paard gooit drinkbak om.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 22:09

bij mij zijn het stiekem 2 zeepaardjes. ook altijd ruzie wie er onder de tuinslang mag staan enz.

bij de mijne kunnen het niet der sokkenkriebels zijn ze heeft geen sokken.

bij mn andere is het vanzelf over gegaan. bij hem hielp het wel om de bak half onder het draad te zetten. bij deze nu dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:17

Citaat:
bij mij zijn het stiekem 2 zeepaardjes.
Daar komt de aap uit de mouw, ik had al zo'n vermoeden :+

Misschien de bak nog iets verder onder de draad zetten zodat ze echt alleen met hun neus erin kunnen om te drinken? Deze zijn overduidelijk iets hardleerser dan die ander dus minder ruimte geven helpt misschien wel.

ikke20

Re: paard gooit drinkbak om.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 22:19

heb ik al geprobeert maar dan kan de andere er niet meer bij. die heeft een bredere kop en ook eczeemdeken op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:21

Okee, ja dat wordt dan ook lastig. Dan wordt het toch 't touwtje of grote band om je kuip heen denk ik.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:22

emmer water en een touwtje lijkt me niet zo'n succes, kunnen ze alsnog omgooien of tussen komen.
Anders 2 balken in de grond met daarop 2 balken met haken waarin je van die voeremmers met haken kunt hangen? Of zo'n ronde emmerhouder? Die voeremmers kun je eventueel ook aan een weidehek hangen. Helaas past daar vaak ook maar een litertje of 15 in. Dan moet je al meerdere bakken op een rijtje hangen :P

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:23

Heb je geen bakken die je aan een paal of muur kan bevestigen?
Ik weet niet of dat dat er is.. maar het lijkt me handig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:27

Hangemmers met water aan een hek hangen is ook niet zaligmakend, ik heb hier als het vriest wateremmers ophangen aan de staldeur en weidehek maar die worden ook regelmatig eraf gewieberd.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 22:32

ik heb helaas geen weidehek of palen waar ik het aan kan hangen. wel mooie hooiruif maar weet bijna zeker dat die bakken er erg snel af liggen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:37

Even verder denkend: 3 paaltjes slaan, 2 op de helft (dus 1/2 bak waar neusjes in kunnen), daar een dwarsbalk op en 1 middenvoor aan de paardenkant. Dan kunnen ze hem niet meer omtrekken, maar jij kan hem er aan de andere kant wel uithalen om schoon te maken, etc.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:39

tamary schreef:
Even verder denkend: 3 paaltjes slaan, 2 op de helft (dus 1/2 bak waar neusjes in kunnen), daar een dwarsbalk op en 1 middenvoor aan de paardenkant. Dan kunnen ze hem niet meer omtrekken, maar jij kan hem er aan de andere kant wel uithalen om schoon te maken, etc.

dat is een goeie!!!!!
die ga ik even onthouden :)*

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:40

oei.. dat is eigenlijk best wel een probleem dan!
elke keer weer water erin, en dat paard de boel maar omgooien :=
hier heb ik er eentje die het doet als het water bijna op is. ( natuurlijk net de grootste en meest lompe van het stel)
dan smijt ze die mega speciekuip ( 150 liter bak) eerst om zodat het laatste water eruit is, en mietert ze dat ding de hele weide door.
meestal als ik vanuit het huis de bak voorbij zie rollen, weet ik alweer hoe laat het is :+
maar goed.. dat is alleen maar handig,want dan was het water toch al bijna op.
die van jou doet het dus terwijl de bak vol zit.

ik zou zelf voor de tip van Tamary gaan, dan zit de kuip onwijs vast, en is niet om te gooien volgens mij

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:00

Ik heb wel eens iemand gelezen die had 2 speciekuipen (groot en een kleinere die in de grote past).
en dan cement in die groote bak doen en klein bak erin zetten?

kayleighdn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:26

Misschien zoeken ze dingen om mee te spelen..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 16:28

ze hebben voldoende speeltjes in de wei liggen. ballen, zoutblok vaak nog een voerbal en ze hebben gras/hooi.

