Jildau schreef:Ik vind het ook veel. Zij hebben blijkbaar geen tijd genoeg en jij verleent hun een dienst door er op te gaan rijden en voor het paard te zorgen en dan moet je nog zoveel betalen ook?
Natuurlijk verleen je een dienst..mits je het paard ook daadwerkelijk verder kan helpen.
Kan jij dat? Kan je zo goed rijden dat de pony of het paard er meer waard van word?
Ik heb b.v wel tijd genoeg, of in elk geval hoeven mijn paarden en pony's niets te doen om hun voer en verzorging te krijgen. Zullen ze ook niet slechter van worden.
Maar gaat er een "verzorgster"op rijden die b.v alleen manege ervaring heeft, dan worden mijn dieren daar meestal niet beter, maar slechter van!
Moet ik heel veel helpen om het in goede banen te lijden, en heb er soms meer werk aan dan dat ik ze zelf zou doen. Geeft niets, iedereen moet leren, maar sommige meiden willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en denken dat ze het hebben uitgevonden!
Kijk...rij je de sterren van de hemel, kan je een paard beter krijgen door dressuur matig te rijden en word daardoor dus het paard meer waard, heb je een ander verhaal!
Maar geloof mij, dit soort ruiters is nooit op zoek naar een bijrijdpaard, die worden vanzelf aangeboden!
Heb momenteel 2 van zulke amazones op stal! Moet je met een lampje zoeken!