Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DubbelDun schreef:Kijk maar eens bij de waterdichtgarantie van de bekende merken. Daar staat altijd bij 'waterdichtheid... uur'.
Edit: kijk maar bij de regendekens van HH:
http://www.equicenter.nl/index1.html

jesito schreef:Ik vind het zo raar dat zoveel mensen zeggen dat paarden er wel tegen kunnen en ervoor gemaakt zijn.
Een paard kan heel veel hebben, maar zal toch met extreem weer beschutting zoeken, als die mogelijkheid er niet is houd het op en kan het dier niks anders doen dan zich er bij neerleggen.
Of dit prettig is voor zo'n paard als een extreme weersomstandigheid langere tijd aanhoud betwijfel ik.
In de natuur gaan paarden dan ook naar een beschutting, daarbij is een paard in de natuur niet te vergelijken met een paard in gevangenschap.
Ook ik weet dat mijn paarden weinig gebruik maken van hun stal maar ze gebruiken hem wel, is het niet voor de regen dan voor de vliegen of dazen.
Nagano schreef:bedankt voor jullie reacties
maar heb er nog eens over na gedacht ik vind de wei ook best klein
en zou toch een wei met schuilstal willen
we gaan dus even verder zoeken
jesito schreef:Ik vind het zo raar dat zoveel mensen zeggen dat paarden er wel tegen kunnen en ervoor gemaakt zijn.
Een paard kan heel veel hebben, maar zal toch met extreem weer beschutting zoeken, als die mogelijkheid er niet is houd het op en kan het dier niks anders doen dan zich er bij neerleggen.
Of dit prettig is voor zo'n paard als een extreme weersomstandigheid langere tijd aanhoud betwijfel ik.
In de natuur gaan paarden dan ook naar een beschutting, daarbij is een paard in de natuur niet te vergelijken met een paard in gevangenschap.
Ook ik weet dat mijn paarden weinig gebruik maken van hun stal maar ze gebruiken hem wel, is het niet voor de regen dan voor de vliegen of dazen.
indrasjacks schreef:jesito schreef:Ik vind het zo raar dat zoveel mensen zeggen dat paarden er wel tegen kunnen en ervoor gemaakt zijn.
Dat klopt wel maar daarom hebben ze dekens uitgevonden.
in de natuur staat een paard ook niet in een veel te kleine box zoals op de meeste stallingen.
daarnaast hier in de gehele gemeente mag niks gebouwd worden zelfs geen patytent dus tja soms kun je niet anders
daarbij mijn vorrige merrie is 34 geworden ( zelfs zonder deken) mijn huidige haf is al 28 dus als het eht zo slecht zou zijn werden ze niet zo oud
lonnie schreef:goed van je dat je even verder zoekt! Als ik kijk naar afgelopen winter dan word je echt niet vrolijk met 2 paarden op zo'n klein stukje zonder schuilstal.
Nagano schreef:bedankt voor jullie reacties
maar heb er nog eens over na gedacht ik vind de wei ook best klein
en zou toch een wei met schuilstal willen
we gaan dus even verder zoeken
MamboBeach schreef:Ach, met dekens kun je je ook aardig goed redden hoor!![]()
Schuilstal is niet perse noodzakelijk, die van mij heeft het ook niet en redt zich prima!
Six schreef:MamboBeach schreef:Ach, met dekens kun je je ook aardig goed redden hoor!![]()
Schuilstal is niet perse noodzakelijk, die van mij heeft het ook niet en redt zich prima!
Ik zou GEEN dekens gebruiken bij je paarden als ze 24/7 buiten staan.
tenzij het oudere paarden zijn oid.
Met regen alles.. het is alleen maar onhandig en echt niet fijn voor een paard. Het paard kan zich prima redden met een dikke wintervacht.
Wel een tip, niet te veel poetsen als je paard 24/7 buiten staat in de winter. Dan kan je zijn vetlaag eraf borstelen en die hebben ze nodig
voor regen etc.
Mijn haflinger staat 24/7 buiten op een groot weiland en sinds deze zomer hebben wij wel 2 containers op het land gezet.
Ze kunnen dan zelf kiezen of ze binnen willen staan.