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:36

In de paddock hebben we een emmer van 20l staan,en die gooide mijn pony ook de hele tijd om. We hebben hem gewoon in een autoband gezet en nu kan ze er niet meer aan (anders kon ik wel 6x per dag met water gaan sleuren :Y) ). In de wei heeft ze een grote kuip dus die krijgt ze niet omgegooid.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:44

Henrieke schreef:
2 gaatjes in die speciekuip maken en dan met een touw om de paal van de weide knopen. Moet je de bak goed tegen die paal aanzetten en het touwtje dicht bij de paal vastknopen en hoog want anders krijgen ze 'm denk ik nog wel om.

Hebben wij ook gedaan, maar helpt niks. Het enige wat ze doen, zijn de gaten van de specie kuip nog groter maken.. steen erin leggen is ook waardeloos
Maar zolang er water in zitten gooien ze hem niet om, maar als water bijna op is gaat ze er mee klooien.. en in de stal vinden ze het leuk om er mee te soppe!

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:07

ik heb wel eens gezien dat paarden dit ook deden, en die mensen hebben een stenen bak genomen, en daarin een gewone drinkbak. konden ze hem niet meer omgooien :+ ik denk, dat het wel veel werk is, en je kan het natuurlijk niet snel verplaatsen.
ingraven lijkt me niet echt ideaal, omdat het dan toch erg laag is, en ze er ook makkelijk mee kunnen gaan spelen.
wat hoger zetten(wel vast) lijkt me toch het beste

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:45

Gewoon in een grote auto of trekkerband zetten :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:51

noi, ik ga voor de autoband. Die kan je met gemak verplaatsen!!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:56

Mijn etters deden dat ook steeds.
Nu heb ik een weidepomp speciaal voor paarden.
Helaas lag deze ook al snel 3 meter de weide in getrokken,
terwijl ik hem met pijn en moeite op de plaats heb
weten te krijgen! Nu heb ik hem met pinnen in de grond
verankerd. Nooit meer problemen en ik wil nooit
meer anders.
Maarja.. moet je wel een slootje in de buurt hebben.

Edit: of een grote kuip buiten de omheining zetten en
daar de slang in hangen :)*

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:03

Anoniem schreef:
Ik weet dat emmers in een autoband plaatsen heel goed werkt tegen omgooien alleen daar past zo'n speciekuip niet in, maar misschien kan je aan een vrachtwagen of tractorband komen daar zal denk ik zo'n speciekuip wel inpassen.

Kijk anders of je niet van iemand een oude badkuip (geen kunststof) kan krijgen daar gaan aardig wat litertjes water in en die zal ze ook niet zo gauw omgooien want die is net iets hoger dan een speciekuip dus kan ze er met haar voetjes hopelijk niet in.

Nou en of ze daar in kunnen..ik heb div. badkuipen staan in het land en de paddocks, maar 1 presteert het zelfs om er helemaal in te gaan staan!
DE oplossing met de paaltjes waar je hem tussen kan klemmen is denk ik de meest simpele en goedkoopste.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:09

aerdenhout1 schreef:
Anoniem schreef:
Ik weet dat emmers in een autoband plaatsen heel goed werkt tegen omgooien alleen daar past zo'n speciekuip niet in, maar misschien kan je aan een vrachtwagen of tractorband komen daar zal denk ik zo'n speciekuip wel inpassen.

Kijk anders of je niet van iemand een oude badkuip (geen kunststof) kan krijgen daar gaan aardig wat litertjes water in en die zal ze ook niet zo gauw omgooien want die is net iets hoger dan een speciekuip dus kan ze er met haar voetjes hopelijk niet in.

Nou en of ze daar in kunnen..ik heb div. badkuipen staan in het land en de paddocks, maar 1 presteert het zelfs om er helemaal in te gaan staan!
DE oplossing met de paaltjes waar je hem tussen kan klemmen is denk ik de meest simpele en goedkoopste.

hahaha zelf een bad nemen, ze zijn toch best slim die dieren!!!
In dit geval ben ik het helemaal eens

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 12:18

@barvrouwke ik heb geen sloot in de buurt.
@aerdenhout1 mijn ene deed dat ook toen hij jaarling was had hij in de opfok een tijdje een badkuip stond hij vaak helemaal in. maar das nog een pokkewerk die schoon te maken(hun deden dat niet dus ik stond daar elke dag) hadden er ook geen stop inzitten.

denk idd dat met de paaltjes de beste oplossing is voor voorlopig of hem ophogen.

Zoech

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:25

Proberen de waterbak(en) ergens aan vast te zetten.

Succes!