wat hebben jullie aan met rijden ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:08

Mijn rijbroek en stevige schoenen met chaps, handschoenen en tijdens de priveles op de manege een cap. Meestal draag ik hierop gewoon een
t-shirt of een truitje van lekker zit.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:31

Altijd een rijbroek, want met een spijkerbroek kan ik niet rijden. Daarnaast leren rijlaarzen, altijd handschoenen en meestal wel een cap. Als ik die niet op heb dan een petje.
Heel soms met chaps maar dan moet ik de leren laarzen helemaal zat zijn. Maar uiteindelijk zitten die gewoon het beste. Voor de rest een lekker shirtje. In de winter vaak een lekkere grote trui.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:39

Ik rij altijd met rijbroek, rijschoenen en chaps. Natuurlijk altijd met veiligheidscap. Op de manege waar ik vroeger reed, was het verboden om zonder rijlaarsen te rijden. Dan mocht je de bak gewoon niet in.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:47

Verschillend soms met mijn gewone kleren *alleen als ik freestyle rijdt* maar als ik met zadel rijdt, dan wel met paardrijbroek en laarzen aan Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:48

Altijd een rijbroek, leren rijlaarzen en handschoenen.
Verder is het afhankelijk van het weer of ik eer een shirtje, bloes of trui op draag.

Cap heb ik alleen tijdens buitenritten, wedstrijden en springen op.
Tijdens het gewone dressuren heb ik geen cap op. Soms wel een petje, maar dat is ook niet altijd.

Heel soms rijd ik wel eens met mijn stalschoenen, maar dat vind ik niet lekker rijden dus dat is maar heeeeeeeeeeel zelden.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:49

Altijd met rijbroek, chaps (jodphurs eronder), handschoenen en een cap op.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:55

de afgelopen maanden rijbroek en leren laarzen
daarvoor heb ik een aantal jaar met schoenen gereden (en soms chaps erover). en van de winter met thermolaarzen
ook heb ik een poosje met spijkerbroek gereden.
handschoentjes heb ik tegenwoordig áltijd aan. ook met 30 graden, want die van mij gaan toch niet zweten of irriteren.
met les heb ik een cap op en ook een shirtje mét mouwtjes (je mag niet mouw- en caploos).

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:04

altijd een rijbroek, en meestal stalschoenen met sokken erover, als het heel warm is gewoon met enkelsokken die dus niet over mijn rijbroek komen. Op de club rijd ik wel meestal met leren laarzen. Als het regent ofzo ook thuis met laarzen.

Lielle

Berichten: 66267
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:18

altijd een rijbroek en cap. Vrijwel altijd leren laarzen (tegenwoordig), heel af en toe nog wel eens stalschoenen en chaps. Oud T shirt of trui erboven. Handschoenen meestal, soms bij Pablo niet.

Friesemarie

Berichten: 484
Geregistreerd: 09-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:38

Ik rijd altijd met rijbroek, lange sokken (burlington), cap en handschoenen. En verschillend (leren) rijlaarzen of gewoon schoenen, mags of bergschoenen maar bij mijn bergschoenen moet ik weer chaps aan en dat vind ik niet lekker zitten.. dus meestal laarzen of mijn mags..
En ligt aan het weer, trui, tshirt of een hemdje aan, doe meestal wel een strakker shirt aan.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:42

Ik rijd altijd met rijbroek met daarop een polo of gewoon een t-shirtje of blouse. Meestal ook met bodywarmer en als het koud is doe ik er nog een paardrijjas overheen. Verder heb ik lange sokken tot wat onder mijn knie aan en leren laarzen (met rubber kan ik echt niet rijden!). Verder draag ik altijd handschoenen en 'nooit' een cap.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:44

In principe altijd rijbroek en cap. Soms bij meetingen ook wel in een spijkerbroek, maar dat gebeurt niet vaak. BIj meetingen rijd ik verder altijd met mijn stalschoenen (gewone wandelschoenen), als ik les heb rij ik met laarzen

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:54

altijd in rijbroek (leren)rijlaarzen..handschoenen altijd.. zitten heerlijk.. eehmmzz heb een aantal jaren met cap gereden maar doe ik nu ook niet meer.. ik weet het.. eigenlijk moet het wel.. verder een net truitje erop.. alles moet bij elkaar passen.. en ook bij het dekje enzo Tong uitsteken:P ben geen muts..

