geen schuilstal op weiland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:57

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:05

DubbelDun schreef:
Kijk maar eens bij de waterdichtgarantie van de bekende merken. Daar staat altijd bij 'waterdichtheid... uur'.
Edit: kijk maar bij de regendekens van HH:
http://www.equicenter.nl/index1.html

Dat heb ik nog nooit gezien bij een regendeken zoveel uur waterdicht.
Ik weet wel dat de dekens die ik heb allemaal voor altijd waterdicht zijn,ook met langdurige regen [zijn verschillende merken].
Maar zoals ik al zei,géén dekens op doen.Ook veearts zegt niet doen en DB zegt het nu ook.
Ik doe het ook niet meer.
Als TS maar wel schaduw heeft in haar landje dan is dat perfect.

DubbelFun

Re: geen schuilstal op weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:33

Ach over wel/niet dekens zijn de meningen verdeeld. Ik doe die van mij er geen plezier mee om zonder dekens te staan, maar dan moet je ook wel in de gelegenheid zijn om ze dagelijks op/af te doen én het soort deken aan te passen al naar gelang de weersgesteldheid.
Verder is ook nog de vorm van het paard van belang. Een paard met een geultje op de plek van de ruggegraat zal eerder Rainrot ontwikkelen bij langdurige regen.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:58

HIER MAG OOK NIKS GEZET WORDEN ZELFS GEEN SCHADUW DOEK OID
ZE STAAN IN OPEN VELD EN HET HELE JAAR BUITEN
GAAT PRIMA.
WINTER BUCAS DEKENS OP EN NERGENS LAST VAN
HOEWEL DE WEI WEL VEEL TE KLEIN IS VIND IK
KRIJG JE DADELIJK EHT GEEN GRAS MEER OP
IK HEB 1 WEI VAN 10X130 EN EEN AN 50X110 IS NET GENOEG VOOR MIJN HAF EN TINKER

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:45

@indrasjacks : kleine letters mag ook hoor :D

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:39

Sorry had niet gezien dat capslock aanstond

anyw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:43

een shet en een haf kunnen (net als ieder paard) makkelijk buiten staan zonder stal, dag en nacht, ook in de winter. daar zijn ze namelijk op gemaakt ;)
75 euro per maand vind ik overigens een nette prijs hoor.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 15:41

bedankt voor jullie reacties
maar heb er nog eens over na gedacht ik vind de wei ook best klein
en zou toch een wei met schuilstal willen
we gaan dus even verder zoeken 8-)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:04

Ik vind het zo raar dat zoveel mensen zeggen dat paarden er wel tegen kunnen en ervoor gemaakt zijn.
Een paard kan heel veel hebben, maar zal toch met extreem weer beschutting zoeken, als die mogelijkheid er niet is houd het op en kan het dier niks anders doen dan zich er bij neerleggen.
Of dit prettig is voor zo'n paard als een extreme weersomstandigheid langere tijd aanhoud betwijfel ik.
In de natuur gaan paarden dan ook naar een beschutting, daarbij is een paard in de natuur niet te vergelijken met een paard in gevangenschap.
Ook ik weet dat mijn paarden weinig gebruik maken van hun stal maar ze gebruiken hem wel, is het niet voor de regen dan voor de vliegen of dazen.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:02

jesito schreef:
Ik vind het zo raar dat zoveel mensen zeggen dat paarden er wel tegen kunnen en ervoor gemaakt zijn.
Een paard kan heel veel hebben, maar zal toch met extreem weer beschutting zoeken, als die mogelijkheid er niet is houd het op en kan het dier niks anders doen dan zich er bij neerleggen.
Of dit prettig is voor zo'n paard als een extreme weersomstandigheid langere tijd aanhoud betwijfel ik.
In de natuur gaan paarden dan ook naar een beschutting, daarbij is een paard in de natuur niet te vergelijken met een paard in gevangenschap.
Ook ik weet dat mijn paarden weinig gebruik maken van hun stal maar ze gebruiken hem wel, is het niet voor de regen dan voor de vliegen of dazen.

zo denk ik er ook over en had dus ook gevraagt of er echt geen schuilstal op mocht
dit was ook fijner voor het hooi dan word dat niet nat voor ze
want dat haden ze wel nodig er bij
maar nee dat kan echt niet dus dan word het verder zoeken
hij staat nu ook heel goed en als ik niets vind dan is dit ook geen ramp
maar een eigen wei dat wil ik altijd al voor mijn haflinger

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:11

Nagano schreef:

Goede beslissing denk ik!
Veel succes met het vinden van een geschikte wei met schuilstal voor je haflinger en toekomstige shet :D

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:47

goed van je dat je even verder zoekt! Als ik kijk naar afgelopen winter dan word je echt niet vrolijk met 2 paarden op zo'n klein stukje zonder schuilstal.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:50

goede beslissing!

ik zou als ik jou was voor een grotere weide gaan en als het dan zonder schuilstal is is het niet zo een ramp met is natuurlijk altijd fijner
als er maar bomen staan dat is wel fijn!

