paard én shet in pension: wat betalen jullie voor de shet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marion71

Re: paard én shet in pension: wat betalen jullie voor de shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:03

Ik vind de prijs ook niet zo gek. Bij mij betaal je voor een paard net zoveel als voor een pony; het enige verschil tussen de grootte is wat minder voer. Minder strooisel is zeker geen garantie. Een net paard verbruikt minder dan een minder nette pony. Het werk is er hetzelfde om.

Ik ben het met je eens dat shetjes veel beter af zijn buiten, met een schuilstalletje. Je hebt de tijd om een andere stal te zoeken en ik zou idd naar iets op zoek gaan waar je voor je paard de faciliteiten hebt en je shetjes lekker buiten kunnen blijven. Zal niet heel gemakkelijk zijn, maar wie niet zoekt..... Succes in elk geval.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:48

Marion71 schreef:
Ik ben het met je eens dat shetjes veel beter af zijn buiten, met een schuilstalletje.

dit geld voor alle paarden en pony's.
Een shet doet niet onder voor een ander soort paard vind ik.

klinkt hetzelfde als dat ik altijd de vraag krijg: waarom heeft jou shet een vliegendeken op....
nou omdezelfde reden waarom jouw volbloed een vliegendeken op heeft.

Een shet kan net zo goed op volpension staan als een groot paard, maar dat moet je er wel voor over hebben

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:10

Ik ben het niet met je eens Marieminnie. Een koudbloedras zoals een shetlander is wel degelijk anders dan een volbloed. Een dikkere vacht, kortere luchtpijp, kan met veel soberder ruwvoer toe, etc. Een volbloed staat op stal echt niet te zweten met 15 graden, een shetlander drijft dan de stal uit.
Als je bedoelt dat voor veel mensen een shetje maar een aanhangsel is dat minder verzorging nodig heeft, dan heb je een punt en volg ik je helemaal.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:39

Voor mijn twee ezels en e-pony betaalde ik 200 euro. De ezels deelden samen een flinke buitenstal plus uitloop. De pony had een binnenstal.

pipenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:46

Ik betaal 60 euro in de maand voor mijn shet.
Dan heeft hij wel zijn eigen stalletje.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 19:16

nou ben inmiddels bij een andere stal gaan kijken en daar klikte het meteen. Hele leuke mensen, niet al te groot (9 paarden nu, met die van mij erbij 11). Shetten was geen probleem, ze gingen meteen een schuilstal regelen en de omheining in orde maken. Ze kunnen daar lekker buiten blijven lopen.

Toen ik vroeg naar de prijs wisten ze dat niet echt, gingen ze over nadenken maar ze hadden het over 'een paar tientjes' dus ik dacht rond de 60 euro.

Ik werd net gebeld door de mensen van die nieuwe stal over de kosten voor de shetlanders. Ze hadden 2 opties (wat op zich al tof is):

of ik betaal 30 euro in de maand (dus 15 euro per shet, schijntje dus!) of ik mocht ook op zaterdag de stallen (11 stuks) mesten en dan betaal ik niks. Ik moest zelf maar weten wat ik doe. Ze zeiden het alleen zodat ik misschien wat kosten kon besparen aangezien ik zoveel paarden heb en ook nog elke dag met de auto moet komen! Echt superlief. Ga gewoon lekker elke zaterdag die stallen mesten, op zaterdag vind ik het toch altijd fijn om wat bezig te zijn :D en mocht dat op een gegeven moment niet meer bevallen, dan betaal ik gewoon. Ik ben iig al blij dat ze er zo weinig voor willen hebben. Haha en dan te vergelijken met die stal die 100 euro per shet vroeg! dan ben ik nu toch wel beter af, en de shetten ook als ze lekker buiten kunnen zijn!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:18

perfecte oplossing dus. veel plezier daar

CCEC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:09

In dordrecht is ponystal al 300 euro paarden stal 350 euro geen idee wat shet zou kosten maar bij ons is het écht heel erg duur!

CCEC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:10

Oh haha ik zie nu pas je reactie, veel plezier daar!

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:12

.