Rubbermatten over stenen vloer, optie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Re: Rubbermatten over stenen vloer, optie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:29

Ik denk dat het er ook aan ligt, hoe de rest van de boel erbij ligt. De paarden staan hier niet zo veel in de schuilstal. Ze eten er soms, maar bv. schuilen voor de zon of tegen de vliegen kan ook op andere plekken, slapen en relaxen idem dito. :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:55

Ik vraag me af waar je woont ts, binnen of buiten de bebouwde kom?
Als je in de bebouwde kom woont zou ik die mail maar eens niet versturen anders kan je zometeen heel je pony op je buik schrijven denk ik...gemeenten zijn niet happig op paarden daar!

Verder hoeft voor een particulier de ondergrond van stallen en mesthoop helemaal niet vloeistofdicht te zijn, dat is een regel voor bedrijven inderdaad ivm milieuwetgeving. Maar daar hoef jij je helemaal geen zorgen over te maken.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:56

Pas op, ook als particulier moet je aan strenge mestwetten voldoen, verkijk je daar niet op, dat kan je duur komen te staan!!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:04

Ok dat zal dan verschillen per gemeente misschien...Hier zijn volgens mij daar geen regels voor namelijk. Terwijl de regels voor bedrijven dan weer overal hetzelfde zullen zijn misschien.

Maar dan nog lijkt het me handiger dat voorzichtig uit te zoeken, in plaats van de gemeente te vertellen dat je een pony in je achtertuin gaat zetten..dat is echt slapende honden wakker maken...

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 17:04

_Esther_87_ schreef:
Ik vraag me af waar je woont ts, binnen of buiten de bebouwde kom?
Als je in de bebouwde kom woont zou ik die mail maar eens niet versturen anders kan je zometeen heel je pony op je buik schrijven denk ik...gemeenten zijn niet happig op paarden daar!

Verder hoeft voor een particulier de ondergrond van stallen en mesthoop helemaal niet vloeistofdicht te zijn, dat is een regel voor bedrijven inderdaad ivm milieuwetgeving. Maar daar hoef jij je helemaal geen zorgen over te maken.

Wij wonen in een heel klein sneu dorpje in friesland.. buiten de bebouwde kom.
Dichtsby is een schapen boerderij op 500 meter... maar die hebben neits te zeuren :+

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 17:05

TurdusMerula schreef:
Pas op, ook als particulier moet je aan strenge mestwetten voldoen, verkijk je daar niet op, dat kan je duur komen te staan!!

Bedankt voor je nuttige advies :D

Iemand nog een adres in friesland voor mestafvoer?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:06

Ok dan heb ik niks gezegd! Ik vroeg het me alleen af omdat je het over 'in de tuin' had.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:12

Wij hebben ook rubber matten in de stal zonder bodembedekking, maar wij hebben er wel een mestput onder zitten, verder ook geen last van stinken spetteren, en geen vieze paarden

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 09:30

_Esther_87_ schreef:
Ok dan heb ik niks gezegd! Ik vroeg het me alleen af omdat je het over 'in de tuin' had.

:+ , In het land' kank ookniet zeggen. Aangezien het niet echt land is.. :P .. Tis zo`n 25 X 50 groot voor em. En dan zit daar niet het stuk by waar
hij los mag lopen als we buiten zijn.
Maar bedankt voor je advies hoor :D