Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Als het dan nat is een spons om de rest te doen. Lastig met een wit paard, want normaal zou je shampoo gebruiken, dat zou ik dus neit durven op een paardenhoofd....
) Tegenwoordig was ik het hoofd altijd met een washandje en een emmer lauw water. Eerst het hoofd nat maken met het washandje met lauw water. Dan wassen met babyshampoo (prikt niet in de ogen) met washandje of met de handen. Daarna met het washandje met lauw water de shampoo er weer uitwassen. Werkt super en minder stress (al vindt hij het nog steeds niet echt leuk). Succes! Iessie schreef:Ik vind het ook niet fijn als iemand de waterstraal op mijn gezicht richt dus dit doe ik bij mijn paard ook niet.
Ik heb deze borstelspons, daarmee doe ik zijn wangen en de plaats tussen zijn ogen en zijn neus. Dat vind ik voldoende.

Chaos schreef:Ehh.
Ik zet de paarden op de wasplaats, tussen twee rubberen(touwen)?.. Dan zet ik de slang niet te hard en op een wat sproeistans en die zet ik gewoon op het hoofd. De eerste 2x is het wennen en daarna vinden ze het prima. Dit doe ik met alle paarden en ook op veel stallen deden we het zo.