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:03

jesito schreef:

Dat klopt wel maar daarom hebben ze dekens uitgevonden.
in de natuur staat een paard ook niet in een veel te kleine box zoals op de meeste stallingen.

daarnaast hier in de gehele gemeente mag niks gebouwd worden zelfs geen patytent dus tja soms kun je niet anders
daarbij mijn vorrige merrie is 34 geworden ( zelfs zonder deken) mijn huidige haf is al 28 dus als het eht zo slecht zou zijn werden ze niet zo oud

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:09

indrasjacks schreef:
jesito schreef:

Dat klopt wel maar daarom hebben ze dekens uitgevonden.
in de natuur staat een paard ook niet in een veel te kleine box zoals op de meeste stallingen.

daarnaast hier in de gehele gemeente mag niks gebouwd worden zelfs geen patytent dus tja soms kun je niet anders
daarbij mijn vorrige merrie is 34 geworden ( zelfs zonder deken) mijn huidige haf is al 28 dus als het eht zo slecht zou zijn werden ze niet zo oud

Een hoop is commercieel imo.
In de natuur zoekt een paard echt wel een goede schuilplaats, ookal is ie klein :j
En anders zolang lopen totdat de perfecte gevonden word even net iets anders dan in de natuur als je een wei hebt met omheining.
Misschien kun je een soort van groen zeil spannen in de bomen zo hebben ze toch een perfecte schuilplaats tegen de regen en valt niet op.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:22

bomen staan er niet
nou ja 3 kleine knotwilgen pas aangeplant die staan 40 meter uit elkaar
en nee al waren er bomen zelfs een zeil tussen bomen mag niet wordt hier als bouwwerk gezien staan dezelfde dag op je stoep

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:24

Puff ja dan word het lastig :=

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:42

moet zeggen met een goeie bucas scheelt het wel en onbeperkt voer.
4x pd warm water en krachtoer en warme slobber.
en als ze ziek zouden zijn of echt weg moeten kan ik thuis een noodbox maken alleen werkt dat met 2 samen niet zo

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 22:36

lonnie schreef:
goed van je dat je even verder zoekt! Als ik kijk naar afgelopen winter dan word je echt niet vrolijk met 2 paarden op zo'n klein stukje zonder schuilstal.

ja daar dacht ik dus ook aan
swinters is het zonder schuilstal niets
ik kan ze dan ook geen droog hooi geven dat ligt altijd nat
en dat wil ik gewoon niet voor ze
dus word het verder zoeken
en wat ik al schreef hij staat daar waar hij nu staat ook heel goed hoor
dus ik zit niet op een schopstoel dat ik echt weg moet/wil maar het was leuk geweest een eigen wei voor hem en een shetje er bij

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:59

Het is idd in de winter het altijd nat staan wat gewoon slecht is.
OOk als ze nergens droog kunnen liggen schiet dat niet op.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:03

Nagano schreef:

Doordat je door gemeentelijke regels vaak gebonden bent omdat er geen schuilgelegenheid is zou ik als ik jou was en de locatie verder goed, je paard in de wintermaanden ergens anders zetten. Kan direct het land tot rust komen zodat je in het voorjaar weer gras hebt.

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:04

MamboBeach schreef:
Ach, met dekens kun je je ook aardig goed redden hoor! :j
Schuilstal is niet perse noodzakelijk, die van mij heeft het ook niet en redt zich prima!

Ik zou GEEN dekens gebruiken bij je paarden als ze 24/7 buiten staan.
tenzij het oudere paarden zijn oid.
Met regen alles.. het is alleen maar onhandig en echt niet fijn voor een paard. Het paard kan zich prima redden met een dikke wintervacht.
Wel een tip, niet te veel poetsen als je paard 24/7 buiten staat in de winter. Dan kan je zijn vetlaag eraf borstelen en die hebben ze nodig
voor regen etc.
Mijn haflinger staat 24/7 buiten op een groot weiland en sinds deze zomer hebben wij wel 2 containers op het land gezet.
Ze kunnen dan zelf kiezen of ze binnen willen staan.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:11

Six schreef:
MamboBeach schreef:
Ach, met dekens kun je je ook aardig goed redden hoor! :j
Schuilstal is niet perse noodzakelijk, die van mij heeft het ook niet en redt zich prima!

Ik zou GEEN dekens gebruiken bij je paarden als ze 24/7 buiten staan.
tenzij het oudere paarden zijn oid.
Met regen alles.. het is alleen maar onhandig en echt niet fijn voor een paard. Het paard kan zich prima redden met een dikke wintervacht.
Wel een tip, niet te veel poetsen als je paard 24/7 buiten staat in de winter. Dan kan je zijn vetlaag eraf borstelen en die hebben ze nodig
voor regen etc.
Mijn haflinger staat 24/7 buiten op een groot weiland en sinds deze zomer hebben wij wel 2 containers op het land gezet.
Ze kunnen dan zelf kiezen of ze binnen willen staan.

Tja als ze kunnen schuilen hoeven ze geen deken maar die van mij moeten die toch wel
ze krijgen een bucas martex rain,
Staan zonder schuilmogelijkheid op wei en in open veld in de winter
Tja krijgen idd vetlaag en dikke vacht maar
als het heel hard waait -20 vriest en sneeuwt of regent geloofme is echt niks
onze van 28jr krijgt ook geen goede vacht meer door een slecht gebit zit ze niet meer goed in de vacht
en onze tinker is toch wel blij met zijn deken
poetssen doe ik nooit in de winter ( rijd dan ook niet)

shannonmacey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:30

Ik had voor mijn paarden een prachtige schuilstal gebouwd, mocht hier gelukkig wel. Maar ze staan er nooit in als het regent of koud is, WEL als het erg warm is.......ik sluit me dus aan bij wat er hier boven wordt verteld, tegen de zon moet er wel een oplossing zijn.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:38

Hebben bomen aangeplant alleen duurt het eventjes eer ze echt schaduw creeren.
Heb zelf 2 weilanden maar heb nu een te leen gekregen an de oude baasjes an mijn haflinger daar staan wel 2 grote bomen langs als het dus weer heet wordt ( 30+) dan gaan ze naar die weide toe.