Hoe doen jullie het hoofd van je paard wassen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikkilaura

Re: Hoe doen jullie het hoofd van je paard wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:40

gewoon eerst eens proberen met een droge spons, en als hij daar niet meer bang voor is dan een heel klein beetje water, hij went er vanzelf wel aan. De spuit erop zetten vind ik niet zo'n goed idee, daar wordt hij alleen nog maar banger van. Sponsborstel is een goeie :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:03

ik laat een klein stroompje lopen om zijn gezicht nat te maken, maar hij geeft proberen de straal in zijn mond te stoppen ,dus dat schiet niet echt op :P Als het dan nat is een spons om de rest te doen. Lastig met een wit paard, want normaal zou je shampoo gebruiken, dat zou ik dus neit durven op een paardenhoofd....

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:18

Mijn oude paard vond het hele wassen niet leuk.
Maar met wat eten kregen we hem zo ver! *D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:05

PP --> VSW

meary33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:27

ik moest een keer een wondje met een soot zeep ding,, schoonmaken en dat was ook op het hooft,,
we hebben toen gwn voorzichtig met een beetje water op onze had enzo,, en gwn heel voorzichtig ook met de slang!!

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 09:17

De poetsknol die ik heb is ook niet zo happy met water bij z'n hoofd. Ik neem gewoon een spons, medium vochtig en begin rustig bij z'n neus tot naar boven.

Cracker_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:20

Mijn paard heeft ook een wit hoofd. Hij vindt een waterstraal op zijn hoofd ook verschrikkelijk. Met een spons werkt ook niet goed (ik was natter dan het paard :P ) Tegenwoordig was ik het hoofd altijd met een washandje en een emmer lauw water. Eerst het hoofd nat maken met het washandje met lauw water. Dan wassen met babyshampoo (prikt niet in de ogen) met washandje of met de handen. Daarna met het washandje met lauw water de shampoo er weer uitwassen. Werkt super en minder stress (al vindt hij het nog steeds niet echt leuk). Succes!

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:25

Iessie schreef:
Ik vind het ook niet fijn als iemand de waterstraal op mijn gezicht richt dus dit doe ik bij mijn paard ook niet. :n
Ik heb deze borstelspons, daarmee doe ik zijn wangen en de plaats tussen zijn ogen en zijn neus. Dat vind ik voldoende.
Afbeelding

Dit lijkt me ook wel wat.
Zullen ze wel hier weer is niet hebben.
Heb jij hem in de winkel gekocht of via internet besteld?

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:58

meestal doe ik het met een washandje wat ik een beetje nat maak, dat werkt wel goed.
want die van mij zijn ook weer niet zo dol op water als ik de slang erop zet :+

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:00

Meestal met een spons, maar meestal is 't niet echt nodig, ponylief houdt zich meestal wel mooi schoon :D

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:12

Gewoon niet, haha
Heel drama gehad om eens een oor met betadine shampoo schoon te krijgen (oor stuk open en kop onder het bloed). Dat ga ik echt niet voor de lol nog eens doen! Ze zal er best aan kunnen wennen, maar ga niet een onnodig gevecht aan. En er zomaar de spuit op zetten kan, heb ik ook gedaan, maar de volgende keer ging ze echt de wasplaats niet meer op.
Scheelt dat ze al bruin is, en meestal niet vies.

xveerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:05

ik zou het met een uitgeknepen spons of washandje doen

Angelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:19

Mogen paarden shampoo in de ogen krijgen ? Of is het uit den boze en dan toch niet verder dan de nek ?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:44

zo
Afbeelding

en zijn lijf zo, schiet het tenminste een beetje op
Afbeelding

je begint gewoon met het lijf en zorg vooral voor lekker warm water
daarna met een bijna droge spons het hoofd en dan steeds natter
dit kun je het beste oefenen als het erg warm is, dan zijn ze wel in voor een douche

mijn ervaring is dat paarden bijna altijd protesteren omdat het water te koud is

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 01:15

Ehh.

Ik zet de paarden op de wasplaats, tussen twee rubberen(touwen)?.. Dan zet ik de slang niet te hard en op een wat sproeistans en die zet ik gewoon op het hoofd. De eerste 2x is het wennen en daarna vinden ze het prima. Dit doe ik met alle paarden en ook op veel stallen deden we het zo. :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 01:24

Chaos schreef:
Ehh.

Ik zet de paarden op de wasplaats, tussen twee rubberen(touwen)?.. Dan zet ik de slang niet te hard en op een wat sproeistans en die zet ik gewoon op het hoofd. De eerste 2x is het wennen en daarna vinden ze het prima. Dit doe ik met alle paarden en ook op veel stallen deden we het zo. :)

ik doe het ook niet heel veel anders...
De eerste keer wilde ze er vrij weinig van hebben, nu vind ze het bijna prima, maar het moet niet te lang duren, want dan gaat haar hoofd omhoog en krijg je het niet meer voor elkaar.
Hoe bedoel je, merrie met een eigen willetje :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 01:35

Mijn ruin vindt het ook nog altijd niet helemaal tof, maar hee, 23uur per dag mag hy doen waar hy zin in heeft dus dat ene uurtje heeft ie even pech. :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 01:56

Naja idd.
Zo'n instelling heb ik in zekere mate ook.
En van een beetje water is nog nooit iemand dood gegaan en ze smelten er ook niet van.

Er heeft bij ons een keer schimmel geheerst op stal en heb toen uit voorzorg haar gewassen met imaverol. Toen heb ik haar hoofd wel met een spons gedaan. Maar dat was omdat ze dat spul al niet fijn vond en ik wilde haar niet nog meer gaan pesten met ook nog de slag op der hoofd ahha

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:05

iti schreef:
Spons/natte borstel?

ja ik doe ook altijd gewoon met een natte spons en dan 'vegen'

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:18

( Ik heb een vervelend off topic bericht en wat reacties daarop verwijderd, bedankt voor de tems! )

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:17

gewoon lekker met een spons. ik zou het niet met een slang doen hoor! :+

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:20

Hahahahahaha nou niet :P mijn paard staat dat echt niet toe. Wat je zou kunnen doen, is een nat washandje gebruiken en je paard z'n koppie lekker mee schrobben ;) Succes!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:22

Met een emmer water met een beetje shampoo en een washand gaat het prima :j

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:53

IK maak zijn gezicht eigenlijk altijd schoon met een zachte spons en soms ook nog de waterslang heel zachtjes aan zetten en dan op zijn hoofd van boven naar beneden laten stromen , vind hij erg lekker! soms doe ik het ook nog wel eens met een zachte borstel gewoon!. Maar aan het begin moest me pony er wel erg aan wennen allemaal. maar oefenen en belonen helpt!

Angelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:32

Inderdaad is het vandaag gelukt om het hoofd te wassen ! ;) Met de sproeikop tussen zijn oren naar beneden laten lopen. Daarna toch een spons gepakt en zijn ogen en neus schoon gemaakt. Hij was best rustig voor zijn doen ! :P