Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pmarena schreef:Nu nog kijken of de Bereklauw uit te roeien is want daarvan staan er ook veel , pfffft. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik die aan moet pakken , zal eens kijken of die een beetje uit te steken is want trekken gaat sowieso niet.
En anders in ieder geval maar de bloemen afknippen en weggooien zodat ze in ieder geval geen zaad gaan rondstrooien.
Zijkanten eraf en beetje schuin gedaan (en geslijpt). Gaat prima met dat ding, die andere braken binnen no time af of kosten een vermogen.. 
).
Marloes schreef:We hebben gisteren een groot gedeelte er gewoon uitgetrokken met de hand. Ging er heel makkelijk uit, en de wortels gingen ook mee
Is alleen het blad giftig, of ook de bloem?
JessAndHope schreef:Probeer eens Round Up.
Zwaar giftig middel, dus houd je paarden ver uit de buurt, maar het dood geheid alles waar je het opspuit.
De bedoeling is om het op het blad te spuiten met lekker weer (deze tijd is ideaal dus) want dan neemt de plant het vocht op en transporteerd het zelf naar de wortels.
Eén of twee dagen later is het morsdood.
Tevens het gras eromheen is ook dood (dus niet je hele weiland sproeien!).
Ideaal spul, ik gebruik het bij ieder stukje hardnekkig onkruid en scheelt een hoop steekwerk.