regent, sla ik wel een dag over, maar als het nou dagen blijft regenen, dan klim ik er gewoon op.
Bij extreem weer natuurlijk niet.

Tassie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:20

nooit last gehad van dat dilemma had een regendeken als ik wist dat het regenachtig weer werd deed ik die op:P

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:25

Waarom zou je gaan zadel op een nat geregend paard kunnen leggen?
Je stapt ook niet af als ze zweten onder het zadel... :P Ik niet tenminste.

Ik kon niet rijden als het hard regende.
Mijn paard liep zelfs 300 meter achteruit door het weiland naar stal om de regen maar niet in zijn gezicht te krijgen :+ :+
Rijden was dan niet zo'n onwijs succes zeg maar. :o

pearl02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:05

vind het zelf meestal wel vervelend als mn paard nat is en ik haar zo uit de wei haal, vind het dan niet fijn om zo het zadel op haar te leggen. verder heb ik er geen problemen mee als het regent en ik ga rijden, vind dat wel eens lekker om in de regen te rijden alleen vind mn paard het niet zo leuk, en het is ook erg jammer als je al antislip teugels heb en ze glijden alsnog, ookal heb je handschoentjes aan (waar ik nu niet meer zonder kan)

BunnyIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:08

Als het heel hard regent, zet ik mijn paard altijd op stal neer, jij hebt dan een inloopstal die je kunt afsluiten, laat hem toch komen, dan laat je hem met stro drogen of met een deken. Als hij droog is (en buiten ook) dan kun je gaan rijden. Maar mijn pony is naar een tijd alweer kletsnat, hij houd van stampen in de plassen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:11

Ja ik rijd gewoon in de regen.
Al vind ik het wel vervelend dat mijn rijbroek kletsnat is.
Ik ga binnenkort ook rainlegs kopen, vooral nu de herfst er aankomt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:16

Ik rij niet in de regen, alleen als het strikt noodzakelijk is :D
Heb d'r zoooooo'n hekel aan :D Respect voor de mensen die het wel op kunnen brengen hoor ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:36

IKbenEllen schreef:
Ik rij niet in de regen, alleen als het strikt noodzakelijk is :D
Heb d'r zoooooo'n hekel aan :D Respect voor de mensen die het wel op kunnen brengen hoor ;)

Nou ja... als ik zin heb om te rijden ga ik rijden, al moet ik wel zeggen dat die zin er gewoon minder vaak is als het regent. Ik bedoel: je kunt je wel ergeren aan de meteorologische omstandigheden maar daarmee verander je ze natuurlijk niet. Kun je maar beter wat leuks gaan doen :D

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:43

Ik rijd eigenlijk bijna nooit wanneer het regent, meestal kom ik net vanuit school gefiets (15 km) en dan kom ik thuis, ben ik net opgedroogd en zou ik weer 5 km moeten fietsen om bij mn verzorgpony te komen, en dan ook nog rijden in de regen. Nee ik hou daar echt niet van.
Voor de mensen die het wel doen, ik wou dat ik me daartoe kon zetten. :D
edit; als het niet anders kan doe ik het wel natuurlijk ;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:55

hestejente schreef:
Ik bedoel: je kunt je wel ergeren aan de meteorologische omstandigheden maar daarmee verander je ze natuurlijk niet. Kun je maar beter wat leuks gaan doen :D

Dan rij ik lekker binnen ;)
Geen binnenbak zou serieus een deel van mijn hobby kosten.

Fien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:33

Eerst maak ik de zadel/ singel plek zo droog mogelijk met een handdoek, ook modder e.d. neem je zo mee.
Als je er bij het opzadelen goed op let dat de haren mooi 'mee' liggen kan je prima rijden.
Na het rijden in de regen is m'n paard juist onder het zadel droog, en de rest van het lichaam nat!

Meara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:32

met een wat regen kan het wel denk ik :) als het heel erg regent lijkt het mij niet eens zo fijn om te rijden :o

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:37

Als er dagenlang regen is voorspelt, train ik gewoon in de regen. Als er een dag erge regen is voorspelt en de volgende weer droog wil ik em nog wel eens over slaan :D

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:12

Ik rij ook gewoon in de regen. Nu moet ik bekennen dat ik zo'n speciale regenjas heb daarvoor :+ Voor als t ook nog koud is heb ik een reflecterende regendeken over de rug. En ja ik gooi ook gewoon een zadel op een nat paard.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:31

Ik rijd ook gewoon in de regen. Eerst stond ik op een manege met binnenbak dus het was nooit zo een probleem maar nu ze thuis staan, heb ik alleen een buitenbak dus moet het maar! Natte paarden heb ik niet zoveel last van, als het regent zet ik ze naar binnen. En anders zou ik ook gewoon op een nat paard rijden, niks mis mee!

Als het wel eens een dagje regent, dan kan ik ook wel eens overslaan als ik geen zin heb, maar als de wedstrijden weer beginnen train ik (bijna) elke dag in elke weersomstandigheden... Behalve als het echt niet kan natuurlijk!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:41

Meara schreef:
met een wat regen kan het wel denk ik :) als het heel erg regent lijkt het mij niet eens zo fijn om te rijden :o

Is het ook niet maarja. Ik heb weleens in de hagel gereden. Net toen ik er een paar minuten op zat begon het te hagelen en ik had geen zin om af te stijgen en te wachten tot de bui over zou zijn }:0

Regen is niet leuk, maar harde wind is veel erger. En in de sneeuw rijden is fantastisch, mijn paard komt dan helemaal tot leven :))

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:14

RT-->VSW

ShannonJuul

Re: Paard is nat van de regen, wel/niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 20:52

dankje :)

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:43

je kan altijd rijden! als het regent, kan je namelijk ook zonder zadel rijden. jij word namelijk toch wel nat;)
het lijkt me niet fijn voor het paard, dat als ie nat is je er een zadel op gooit:)

Telstar2000

Re: Paard is nat van de regen, wel/niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:04

Lang leve buienradar :-)
Eerst ff internetten, kijken hoe laat het stopt en gaan!!