ik had een lease pony gezien is de prijs duur per maand ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klavertjes4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:20

Je moet goed kijken wat er in de prijs zit.
Mag je inderdaad lessen? Wat mag je er allemaal mee doen?
Zijn de overige kosten ook voor jou of juist voor de eigenaar?

Overleg dit goed, anders kunnen er heel veel misverstanden komen. De prijs vind ik redelijk, het ligt inderdaad aan wat je mag doen. En wat jouw inbreng is.
Ben benieuwd naar wat je gaat doen! ;)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:23

Brendaaaa schreef:
Wat ik me afvraag als ik zo lees, is wat je er als eigenaar van een paard nog aan hebt als je je paard verleast. Want je kunt er zelf eigenlijk niets meer mee doen als je hem verleast....Kun je dan niet beter je paard verkopen?

Ik leasde op een pension stal. Deze had een stuk of 15 eigen paarden staan die verleasd werden. Eigenaar zelf reed niet. Puur verdiensten dus.

Ik zou een eigen paard nooit verleasen omdat ik overal zeggenschap over wil hebben. Tot aan passende dekjes met goede pasvorm. Door te betalen heb je zoals eerder aangegeven rechten die ik zelf niet uit handen zou geven.

Chezshir77

Re: ik had een lease pony gezien is de prijs duur per maand ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:41

ja dat is zo, als leaser heb je rechten, als verzorger/bijrijder helemaal niet natuurlijk. Ik heb ze gelukkig niet nodig ook hier, maar ja, uiteraard kan dat plotseling veranderen.

claudialaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:45

als het per week is vind ik het heeeeeel veel.
per maand vind ik 200 alsnog heel veel,
dat is (bij ons) hetzelfde als een pony zelf stallen..

(nu heb je alleen niet de hoefsmid kosten en alles er bij..)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:52

Brendaaaa schreef:
Wat ik me afvraag als ik zo lees, is wat je er als eigenaar van een paard nog aan hebt als je je paard verleast. Want je kunt er zelf eigenlijk niets meer mee doen als je hem verleast....Kun je dan niet beter je paard verkopen?

Tja en verkopen loopt op dit moment goed??.
Ik heb mijn oude paard ook een tijd in "bruikleen" gedaan tegen kosten van stalling. Puur omdat ik hem niet wilde wegdoen (lees onverkoopbaar) en ook geen afstand van wilde doen. Op deze manier kon ik er zelf nog af en toe op klimmen en ben hem niet kwijt.

Denk dat veel mensen die over gaan naar een paard hun oude pony verhuren vind het ook geen gek idee je houdt toch toezicht op je beestje. En de meeste willen er ook geen afstand van doen.

Ik zou dan ook liever voor iemand kiezen die mee betaald vaak zijn deze van een beetje meer niveau (geen pennymeisje) en je kan dan ook meer verwachten qua instelling. Heb niets aan een verzorgmeisje die maar komt als het hun uitkomt. Beestej heeft ondanks alles wel recht op zijn aandacht en bweging vind het echt een prima optie.

Gharfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:00

Ik ben zelf van plan om mijn lievelingspony (gharfield) te leasen bij mijn manege, dat houdt in 1x per week in je les erop en 2x per week vrijrijden en op de andere dagen mag je hem/haar ook longeren of grazen enz. dat is 125,- per maand volgens mij best wel duur voor wat je mag doen ,, dus ik weet niet wat jij mag doen maar als je iedere dag mag rijden enzo vind ik tussen 100 en 200 euro wel redelijk als het per maand is.

UrbanL

Re: ik had een lease pony gezien is de prijs duur per maand ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:28

mhh vind een pony maar 3x per week onder het zadel wel erg weinig?. of rijden er dan nog andere mensen op?.
Kan je beter kijken of je hem samen met iemand volledig kan leasen dan kan je nog wel een dagen wisselen enz.....

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:40

100 euro voor een pony is goed, maar tegen de 200 vind ik nogal veel.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:33

Jildau schreef:
Ik vind het ook veel. Zij hebben blijkbaar geen tijd genoeg en jij verleent hun een dienst door er op te gaan rijden en voor het paard te zorgen en dan moet je nog zoveel betalen ook?

Natuurlijk verleen je een dienst..mits je het paard ook daadwerkelijk verder kan helpen.
Kan jij dat? Kan je zo goed rijden dat de pony of het paard er meer waard van word?
Ik heb b.v wel tijd genoeg, of in elk geval hoeven mijn paarden en pony's niets te doen om hun voer en verzorging te krijgen. Zullen ze ook niet slechter van worden.
Maar gaat er een "verzorgster"op rijden die b.v alleen manege ervaring heeft, dan worden mijn dieren daar meestal niet beter, maar slechter van!
Moet ik heel veel helpen om het in goede banen te lijden, en heb er soms meer werk aan dan dat ik ze zelf zou doen. Geeft niets, iedereen moet leren, maar sommige meiden willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en denken dat ze het hebben uitgevonden!
Kijk...rij je de sterren van de hemel, kan je een paard beter krijgen door dressuur matig te rijden en word daardoor dus het paard meer waard, heb je een ander verhaal!
Maar geloof mij, dit soort ruiters is nooit op zoek naar een bijrijdpaard, die worden vanzelf aangeboden!
Heb momenteel 2 van zulke amazones op stal! Moet je met een lampje zoeken!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:09

