Welke stal zou jij kiezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: Welke stal zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:54

Ik zou voor stal 2 gaan.

Ik heb juist goede ervaringen met kleine stallen.

( wij staan nu ook op een kleine stal en de paarden lopen altijd 24/7 buiten).

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:55

stal 2 omdat het paard vaker buitenkomt ;)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:56

Ik vind het heerlijk juist als ik in mijn eentje ben, met de anderen is het ook heel gezellig :) maar in m'n eentje ook!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:32

Prisca schreef:
Ik ben dwars stal 1.

Ik vind regelmaat belangrijker dan niets betalen.

Het niet hoeven betalen is denk ik hier een tweede reden om het te doen, de hoofdreden is dat paardje elke dag naar buiten komt zonder dat ze zichzelf daar voor in bochten hoeft te werken.

Prisca schreef:
Plus de eenzaamheid voor jezelf gaat je opbreken na een paar weken.
Dat is per persoon verschillend denk ik, ik vind het heerlijk om alleen op stal bezig te zijn (lekker rustig met paard bezig zijn), ook al is het gezellig als er ook anderen zijn.

Prisca schreef:
Drainage is leuk maar zoals afgelopen winter zijn er op menig stal geen enkel paard uit zijn box gekomen.
Juist op privestallen vinden ze het vaak minder erg als een weiland kapotgelopen wordt, of doen ze minder moeilijk om een "winterstukje" af te zetten.

Prisca schreef:
ik was blij dat ik een binnen bak had heb gewoon kunnen rijden en ook vezorgen.
Ik zou de gezondheid van mijn paard, fisiek en mentaal, belangrijker vinden. Hoewel ik van een gepacht stuk grond en stallen (eigen verzorging dus, maar zonder bak) verhuisd ben naar een pensionstal zodat ik ook in de winter wat kan doen, had ik dat nooit gedaan als ik geen stal gevonden had waar paardlief zomer en winter de hele dag buiten komt.

Prisca schreef:
ik heb wat dat betreft slechte ervaring met kleine stallen. Ook toezicht is veel minder vaak zijn ze ook weg.
Toezicht op een kleine stal is makkelijker, je hoeft geen 80 paarden in de gaten te houden. Mijn ervaring is juist dat ze sneller in de gaten hebben als er iets met een paard mis is.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:33

GamblersCup schreef:
Prisca schreef:
Ik ben dwars stal 1.

Ik vind regelmaat belangrijker dan niets betalen.

Het niet hoeven betalen is denk ik hier een tweede reden om het te doen, de hoofdreden is dat paardje elke dag naar buiten komt zonder dat ze zichzelf daar voor in bochten hoeft te werken.

Prisca schreef:
Plus de eenzaamheid voor jezelf gaat je opbreken na een paar weken.
Dat is per persoon verschillend denk ik, ik vind het heerlijk om alleen op stal bezig te zijn (lekker rustig met paard bezig zijn), ook al is het gezellig als er ook anderen zijn.

Prisca schreef:
Drainage is leuk maar zoals afgelopen winter zijn er op menig stal geen enkel paard uit zijn box gekomen.
Juist op privestallen vinden ze het vaak minder erg als een weiland kapotgelopen wordt, of doen ze minder moeilijk om een "winterstukje" af te zetten.

Prisca schreef:
Ik zou de gezondheid van mijn paard, fisiek en mentaal, belangrijker vinden. Hoewel ik van een gepacht stuk grond en stallen (eigen verzorging dus, maar zonder bak) verhuisd ben naar een pensionstal zodat ik ook in de winter wat kan doen, had ik dat nooit gedaan als ik geen stal gevonden had waar paardlief zomer en winter de hele dag buiten komt.

