Waar ik altijd mee help op stal- en op mijn manege kigt ook altijd gewoon stro in de stal. Op mijn vorige manege (was echt een ........ manege) hadden ze zaagsel (heel dik) en dan stro (heel dik) , dat was echt geen doen.
Spelt
Geplaatst: 15-07-10 09:50
Hier hebben we stro in de stallen liggen en niks in de trailer.
Ik heb op het monent ( vanaf de wei) niks meer op de vloer liggen. De paardjes mogen vrij lopen naar de stal, in de buitenbak en op de wei. Praktijk wees uit dat ze nooit meer op stal stonden ( behalve met voeren) Ze slapen in de buitenbak of de wei.
Toen er nog vlas in lag gebruikten ze de stal alleen als wc. Nu zijn de boxen leeg en doen ze alles buiten...
Heb zelf houtkrullen in de stal liggen, met daaronder rubber matten en in de trailer alleen houtkrullen, niet heel veel, want we reizen niet zo veel en lang
Vlas neemt veel urine op, en is redelijk goedkoop per baal, goedkoper dan houtkrul, stro heb ik geen ervaring mee, dus dat weet ik niet.
Megamutsj
Geplaatst: 18-07-10 14:34
Mijn paard staat op vlas. Ze stond in het begin op stro maar omdat dat snel nat word kreeg ze rotstraal. Nu op vlas heeft ze nergens meer last van! Het blijft goed droog, je hebt er veel minder onderhoud aan en mijn paard eet het tenminste niet op
Trailer gebruik ik zo goed als nooit maar anders vlas, soms ook wel alleen een rubberen mat..
Klavertjes4
Geplaatst: 19-07-10 11:44
Ik heb ook stro in mijn stal liggen, maar in de trailer heb ik alleen een heel dun laagje vlas liggen.
claudialaska
Geplaatst: 19-07-10 11:45
ik ook stro.
Mi_Amore
Geplaatst: 19-07-10 11:46
Ik heb overal houtkrullen liggen Vind ik gemakkelijk proper te houden, wordt niet glad dus is heel gemakkelijk.
Stro in de stallen en in de trailer zaagsel. De trailer had eerder alleen matten erin liggen maar uit ervaring bleek dat als de merrie gaat plassen (ze wordt snel hengstig van een knappe ruin naast zich ) ze erg snel uitglijd en er dus iets nodig is om de urine te absorberen: zaagsel. Sindsdien staat ze een stuk rustiger op de trailer.
Anoniem
Geplaatst: 19-07-10 11:50
Stal: rubberen matten en 1 m bij 1 m hoek zand en trailer oop rubbere matten (paardjes zijn zindelijk en doen niks op stal en trailer
Stal: Vlas Trailer: Gietvloer met een klein laagje zaagsel voor het opnemen van vocht.
Astrid1980
Geplaatst: 19-07-10 11:57
Ik heb rubber matten in de stal met daarop strokorrels. Vroeger had ik houtkrullen, daarna heb ik lange tijd vlas gehad maar nu ben ik dik tevreden over de strokorrels! Nog meer voordelen dan vlas vind ik. In de trailer staan ze gewoon op de rubbervloer. Als ik toch strooisel meeneem voor als we lang weg zijn en ze moeten plassen gaat mijn voorkeur naar krullen, omdat die denk ik het minst glibberig worden op de trailervloer. Anders laat ik ze naast de trailer in het gras plassen.
Valt mij op hoeveel mensen er al rubbermatten in de stal liggen hebben en vooral in combinatie met vlas blijkbaar!
kimmetje89
Geplaatst: 20-07-10 08:13
Rubber matten met daarop vlas en houtkrullen. Af en toe stro erbij
askazita
Geplaatst: 20-07-10 14:47
wij hebben altijd vlas in de stallen en in de trailer.
met vlas hebben we minder last van stof dan met houtvezel of zaagsel. en stro vinden we 10x niks het is zwaar en lastig uit te mesten of je moet alles er altijd uit doen, en de hengsten doen 1 dag met 1 baal stro dan moet alles er weer uit. met vlas doen de hengsten ongeveer 4 dagen en asmiro een week.