peesbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rijdt jij met peesbeschermers, en zoja waarom?

nee
10 (12%)
ja
54 (68%)
afhankelijk van een factor zoals
15 (18%)

Totaal aantal stemmen: 79

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:41

nou...jullie hebben me overtuigt ik heb ze ook gehaalt, niet van die keiharde maar iets zachtere wel dat ze voeldoende bescherming geven., kijken hoe mn dame ermee loopt, de vorige keer wilde ze ze steeds van dr been afschudden echt geen gezichT! En ze loopt al zo tuttig..

Denman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:41

Ik doe ze eigenlijk alleen om met buitenrijden, omdat ze dan nog wel eens raar op dingen wil reageren.

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:05

Citaat:
Als je goed bandageerd geven ze steun aan de pezen, iets wat een peesbeschermer niet doet. Met mijn onderlappen zijn ze ook nog beschermt tegen aantikken

Dit is nooit bewezen hoor (dat bandages steun geven aan pezen). Een tijdje geleden heeft daar iets over in de BIT gestaan. Ze hebben eigenlijk helemaal geen nut en doen vaker meer kwaad dan goed. Ik zal het stuk eena opzoeken...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:14

In de wei niets,

met dressuur, rondom in de bandages en springschoenen,

met springen/buitenrit, peesbeschermers/strijklappen/springschoenen

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:18

Mijn pony tikt niet aan ofzo en heeft verder ook nooit wondjes aan de benen dus ik zie niet in waarom wel...

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:36

memory schreef:
Dit is nooit bewezen hoor (dat bandages steun geven aan pezen). Een tijdje geleden heeft daar iets over in de BIT gestaan. Ze hebben eigenlijk helemaal geen nut en doen vaker meer kwaad dan goed. Ik zal het stuk eena opzoeken...

Meningen verschillen, en de Bit is niet heilig hoor! Persoonlijk ben ik van mening dat goed bandageren wel degelijk steun biedt, maar zo heeft ieder zijn eigen voorkeur.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:52

Ik gebruik voor alles wat ik doe met mijn paard (rijden, longeren,wandelen losgooien enz.) peesbeschermers. Hij strijkt best wel met zijn voorbenen en hij is best wel lomp, dus ik vind het gewoon handig. Ik rijd ook weleens met bandages (dan ga ik met felrode bandages en een felrood shabrak Cool ) Maar dat is dan ook meer voor de leuk, de peesbeschermers gebruik ik echt voor de bescherming

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 23:25

ik doe alleen met springen peesbeschermers en strijklappen om. Soms ook in de bossen, maar meestal niet, ze strijkt niet of zo en het lijkt me zo zweeterig in die dingen. Als je die na flink rijden ruikt....

heel soms bandages, voor de sier (voor foto's of zo)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 00:31

Voor dressuur knoop ik ze er niet om. Ben ik te lui voor denk ik. Paarden lopen altijd in de wei of in een goede bak en zijn eigenlijk nooit kreupel. (afkloppen) Als er gesprongen moet worden ofzo gaan ze rondom in de bescherming.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 07:58

ik gebruik altijd peesbeschermers en anders wel pijpkousen. Dit gewoon voor de zekerheid. Ik neem het risico niet als je iets makkelijk kan verkomen door een peesbeschermertje. je weet nooi wat er gebeurd hij kan ook gewoon een keer schikken en opzij stappen. Hierin ben ik gewoon er voorzichtig

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 08:12

Heb bij Ivanka altijd peesbeschermers aan, omdat ze nogal eens haar voorbenen aantikt als ik haar een tik met de zweep geef Knipoog