Prisca schreef:
ik heb wat dat betreft slechte ervaring met kleine stallen. Ook toezicht is veel minder vaak zijn ze ook weg.
Toezicht op een kleine stal is makkelijker, je hoeft geen 80 paarden in de gaten te houden. Mijn ervaring is juist dat ze sneller in de gaten hebben als er iets met een paard mis is.

hier ben ik het helemaal mee eens

swe3tnesS1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:34

Ik ben er sowieso met 2 meiden die ik erg goed ken die daar de 2 andere paarden verzorgen. Ze komen daar in de winter ook in de wei hoor
Prisca schreef:
Ik ben dwars stal 1.

Ik vind regelmaat belangrijker dan niets betalen. Plus de eenzaamheid voor jezelf gaat je opbreken na een paar weken. Drainage is leuk maar zoals afgelopen winter zijn er op menig stal geen enkel paard uit zijn box gekomen.

Weiland is toch maar van April/mei tot oktober vaak zelfs eerder. ik heb wat dat betreft slechte ervaring met kleine stallen. Ook toezicht is veel minder vaak zijn ze ook weg.

Spikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:41

ik zou ook voor stal 2 kiezen :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:41

TS, ik denk dat je je keuze wel gemaakt hebt, inmiddels? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:42

Stal 2, een kleine stal is veel gemakkelijker, je bent dan misschien meer alleen,
maar je paard heeft er echt profijt van! :)

Ewan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:46

Waar woon jij, een manege slecht 205 euro ???????

Bij ons (Haarlem/Amsterdam) kost het ongeveer 400 euro om bij de manege te staan, en dan heb je een stal die wordt uitgemest, voer en de rijbakken. En staat je paard 24 uur per dag op stal.

Ik sta nu bij een pensionstal voor 210 incl hooi en stro, wel zelf mesten en krachtvoer kopen. Overigens wordt hier wel gevoerd en worden de paarden binnen en buiten gezet. In de winter overdag in de paddock en snachts op stal. In de zomer staan ze 24/7 op het land en betaal ik 110...

Als je dus bij die stal kan staan en alleen je voer hoeft te betalen, zou ik zeggen doen! Op de manege staat je paard ook voornamelijk binnen zeker in de winter.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:47

TS wat is de reden dat je dit hier neerzet?
Ik neem aan dat je het neerzet omdat je twijfeld en ik ben wel benieuwd naar jouw reden van twijfelen.

swe3tnesS1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:49

Groningen woon ik, Ja in de winter voornamelijk binnen.En straks mag je ook nog maar 2x per week je eigen stal mesten is ook een nieuwe regel!
Ewan schreef:
Waar woon jij, een manege slecht 205 euro ???????

Bij ons (Haarlem/Amsterdam) kost het ongeveer 400 euro om bij de manege te staan, en dan heb je een stal die wordt uitgemest, voer en de rijbakken. En staat je paard 24 uur per dag op stal.

Ik sta nu bij een pensionstal voor 210 incl hooi en stro, wel zelf mesten en krachtvoer kopen. Overigens wordt hier wel gevoerd en worden de paarden binnen en buiten gezet. In de winter overdag in de paddock en snachts op stal. In de zomer staan ze 24/7 op het land en betaal ik 110...

Als je dus bij die stal kan staan en alleen je voer hoeft te betalen, zou ik zeggen doen! Op de manege staat je paard ook voornamelijk binnen zeker in de winter.

swe3tnesS1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:51

Tuurlijk neig ik ook naar stal 2 maar soms is het moeilijk om afstand te doen waar je al zo lang staat met plezier,in het begin kon ik zelf mijn paard wel binnen en buiten doen.Maar nu ik weer naar school ga niet,en ik vind ook dat een paard altijd naar buiten moet het hele jaar door. op de manege is het makkelijk dat je gewoon de wedstrijden op eigen terrein hebt etc. Eerst wou ik in de winter weer terug en alleen in de zomer bij stal 2 gaan staan maar dan moest ik 75 euro blijven betalen aan de manege dan heb ik zeker weten een stal in de winter! Maar zet deze vraag ook neer om te kijken wat andere mensen er van denken.
Polly schreef:
TS wat is de reden dat je dit hier neerzet?
Ik neem aan dat je het neerzet omdat je twijfeld en ik ben wel benieuwd naar jouw reden van twijfelen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:56

Laatste optie, stal 2.

