Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Daar komt de aap uit de mouw, ik had al zo'n vermoedenCitaat:bij mij zijn het stiekem 2 zeepaardjes.
tamary schreef:Even verder denkend: 3 paaltjes slaan, 2 op de helft (dus 1/2 bak waar neusjes in kunnen), daar een dwarsbalk op en 1 middenvoor aan de paardenkant. Dan kunnen ze hem niet meer omtrekken, maar jij kan hem er aan de andere kant wel uithalen om schoon te maken, etc.

Henrieke schreef:2 gaatjes in die speciekuip maken en dan met een touw om de paal van de weide knopen. Moet je de bak goed tegen die paal aanzetten en het touwtje dicht bij de paal vastknopen en hoog want anders krijgen ze 'm denk ik nog wel om.
ik denk, dat het wel veel werk is, en je kan het natuurlijk niet snel verplaatsen.
Anoniem schreef:Ik weet dat emmers in een autoband plaatsen heel goed werkt tegen omgooien alleen daar past zo'n speciekuip niet in, maar misschien kan je aan een vrachtwagen of tractorband komen daar zal denk ik zo'n speciekuip wel inpassen.
Kijk anders of je niet van iemand een oude badkuip (geen kunststof) kan krijgen daar gaan aardig wat litertjes water in en die zal ze ook niet zo gauw omgooien want die is net iets hoger dan een speciekuip dus kan ze er met haar voetjes hopelijk niet in.
aerdenhout1 schreef:Anoniem schreef:Ik weet dat emmers in een autoband plaatsen heel goed werkt tegen omgooien alleen daar past zo'n speciekuip niet in, maar misschien kan je aan een vrachtwagen of tractorband komen daar zal denk ik zo'n speciekuip wel inpassen.
Kijk anders of je niet van iemand een oude badkuip (geen kunststof) kan krijgen daar gaan aardig wat litertjes water in en die zal ze ook niet zo gauw omgooien want die is net iets hoger dan een speciekuip dus kan ze er met haar voetjes hopelijk niet in.
Nou en of ze daar in kunnen..ik heb div. badkuipen staan in het land en de paddocks, maar 1 presteert het zelfs om er helemaal in te gaan staan!
DE oplossing met de paaltjes waar je hem tussen kan klemmen is denk ik de meest simpele en goedkoopste.