Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Prisca schreef:Ik ben dwars stal 1.
Ik vind regelmaat belangrijker dan niets betalen.
Prisca schreef:Dat is per persoon verschillend denk ik, ik vind het heerlijk om alleen op stal bezig te zijn (lekker rustig met paard bezig zijn), ook al is het gezellig als er ook anderen zijn.Plus de eenzaamheid voor jezelf gaat je opbreken na een paar weken.
Prisca schreef:Juist op privestallen vinden ze het vaak minder erg als een weiland kapotgelopen wordt, of doen ze minder moeilijk om een "winterstukje" af te zetten.Drainage is leuk maar zoals afgelopen winter zijn er op menig stal geen enkel paard uit zijn box gekomen.
Prisca schreef:Ik zou de gezondheid van mijn paard, fisiek en mentaal, belangrijker vinden. Hoewel ik van een gepacht stuk grond en stallen (eigen verzorging dus, maar zonder bak) verhuisd ben naar een pensionstal zodat ik ook in de winter wat kan doen, had ik dat nooit gedaan als ik geen stal gevonden had waar paardlief zomer en winter de hele dag buiten komt.ik was blij dat ik een binnen bak had heb gewoon kunnen rijden en ook vezorgen.
Prisca schreef:Toezicht op een kleine stal is makkelijker, je hoeft geen 80 paarden in de gaten te houden. Mijn ervaring is juist dat ze sneller in de gaten hebben als er iets met een paard mis is.ik heb wat dat betreft slechte ervaring met kleine stallen. Ook toezicht is veel minder vaak zijn ze ook weg.
GamblersCup schreef:Prisca schreef:Ik ben dwars stal 1.
Ik vind regelmaat belangrijker dan niets betalen.
Het niet hoeven betalen is denk ik hier een tweede reden om het te doen, de hoofdreden is dat paardje elke dag naar buiten komt zonder dat ze zichzelf daar voor in bochten hoeft te werken.Prisca schreef:Dat is per persoon verschillend denk ik, ik vind het heerlijk om alleen op stal bezig te zijn (lekker rustig met paard bezig zijn), ook al is het gezellig als er ook anderen zijn.Plus de eenzaamheid voor jezelf gaat je opbreken na een paar weken.Prisca schreef:Juist op privestallen vinden ze het vaak minder erg als een weiland kapotgelopen wordt, of doen ze minder moeilijk om een "winterstukje" af te zetten.Drainage is leuk maar zoals afgelopen winter zijn er op menig stal geen enkel paard uit zijn box gekomen.Prisca schreef:Ik zou de gezondheid van mijn paard, fisiek en mentaal, belangrijker vinden. Hoewel ik van een gepacht stuk grond en stallen (eigen verzorging dus, maar zonder bak) verhuisd ben naar een pensionstal zodat ik ook in de winter wat kan doen, had ik dat nooit gedaan als ik geen stal gevonden had waar paardlief zomer en winter de hele dag buiten komt.ik was blij dat ik een binnen bak had heb gewoon kunnen rijden en ook vezorgen.Prisca schreef:Toezicht op een kleine stal is makkelijker, je hoeft geen 80 paarden in de gaten te houden. Mijn ervaring is juist dat ze sneller in de gaten hebben als er iets met een paard mis is.ik heb wat dat betreft slechte ervaring met kleine stallen. Ook toezicht is veel minder vaak zijn ze ook weg.
Prisca schreef:Ik ben dwars stal 1.
Ik vind regelmaat belangrijker dan niets betalen. Plus de eenzaamheid voor jezelf gaat je opbreken na een paar weken. Drainage is leuk maar zoals afgelopen winter zijn er op menig stal geen enkel paard uit zijn box gekomen.
ik was blij dat ik een binnen bak had heb gewoon kunnen rijden en ook vezorgen.
Weiland is toch maar van April/mei tot oktober vaak zelfs eerder. ik heb wat dat betreft slechte ervaring met kleine stallen. Ook toezicht is veel minder vaak zijn ze ook weg.
Ewan schreef:Waar woon jij, een manege slecht 205 euro ???????
Bij ons (Haarlem/Amsterdam) kost het ongeveer 400 euro om bij de manege te staan, en dan heb je een stal die wordt uitgemest, voer en de rijbakken. En staat je paard 24 uur per dag op stal.
Ik sta nu bij een pensionstal voor 210 incl hooi en stro, wel zelf mesten en krachtvoer kopen. Overigens wordt hier wel gevoerd en worden de paarden binnen en buiten gezet. In de winter overdag in de paddock en snachts op stal. In de zomer staan ze 24/7 op het land en betaal ik 110...
Als je dus bij die stal kan staan en alleen je voer hoeft te betalen, zou ik zeggen doen! Op de manege staat je paard ook voornamelijk binnen zeker in de winter.
Polly schreef:TS wat is de reden dat je dit hier neerzet?
Ik neem aan dat je het neerzet omdat je twijfeld en ik ben wel benieuwd naar jouw reden van twijfelen.
op een manege doen ze dat niet snel... kleine stal is veel meer mogelijk door te overleggen dan op een manege. Dus das nog een voordeel Ewan schreef:2x in de week???? jemig, wij mesten iedere dag, en mogen onbeperkt hooi en stro pakken...
Bij een kleine stal is het vaak makkelijker specifieke dingen te vragen, bij een manege moet je elk extra ding vaak zelf regelen. Als bij ons de DA komt dan hoef ik er niet persee bij te zijn, de staleigenaresse neemt het soms van me over. Erg handigop een manege doen ze dat niet snel... kleine stal is veel meer mogelijk door te overleggen dan op een manege. Dus das nog een voordeel
Johanna59 schreef:Stal twee is een dief van zijn eigen portemonnee.
Jouw paard kost hem dan geld. En dat kan natuurlijk nooit.
Verder zou ik voor veiligheid gaan en zekerheid. Krijg je bij stal twee een contract?
Johanna59 schreef:Stal twee is een dief van zijn eigen portemonnee.
Jouw paard kost hem dan geld. En dat kan natuurlijk nooit.
Verder zou ik voor veiligheid gaan en zekerheid. Krijg je bij stal twee een contract?