Paard dag en nacht buiten. Met of zonder deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:11

Ik doe mijn paardje wel degelijk een dun regendekentje op. Ze krijgt enorme last van haar rug van het in de regen staan, die staat dan echt helemaal strak. Ik vind het niet fair om er dan vervolgens op te klimmen. Dus staat ze onder een dek, omdat ik anders vind dat ze mij niet kan dragen. Een paard is niet van suiker, maar je mag er wel rekening mee houden dat het nou eenmaal geen wilde paarden meer zijn. Als ik haar nou alleen ter decoratie in een weilandje zou hebben, dan zou ik haar ook gewoon laten staan zonder dek, ze moeten er immers inderdaad tegen kunnen. Maar ja, ik wil nou eenmaal rijden....
Verschilt trouwens wel per paard, hoe robuuster het ras en hoe beter de kwaliteit van de vacht, hoe minder last ze van de regen zullen hebben. Maar die van mij wordt gewoon nat tot op haar velletje, ze is niet voldoende "waterdicht" om zomaar zonder dek in de stromende regen te kunnen staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:14

Als er op het moment veel dazen zitten, dan is het hier in de regio onmogelijk je paard overdag buiten te hebben en dan gaan ze snachts naar buiten en overdag binnen

Snachts staan ze allemaal zonder deken buiten
en bij mij op stal staan de meeste kwpn-ers 2 bwp-ers 1 quarter en 1 draver die getraind word voor de koers.

sassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 18:36

Onze paardjes (ik rijd op een soort en met manege) staan altijd buiten lekker in de kudde. Veel verschillende rassen maar vooral halfarabieren en een enkele volbloed arabier. En ze hebben er nog nooit last van gehad. Kan dus makkelijk

Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:18

wij hebben friezen een tinker een welsje sorry 2 en een mengelmoes waar een arabiertje in zit en nog een fjord en ze staan allen dag en uur buiten zonder deken en dat gaat prima!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:21

Mijn pony is een kruising New Forest/Engels volbloed. Hij heeft een eczeemdeken op en met deze temperaturen zal ik nooit een regendeken op doen. Je hebt eerder kans dat ze eronder gaan zweten (ookal ademt hij). Mijn eczeemdeken is ook zo weer droog na die plensbuien van nu. Geen probleem dus!