waar koop je hertshoornolie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: waar koop je hertshoornolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 21:08

Ik heb 250 ml voor 13 euro bij divoza gehaald. Divoza is dan iets duurder dan aromatherapiewinkel, maar is nog te doen.
Agradi is te duur. 100 ml mag zo'n 5 euro kosten.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:19

ik wil niet gek doen maar 100 ml voor 5 euro is goedkoper dan 250 ml voor 13 euro ....haha...
ik ga het denk ik ook maar eens proberen,... want ik heb nu een stubben vliegenspray, en dat werkt goed, maar maar twee uurtjes, en 15 euro de fles van 750 ml... behoorlijk duur dus...

ik ben benieuwd

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:46

@germie
Zou je de juiste hoeveelheid willen vermelden van de mengverhouding. Alvast bedankt. Ik ga het ook proberen. Ik gebruik nu Atex Daasspray. Met vijf paarden wordt dat een beetje te duur.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:48

funnyhorses schreef:
ik heb vandaag azijn met pure hertshoornolie gemengd en opgespoten!
Geloeiende ik viel bijna flauw van die gore geur hahaha maar geen steekbeest meer te zien.
Ik ga er wel nog een paar drupjes eucalyptusolie bij doen om de geur iets dragelijker te maken pfffff
Ik heb toen bij de plaatselijke dierenzaak een heel blik gekocht,weet alleen niet meer de prijs.Ik dacht rond 10tje voor een halve liter.

Je moet het wel verdunnen met water (of thee)! :oo
Buiten dat het loei duur is om het puur te gebruiken is het ook niet gezond (of nodig).

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:54

Ik maak het ook al 3 jaar zelf. 3 jaar geleden heb ik de ingrediënten gehaald en ik heb nog genoeg voor een jaar :D

Ik gebruik:
Hertshoornolie
Azijn,
Sterke thee
Citroen druppels
Water
Teatree-olie en
Knoflook

Voor een liter gebruik ik ongeveer:
1/3 hertshoorn
1/3 azijn
1/3 Thee en water en rest van de ingrediënten.

Dat spuit ik dan op en stinkt mijn paard 5 dagen van! (ongeacht zweet of afspuiten met water!).
Is het toch te slap en komen de dazen alsnog op haar te zitten doe ik er nog een scheut hertshoornolie bij :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:06

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 19:03

keshia schreef:
ik wil niet gek doen maar 100 ml voor 5 euro is goedkoper dan 250 ml voor 13 euro ....haha...
ik ga het denk ik ook maar eens proberen,... want ik heb nu een stubben vliegenspray, en dat werkt goed, maar maar twee uurtjes, en 15 euro de fles van 750 ml... behoorlijk duur dus...

ik ben benieuwd

KLopt, maar ik had geen verzendkosten en geen reiskosten, ik kwam er langs.

Ik heb een spuitbus van 750 ml. Daar gooi ik een scheutje hertshoornolie in, scheut azijn, scheut dettol en de rest water. En dan meurt de boel flink.
Oh ja, ook nog een beetje afwasmiddel, dat is om een betere emulsie te krijgen. Aan een paar druppen heb je genoeg.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 00:11

Ah interessant dit. Ik ga morgen eens bij de Natuurwinkel kijken hier in de stad. :)

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:53

koetjeboe schreef:
Ik haal een spuitbus bij de welkoop, kost rond de 12 euro en dan neem ik een oude fles van de anti klit en die vul ik bijna helemaal met azijn en dan spuit ik er wat hertshoorn olie bij en een flesje citronel.
Werkt bij mij prima en niet duur.

Bij jullie weloop 12 euro.
Betaal hier maar 6 euro voor 250 cl