De mogelijkheid dat het paard zoveel naar buiten kan is alleen maar
ideaal.
En beter voor je dier...

Jeetje als ik een mogelijkheid om te kiezen had ik het wel geweten :D

xMoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:58

Ik zou ook stal twee kiezen!

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:59

Stal twee is een dief van zijn eigen portemonnee.
Jouw paard kost hem dan geld. En dat kan natuurlijk nooit.
Verder zou ik voor veiligheid gaan en zekerheid. Krijg je bij stal twee een contract?

Ewan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:01

2x in de week???? jemig, wij mesten iedere dag, en mogen onbeperkt hooi en stro pakken...

Bij een kleine stal is het vaak makkelijker specifieke dingen te vragen, bij een manege moet je elk extra ding vaak zelf regelen. Als bij ons de DA komt dan hoef ik er niet persee bij te zijn, de staleigenaresse neemt het soms van me over. Erg handig :) op een manege doen ze dat niet snel... kleine stal is veel meer mogelijk door te overleggen dan op een manege. Dus das nog een voordeel

swe3tnesS1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 16:04

Haha wat grappig,want bij mij is het net andersom op de manege is het makkelijk voor mij de DA te laten komen bijv. genoeg mensen die er zyn om te helpen! Maar je mag nooit hooi pakken ofzo .. Dan komt het op de rekening haha;)
Ewan schreef:
2x in de week???? jemig, wij mesten iedere dag, en mogen onbeperkt hooi en stro pakken...

Bij een kleine stal is het vaak makkelijker specifieke dingen te vragen, bij een manege moet je elk extra ding vaak zelf regelen. Als bij ons de DA komt dan hoef ik er niet persee bij te zijn, de staleigenaresse neemt het soms van me over. Erg handig :) op een manege doen ze dat niet snel... kleine stal is veel meer mogelijk door te overleggen dan op een manege. Dus das nog een voordeel

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:04

stal 2

swe3tnesS1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 16:05

Dat valt wel een beetje mee.. heb die mensen leren kennen omdat een goede vriendin van mij hun paard verzorgd en er is nog een stal vrij vandaar.. IK moet het voer wel zelf betalen maar voor de rest als ik beetje mee help een keer een stal te doen verder niks. Dus contract vind ik niet echt nodig?
Johanna59 schreef:
Verder zou ik voor veiligheid gaan en zekerheid. Krijg je bij stal twee een contract?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:06

Johanna59 schreef:

Waar slaat deze reactie nou op? :?
Sinds wanneer kun je geen veiligheid en zekerheid krijgen op een kleine prive stal?

Ik ben ook voor stal 2, hoef er niet eens over na te denken. Je paard is degene die er de hele dag staat en zijnw elzijn staat voorop. :)

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:11

stal2 dus het laatste

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:15

Ik zal stal 2 kiezen, maar vraag je wel af of je het wel gezellig vindt zonder andere pensionklanten. Je bent aangewezen op die ene persoon. Ik vind het zelf heel belangrijk dat ik ook op een leuke gezellige stal sta.

Ik kijk zelf altijd eerst naar mijn paard, is er weidegang, winters ook naar buiten etc, maar verder moet ik het zelf ook leuk hebben! kom er wel elke dag. Gelukkig staat mijn paard op een super stal waar ik het zelf ook nog leuk heb.

Birte_Ost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:20

Stal 2, paard altijd buiten => hij gelukkig, geen over en weer gesleur => jij gelukkig. Waar ik sta is alleen en buitenbak (niet gedraineerd maar best berijdbaar) en een roundpen en ik zou voor geen miljoen willen wisselen met een manege ofzo

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:29

als ik naar mn eigen paardje kijk.....kies ik voor 2....lekker de hele dag op de wei met zn vriendjes...rennen, ...spelen ....rollen... }:0