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:57

ik rij altijd in een rijbroek...soms met laarzen en soms met schoenen en natuurlijk een cap...dat is verplicht op de manege

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:01

ik rijd meestal gewoon met rijbroek, chaps en van die lompe schoenen. En natuurlijk ook een trui of t-shirt. En een cap anders mag ik van ons mam niet rijden Scheve mond maar liever zonder want het zit niet fijn, zeker niet in de zomer.
Nooit handschoenen iig en liever chaps dan laarzen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:55

9 van de 10x een rijbroek, maar heeel soms een andere broek.
In de zomer meestal truitjes zonder mouwen.
Jodpurs of soms me nike's
Met me jodpurs gaan me voeten meer heen en weer Verward
en cap op!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:57

Bijna altijd met rijbroek (tenzij ik hem weer eens vergeet 's ochtends in mijn auto te gooien) en met stalschoenen. Ik heb geeneens rijlaarzen (althans alleen te kleine rijlaarzen) zielig he?
Als ik naar buiten ga dan hou ik wel eens mijn Nike sloffen aan.
Met spijkerbroek rijden vind ik ook niet echt prettig en dan heb ik nog meer moeite met opstappen.
Mijn bovenkleding is vaak wat ik al naar mijn werk aanhad met eventueel een "oude paardenjas".

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:13

Rijbroek zo wie zo standaard
Soms als ik een beetje buiten ga hobbelen heb ik heel af en toe mijn schoenen aan maar vaak komt het niet voor! Doe dus meestal altijd mijn leren laarzen aan. Verder erop heb ik meestal een polo aan of gewoon een T-shirt. Cap verder niet.. Af en toe ook een bodywarmer maar dat ligt er natuurlijk aan...

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:41

alles erop en eraan bandplooirijbroek, trui of t-shirt of hempje bijna nooit een jas, laarzen, cap en handschoenen

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:45

altijd met rijbroek jodpurs en chaps. En dan gewoon een truitje en in de winter een trui. en natuurlijk cap! nooit jas! heb het zelfs in de winter te warm met jas rijden!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:58

Ik rij in de les altijd met rijbroek en leren laarzen en cap. Als ik buiten rij ongeveer de helft van de keren met rijbroek de andere helft met stretch spijkerbroek. Altijd met stalschoenen of pladiums en laatste tijd eignlijk nooit meer met chaps, meestal heb ik van die lange of halflange burlingston sokken.

janne

Berichten: 1729
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:03

ik rij met een bandplooirijbroek leren rijlaarzen polo t shirt of een truitje met daarover heen een bodywarmer handschoentjes en een cap.(ik heb er een bloedhekel aan maar uit veiligheids overwegingen doe ik hem mooi op)

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:06

ik rij alstijd met paardrijbroek, trui(als het warm is t-shirt) en laarzen en een cap

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:29

Citaat:
met les heb ik een cap op en ook een shirtje mét mouwtjes (je mag niet mouw- en caploos).


Hoezo mag je niet mouwloos rijden dan sharirbobby?, stel nou dat het heel mooi were is? Lekker zweten dan:)

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:57

altijd paardrijbroek, leren laarzen...maar in de winter als het koud is met warme schoenen( wel speciaal voor paardrijden) en chaps, als het lekker warm weer is, met een polo/hempie....anders met lijfje en bodywarmer...en in de winter een trui met paardrijjas
en met regen ook speciale regenjas Haha!
ik rijd alleen met cap op clubles of wedstrijden