Hoe verantwoord afvallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 11:40

[quote="stef"]Het is mijn 1e keer dat ik een veulen heb (nouja, hon dan Haha!). Dat is een leerproces. Tuurlijk wil ik advies (weet niet meer wie het zei) daarom vraag ik het ook. Maar het schijnt dat je niet mag leren en geen fouten mag maken, je moet het gelijk 100% goed doen...

Ik zei dat dus van dat advies Schijnheilig en dat was omdat toen ik zei dat je geen biks moest voeren jij zei dat dat wel moest voor de melkproductie... Ja dan denk ik wil je nou advies of niet?? Je vraagt erom je krijgt het en dan kraak je het af.. dat bedoelde ik met dan moet je het niet vragen.

Tuurlijk mag je fouten maken en tuurlijk leer je iedere keer onder andere door fouten een hele boel bij..Ik vond het alleen nogal krom overkomen maar goed misschien bedoelde je het niet zo... Lachen

Nog een advies Knipoog Kun je niet aan de stalhouder vragen of ze tijdens voertijd een paar wortels ofzo krijgt?? Mijn ervaring is dat sobere paarden zelfs van een handje voer vet worden. Van wortels of ander fruit wordt ze niet dik en staat ze toch niet als enige niets te eten..

Groetjes!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:43

Er bestaan ook voedings supplementen die je kunt geven als je het niet vertrouwt.

Maar ik heb al diverse veulens meegemaakt die gewoon groot werden van gras. ongeacht het ras.

Het probleem is dat mensen te vaak en te veel willen voeren.

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:05

ik sluit me helemaal aan bij cowgirl!!
( maar ik geloof dat dat wel al duidelijk was... )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 13:16

Estragon"]
[quote="stef schreef:
Het is mijn 1e keer dat ik een veulen heb (nouja, hon dan Haha!). Dat is een leerproces. Tuurlijk wil ik advies (weet niet meer wie het zei) daarom vraag ik het ook. Maar het schijnt dat je niet mag leren en geen fouten mag maken, je moet het gelijk 100% goed doen...

Ik zei dat dus van dat advies Schijnheilig en dat was omdat toen ik zei dat je geen biks moest voeren jij zei dat dat wel moest voor de melkproductie... Ja dan denk ik wil je nou advies of niet?? Je vraagt erom je krijgt het en dan kraak je het af.. dat bedoelde ik met dan moet je het niet vragen.

Ik kraak niks af. Ik zeg, een merrie met veulen aan de voet moet toch iets bij hebben voor de melkproductie, aangezien ik niet beter wist.

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:21

Ik zei al: misschien bedoelde je het niet zo!!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 13:27

bij deze dus Haha!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 08:45

Goed idee om de bix te stoppen. Mijn pony's krijgen ook een handje voor het lekkere.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:48

Het lijkt me ook geen slecht idee om met het biks te stoppen. Maar bouw het wel rustig af, en niet opeens stoppen...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:18

gewoon elke dag afbouwen, pol zat op een derde kilo en moest er in een week vanaf zijn.
En de melk stopt echt niet meer hoor...

Gaitkeeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:57

Als je onzeker bent of je paardje wel genoeg vitamine/mineralen binnen krijgt is een hele goed optie om ze vitaminekoeken te geven. Zelf ben ik nogal een meut en denk dat in gras ook niet alles te vinden is. Dus een halve vitaminekoek elke dag of voor jonge paarden twee keer in de week een hele en klaar ! Weet je gewoon zeker dat het goed zit zonder krachtvoer te hoeven geven. Waarschijnlijk hoeft je shet maar een kwart denk ik.
Een liksteen is ook een idee alleen met veulens meestal niet handig dus dan zijn koeken gewoon erg prettig.