boos op staleigenaresse terecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:07

sporter schreef:
maaike2800 schreef:
gelukkig is paardlief niet allergisch, maar gaat mij om het principe dat ik niet ingelicht ben.

Dan had je alles zelf moeten regelen. Was je er altijd bij geweest.

Ben ik niet met je eens sporter. Een staleigenaar, of stalgenoot, kan de afspraak met de dierenarts maken. Dat is makkelijker dan dat iedereen zelf gaat bellen. Maar degene die de afspraak maakt heeft dan ook de verantwoordelijkheid iedereen dit te laten weten. Een briefje is zo opgehangen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:07

Kan me wel voorstellen dat je pissig bent, maar gelukkig is het toch goed afgelopen,toch? Volgende x zelf maar een afspraak met de D.A maken als je er echt bij wil zijn. Gaat toch om vertrouwen. Als het verder goed gaat op stal, moet het toch geen probleem zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat het "de druppel" kan zijn eals er meerdere dingen zijn gebeurd.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 12:07

had best zelf willen bellen maar het was al gebeurd voor ik wat wist, had dus de kans niet eens.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:09

Sleeper schreef:
Ben ik niet met je eens sporter. Een staleigenaar, of stalgenoot, kan de afspraak met de dierenarts maken. Dat is makkelijker dan dat iedereen zelf gaat bellen. Maar degene die de afspraak maakt heeft dan ook de verantwoordelijkheid iedereen dit te laten weten. Een briefje is zo opgehangen

Goedkoper zeker, maar makkelijker, dat maakt niet veel uit omdat een D.A gewoon moet werken....
Voor de stal-eigenaar is het prettig omdat ze dan zeker weet dat iedereen zijn enting heeft gehad.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:15

Wat wordt hier allemaal makkelijk gedacht ... tuurlijk is het aardig van de staleigenaresse, maar ik zou er ook boos om zijn. Puur omdat er nu iets bij mijn paard is gedaan waar geen overleg over is geweest. De TS was al voornemens om een afspraak te maken en dat wist de staleigenaresse. Dan had ze de TS moeten bellen en vragen of het akkoord was als het paard nu meeging in de ronde.

sporter

Sleeper schreef:
sporter schreef:

Dan had je alles zelf moeten regelen. Was je er altijd bij geweest.

Klopt maar de dag dat een Veearts op de afgesproken tijd langs komt moet ik nog meemaken. En ik kan me voorstellen dat de eigenaressen geen zin heeft heel de stal af te bellen.
Bovendien als jij het zo belangrijk vind om er bij te zijn moet je het gewoon zelf doen. Dan heb je alles in de hand.

joliene

Ik zal me er niet te druk over maken. Het is waarschijnlijkj goed bedoeld. Gewoon even zeggen dat je er de volgende keer liever ook zelf bij bent. Zelf spreek ik liever alles zelf af en laat eigelijk nooit door iemand anders regelen, omdat ik er zelf bij wil zijn en niet wil dat er zomaar dingen met mijn paard worden gedaan. Het zou zo maar kunnen dat mijn paard ergens niet tegen kan.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:18

Dat wilde TS toch ook, totdat ze erachter kwam dat het al gedaan was.
Het is gewoon niet netjes om dan zonder toestemming het paard te laten enten. Dan moet je of een brief ophangen als je niet iedereen af wilt bellen of een kleinere stal beginnen.

Anoniem

Re: boos op staleigenaresse terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:23

Ik zou wel kwaad worden en flink ook. Ik wil niet dat er zooi in mijn paard gespoten wordt zonder mijn toestemming en zonder dat ik er zelf bij ben.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:26

had je zelf niet gevraagt wanneer er geent zou gaan worden dan?
Dat zijn toch dingen waar ik zelf altijf bovenop zit hoor.
Om nou boos te worden vind ik erg ver gaan, zo een enting stelt niks voor.
Voogende keer gewoon even vragen wanneer de arts komt, dat lost een hoop op toch?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:27

AaronYve schreef:
Het is gewoon niet netjes om dan zonder toestemming het paard te laten enten. Dan moet je of een brief ophangen als je niet iedereen af wilt bellen of een kleinere stal beginnen.