Voor 200 euro kun je bijna zelf een pony kopen! Ik weet eigenlijk niet wat ik iedere maand kwijt ben aan m'n pony, maar als je een beetje goedkope stalling zoekt kan het voor 250 euro per maand wel hoor! Zal sommige maanden wel wat hoger zijn ivm entingen enz.

bliksem23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:15

Brendaaaa schreef:

hmm nee vindt het juist wel goed
ik heb om nare omstandigheden afstand van me pony moeten doen
ik had geen andere keus namelijk op dat moment
als ik iemande had gevonden die hem had willen lease had ik nu me pony nog gehad
en vindt tussen de 100 en 200 euro niet veel hoor voor een lease pony
je kan er alles mee doen elke dag mee rijden
als je gaat omreken wat je als je op les zit 17,50 per les
en dan rijd je maar 1 keer per week een uurtje
en ja verzorgpony aaahaha die had ik vroeger 5 stuks en hoefde er niet voor te betalen
elke dag mocht ik rijden wedstrijden mee uit eten mee dagjes uit
wat een super mensen waren dat zeg
ik kwam er aan de deur om de ponys te borstelen
en later bleek ik een dikke zz dresuur pony die vet veel kampioenschappen op naam had staan te mogen verzorgen
en rijden was helemaal in de wolken
maar fij ik dwaal af ahhaha terug in die goede oude tijd

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:54

aerdenhout1 schreef:
Jildau schreef:
Ik vind het ook veel. Zij hebben blijkbaar geen tijd genoeg en jij verleent hun een dienst door er op te gaan rijden en voor het paard te zorgen en dan moet je nog zoveel betalen ook?

Natuurlijk verleen je een dienst..mits je het paard ook daadwerkelijk verder kan helpen.
Kan jij dat? Kan je zo goed rijden dat de pony of het paard er meer waard van word?
Ik heb b.v wel tijd genoeg, of in elk geval hoeven mijn paarden en pony's niets te doen om hun voer en verzorging te krijgen. Zullen ze ook niet slechter van worden.
Maar gaat er een "verzorgster"op rijden die b.v alleen manege ervaring heeft, dan worden mijn dieren daar meestal niet beter, maar slechter van!
Moet ik heel veel helpen om het in goede banen te lijden, en heb er soms meer werk aan dan dat ik ze zelf zou doen. Geeft niets, iedereen moet leren, maar sommige meiden willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en denken dat ze het hebben uitgevonden!
Kijk...rij je de sterren van de hemel, kan je een paard beter krijgen door dressuur matig te rijden en word daardoor dus het paard meer waard, heb je een ander verhaal!
Maar geloof mij, dit soort ruiters is nooit op zoek naar een bijrijdpaard, die worden vanzelf aangeboden!
Heb momenteel 2 van zulke amazones op stal! Moet je met een lampje zoeken!

Ah, dat vind ik echt wel een beetje onzin hoor! Niet alle goede ruiters komen op pensionstallen, en ook goede ruiters kunnen simpelweg op zoek zijn naar een bijrijdpaard. Toen ik mijn advrertentie plaatste op marktplaat heb ik heel veel reacties gehad. Wellicht komt dat omdat ik al 21 jaar rijd (waarvan het grootste deel op particuliere paarden), en 32 jaar oud ben, en dus wat meer verantwoordelijkheidsgevoel heb dan veel jonge meisjes, maar ik vind het onzin te zeggen dat de echte goede amazones ze simpelweg bij bosjes aangeboden krijgen....Niet alle goede ruiters zitten te wachten op alle soorten pensionstallen/maneges. Ik persoonlijk heb altijd het liefst bij mensen aan huis gereden, en dat was vaak op een boerderij. Daar ben je dus alleen, en niemand kent je skills. Ik vind dat heerlijk, geen geloer, geen geroddel, geen goed bedoelde adviezen. Gewoon je lessen van een eigen instructrice, en verder lekker tutten en rijden.

kimmetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:57

Ik kan niet zo goed beoordelen of het veel is of niet aangezien ik het paard en de stal niet ken.
Ik zou voor mezelf goed nagaan of het klikt met het paard, of je het ervoor over hebt ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:17

Brendaaaa schreef:

Dat vraag ik me dus ook af.

Ik rij ook op en paardje waar ik 24/7 naar toe kan. Ik mag zelf weten wat ik met het dier doe. Paardje staat aan de rand van een bos, is betuigd en bereden en alles is aanwezig. Ik mag er met mijn kinderen naar toe die er ook op mogen. Alles is aanwezig.
Prijs: 0,00 euro ;) incl. dierenarts en smid!
Ik kon ook een pony leasen hier in de omgeving voor 130 euro p.m. Dat vond ik veel te duur.
Mijn eigen pony kostte een kleine 100 euro p/m incl. stallingskoste. Hangt natuurlijk wel van het gebied af waar je woont denk ik.