Gemixde kleurstaart wassen met zilvershampoo/biotex/biotine?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Re: Gemixde kleurstaart wassen met zilvershampoo/biotex/biotine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:58

Ik doe bij mijn fjorden de staart en manen ook gewoon met de zilver-shampoo. Gaat prima en het zwart blijft keurig zwart.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 13:23

Hoevaak wassen jullie die staarten dan?
En doen jullie dan ook de manen? Die heb ik nog nooit gedaan.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:31

Een pony die bij mijn bijrijd paard stond, had een bruin met witte staart, de ouder eigenaar wast altijs met cloor, maar dat moet je bijhouden ;)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:40

Royen schreef:

De staarten wassen we soms wel iedere week, ivm met wedstrijden, ligt er natuurlijk aan hoe vies ze zijn. We wassen gewoon met goedkope mensen shampoo, daarna dat gladmaak spul van Leovet erin en je kunt ze heel makkelijk uitpluizen en nakammen met een gewone haar borstel. De manen doen we maar een paar keer per jaar, alleen bij mooi/warm weer, net als het lijf. De witte beentjes ook iedere week met gewone shampoo voor mensen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:42

Zilvershampoo heel goed uitspoelen.. anders word je paardje een beetje blauw.. -O-

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:43

bumper schreef:
Een pony die bij mijn bijrijd paard stond, had een bruin met witte staart, de ouder eigenaar wast altijs met cloor, maar dat moet je bijhouden ;)

Chloor zou ik zelf niet zo snel gebruiken, als het paard met de staart zwiept terwijl het er nog inzit...........lijkt me niet prettig!
Laatst bijgewerkt door Fidele op 22-07-10 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:43

DaisyDarling schreef:
Zilvershampoo heel goed uitspoelen.. anders word je paardje een beetje blauw.. -O-

En Betadine shampoo is bedoeld om te ontsmetten en laat een oranje gloed achter en is bovendien vrij prijzig

kollee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:44

Ik geruik betadine echt super spul.
Het word dan echt spierwit en het gaat er eerder van glimmen dan dat de glans er vanaf gaat.
MAAR je moet het echt super goed invrijven anders krijg je een gele gloed
Ik was mijn helepony's ermee. En het ontsmet ook nogeens! :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:48

Ik gebruik voor mijn tink ook shine in yellow out van Cowboy magic, daarna van CM antiklit erin en ze is weer mooi schoon en zacht.

http://www.cowboy-magic.nl/

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:49

Fidele schreef:
DaisyDarling schreef:

En Betadine shampoo is bedoeld om te ontsmetten en laat een oranje gloed achter en is bovendien vrij prijzig

Indd, 1 keer daar de witte koot van een pony mee gewassen, toen was ie zwaar oranje wat er echt uit moest slijten..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:52

DaisyDarling schreef:
Fidele schreef:

Indd, 1 keer daar de witte koot van een pony mee gewassen, toen was ie zwaar oranje wat er echt uit moest slijten..

Dan moet je echt beter uitspoelen want ik was mijn schimmel er helemaal mee (bijna helemaal wit als hij niet vies is) en ik heb geen last van oranje vlekken. Het is inderdaad in het begin oranje/bruin van kleur, maar als je het goed inzeept en niet te veel gebruikt krijg je wit schuim.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:56

@ BrankaZ: By ons bleef het, hoeveel water we erop deden(warm) gewoon oranje.
Misschien ook omdat we om een wond moesten wassen?
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 22-07-10 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:56

Ik heb een schimmeltje...nu nog grijs..maar staart is ook zwart-grijs-wit..
Ik was eerst lekker met babyshampoo (ook lijf (gewoon scheut oplossen in emmer water en soppen maar) en voetjes)
Als laatste doe ik de groene dreft poeder een heel klein beetje in een emmer water, spoel ik de staart in uit, dan nog eens staart uitspoelen met alleen maar water, dan het ergste nat eruit, equishine erin..en je hebt weken een mooie staart.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:59

Royen schreef:

Ik was de staart eens in de 1-2 maanden denk ik zo, ligt eraan, als hij erg vies is wordt ie gewassen, anders niet.
De manen was ik ook omdat mijne een hele dikke bos manen heeft, dus die moeten er wel goed verzorgd uitblijven zien anders is het net een onverzorgde bospony. :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:11

Fidele schreef:
Royen schreef:

De staarten wassen we soms wel iedere week, ivm met wedstrijden, ligt er natuurlijk aan hoe vies ze zijn. We wassen gewoon met goedkope mensen shampoo, daarna dat gladmaak spul van Leovet erin en je kunt ze heel makkelijk uitpluizen en nakammen met een gewone haar borstel. De manen doen we maar een paar keer per jaar, alleen bij mooi/warm weer, net als het lijf. De witte beentjes ook iedere week met gewone shampoo voor mensen.

Nieuwe soort appaloosa in de wereld, bruin met witte stippen :=
Ik gebruik White horse shampoo voor mijn eerdere vz fjord, werkte wel :)