Als dat zo is ben ik dat met je eens. Maar ik kan me niett voorstellen dat de eigenaresse de hele stal heeft laten enten zonder de klanten op de hoogte te brengen denk niet dat ze daarmee weg komt. Maar als iedereen anders het wel wist waarom ts dan niet. Weet ook helemaal niet hoe groot de stal is waar het over gaat.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:30

sporter schreef:
AaronYve schreef:

Als dat zo is ben ik dat met je eens. Maar ik kan me niett voorstellen dat de eigenaresse de hele stal heeft laten enten zonder de klanten op de hoogte te brengen denk niet dat ze daarmee weg komt. Maar als iedereen anders het wel wist waarom ts dan niet. Weet ook helemaal niet hoe groot de stal is waar het over gaat.

Onzin zeg!! je weet toch zelf ook wel wanneer het weer tijd is voor de enting?
Kleine moeite om even diegene die het regelt er om te vragen toch?
ik vind het echt een beetje overdreven hoor :D

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:35

Nee zou ook niet boos zijn. Als ze hem had laten enten zonder dat ze wist of jij dat wilde dan is het wat anders. Maar je had aangegeven dat je mee wilde met enten.. Bij ons komt er een briefje met wie mee wilt doen. Datum krijg je ook te horen maar tijd weten wij nooit. Er kan bij de VA-en zovaak wat tussen komen dat het soms ook gewoon op een andere datum gebeurd..
Zou idd aangeven de volgende keer dat je er graag bij wilt zijn..

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:39

breezy302 schreef:
Ik zou wel kwaad worden en flink ook. Ik wil niet dat er zooi in mijn paard gespoten wordt zonder mijn toestemming en zonder dat ik er zelf bij ben.

Ik snap de ts ook wel idd, wij hadden hier een pony die geent worden erg eng vond en dus flink ging steigeren. Gelukkig regel ik de entingen en was ik er dus altijd bij, maar dan zou ik het ook niet fijn vinden als 'achter de rug om' gedaan werd.
Nou weet ik niet hoelang de staleigenaar van de ts haar paard kent, maar ik vind wel dat ze hierover geinformeed had moeten worden :j

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:39

Je overdrijft. Als je zelf gezegd hebt dat je van plan bent om te laten enten, en je staleigenaar is zo vriendelijk om dat even voor je in orde te brengen, zou je eerder dankbaar dan boos moeten zijn.

Waarom wil je er per se bij zijn? Het is echt geen grote chirurgie hoor, gewoon een banaal prikje. Elk welopgevoed paard zou dat moeten laten doen zonder al te veel theater. En het is toch allemaal goed gegaan?
Als de jouwe nou echt die ene zeldzame pechvolgel is die een reactie krijgt op het vaccin, dan maakt het geen enkel verschil of jij erbij staat of niet.

Als je écht zelf bij de enting wil zijn dan moet je tegen de eigenaar zeggen dat je niet mee doet met de algemene enting (slecht idee volgens mij), en zelf een DA laten komen, en de voorrijkosten betalen. Nu heb je geen recht van klagen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:41

Tja, mijn stallingseigenaresse hoeft het me niet te flikken dit bij mijn paard te doen. Ik regel alles zelf en wil niemand zonder mijn toestemming aan mijn paard hebben, laat staan mijn paard zomaar uit het land halen hiervoor. Daarbij heb ik de benodigde documenten en niemand anders. Anders moet ik zelf nog achter zo'n stempel aan, ammehoela.
Als er iets is, wordt erover gecommuniceerd en zo niet, dan heeft ze een probleem met mij.

Het is maar wat je afspraken zijn, maar bij ons weet iedereen dat prima van elkaar, dus het zal niet snel gebeuren gelukkig. :) Iedereen ent zijn paarden bij ons op een ander tijdstip, dus dat zou toch ook niet opschieten, want niemand weet wanneer ik de mijne laat doen of heb laten doen. :+

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:43

Ik neem aan dat over zulke zaken toch van te vore afspraken worden gemaakt? Dus wie belt de DA als er weer moet worden ingeent en wie is daarbij.

sandravra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:45

Voor zo'n klein prikje lijkt me geen probleem. Was wel handig geweest om te weten. had je bv je paspoort even kunnen achterlaten. Scheelt weer :) Maar je paard heeft het waarschijnlijk niet gemerkt dat je er niet bij was..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:46

sporter schreef:
AaronYve schreef:

Citaat:

Onzin zeg!! je weet toch zelf ook wel wanneer het weer tijd is voor de enting?
Kleine moeite om even diegene die het regelt er om te vragen toch?
ik vind het echt een beetje overdreven hoor :D

Als je al niet de kans krijgt om een afspraak te maken. hoe wil ts dan eten dat er een da komt en haar paard ent?
Ze heeft niet eens de kans gekregen om een da te bellen dus laat staan dat ze rmee naar de staleigenaar ging. Ze wilde het tenslotte zelf regelen.
Ik vind gewoon dat de staleigenaar iets had moeten regelen, brief ophangen of bellen.
Voor hetzelfde geld heb je een wedstrijd of les en wil je trainen.

Edit: quote staat niet goed, mijn excuses

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:47

TS had misschien duidelijker moeten aangeven dat ze erbij wilde zijn. In haar geval vind ik echte boosheid ook niet helemaal op zijn plaats, dat is misschien wat te...... Ik heb inmiddels wel geleerd HEEL duidelijk te laten weten hoe ik dingen zie en wil wat mijn eigen paard betreft en als dat bekend is bij de stalbazen, zal dit niet zo snel zomaar gebeuren.

Maar TS, heeft zij ook het paspoort van jouw paard?

PegasusXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:48

Ik vind dat niet terecht hoor, de staleigenaresse denkt tenminste wel aan jou paard. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:49

xRobbinx schreef:
Ik vind dat niet terecht hoor, de staleigenaresse denkt tenminste wel aan jou paard. :)

Dat is allemaal leuk en aardig, maar dan BEL je toch even met de eigenaresse, zodat ze het tenminste weet??

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:50

maaike2800 schreef:
Mijn staleigenaresse heeft mijn paard laten enten zonder dat ik dat wist, wist wel dat ze binnenkort zouden komen en zij wist dat mijn paard geent moest worden, maar was op dat moment graag bij mijn paard geweest en die kans heb ik nu dus niet gehad. Zouden jullie ook boos zijn of stel ik me aan?

Iedereen was dus op de hoogte, staleigenaresse deed wat van haar verwacht werd imo.
Als TS wist dat ze binnenkort zouden komen had ze dus ook kunnen vragen haar in te lichten als bekend werd wanneer dat precies zou zijn.

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:51

Bij sommige stallen is het ook 'verplicht' om met de jaarlijkse ronde mee te gaan. Als nieuwkomer kan dat dus betekenen dat je paard gewoon geent wordt ook al is hij pas over 5 maand nodig!

Verder begrijp ik niet waar je jezelf druk om maakt. Over snel slaan hoef je je geen zorgen te maken. Dierenarts heeft vast ervaring genoeg en als je verder wel vetrouwen hebt in je staleigenaressen zou ik daar niet wakker van liggen.
Ik vind het jammer dat mensen altijd zo snel boos worden..

Ik leef met de gedachten dat alles wat iemand doet, doet om het juiste eruit te halen!!
Jou staleigenaressen zal dus vast ook zo gehandeld hebben!

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:52

maaike2800 schreef:
Mijn staleigenaresse heeft mijn paard laten enten zonder dat ik dat wist, wist wel dat ze binnenkort zouden komen en zij wist dat mijn paard geent moest worden, maar was op dat moment graag bij mijn paard geweest en die kans heb ik nu dus niet gehad. Zouden jullie ook boos zijn of stel ik me aan?

Aaronyve: Als TS weet dat er binnenkort een DA zal komen om de hele groep te doen, en ze zegt tegen de eigenaresse dat ze wil dat haar paard geënt wordt, dan komt er dat toch op neer dat ze vraagt om haar paard met de groep mee te enten?

Als ze niet wilde dat haar paard op dat moment geënt werd dan had ze dat tegen de eigenaresse moeten zeggen, en zelf een DA moeten bellen.

Ik vind het heel normaal dat er op een stal verplichte entingen zijn en dat de staleigenaar wil dat die allemaal rond hetzelfde tijdstip gebeuren. Het is heel netjes van de eigenaar dat zij de DA regelt en erbij is om de paarden vast te houden. In mijn ogen geeft TS haar stalbazin stank voor dank voor het regelen van haar enting. Volgend jaar mag TS zelf een DA bellen, een halve namiddag zitten wachten op stal totdat die er is, en de voorrijkosten op tafel leggen als ze dat liever doet.