Voerende voorbijgangers : wat voor bordje aan het hek ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:12

Als je iets ophangt als 'van brood ga ik dood' dan ben ik altijd bang dat er van die rotzakjes zijn die het juist wel gaan geven om te zien wat er gebeurt :=

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:35

Bij ons heeft iemand de shetlanderhengst van de buren een kamerplant gevoerd. Binnen een dag was het dier overleden. Je wilt niet weten hoe dom sommige mensen kunnen zijn.

pmarena

Re: Voerende voorbijgangers : wat voor bordje aan het hek ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 12:43

Manishdra : ik opende het topic ook eigenlijk met de hoop dat iemand een tip had waar je een dergelijk bordje in het Nederlands kunt kopen :)

Vind dat toch wat netter en overtuigender staan dan zo'n zelfgemaakt gelamineerd velletje ofzo :P

Al te heftige dingen wil ik ook liever niet neerzetten , zeker omdat je misschien een etterbakje treft die het dan gaat proberen. Ook wil ik niet zeggen van "aaien mag" , laat ze lekker ophoepelen bij die paarden :P

Ik zou op zich ook wel kiezen voor een extra draadje wat verder naar binnen , maar het is een dijkweitje van ongeveer 12 / 13 meter breed (inclusief de schuine kant...) en 150 meter lang , dus dan gaat er wel erg veel wei verloren en bovendien kan men vanaf de dijk desnoods nog in de achterste meters van de wei rommel neergooien omdat het zo'n smal strookje is , en de weg een stuk hoger ligt dan het weitje. Heeft dus niet zo gek veel nut :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:47

Het probleem is dat ik ze niet in NL ken.

Als het puur om tekst gaat kun je vast wel bij een kentekenplaatdrukker een dergelijke tekst drukken. Hier in D gaat dat in ieder geval wel. Plaatjes is natuurlijk was lastiger... Maar als je handig bent met een kwast kun je vast wat verven...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 12:48

Uiteraard , maar dat wordt toch altijd een beetje kneuzig vergeleken met een "echt" bordje , ik vind ze echt geniaal :)

Wat dat betreft zijn ze in Duitsland toch echt een stuk verder met veel spullen hoor , daar loop je keer op keer weer tegenaan :P

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:04

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:16

Bij een beetje drukker kun je veel hoor. Plaatjes, teksten, volgens mij is er best veel mogelijk. Gewoon informeren. Bij de Hema kun je ja al krukjes, tassen, bekers laten bedrukken, bij een profesioneel druk-bedrijf kan dan vast heel wat meer. En anders weten ze vast ook nog wel weer plekjes waar je terecht kunt.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:23

De indruk die ik nog al eens heb is dat gewoon geen bordje ook wel kan helpen. Mijn pony's staan langs een kampterrein voor jeugdbewegingen. Als die een bordje op het hek zien hangen, gaan ze gegarandeerd proberen wat er gebeurt. Als er geen bordje hangt, kijken ze er niet naar om.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:27

pmarena schreef:
Bestaan er ook wat leukere / betere bordjes / teksten die je op zou kunnen hangen ? Iemand een idee ?

Zelf maken: Uw brood, betekend mijn paard zijn dood.

Heftig, maar het werkt wel doorgaans ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:28

Ik ga ff speuren naar het vorige topic. Waren briljante teksten bij namelijk.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:29

pmarena schreef:
Al te heftige dingen wil ik ook liever niet neerzetten , zeker omdat je misschien een etterbakje treft die het dan gaat proberen. Ook wil ik niet zeggen van "aaien mag" , laat ze lekker ophoepelen bij die paarden :P

Waarom zouden ze niet mogen aaien?
Genoeg mensen met kleine kinderen of jonge meiden die het enorm leuk vinden om eventjes een aai te geven. Door dat te doen gaan ze paarden alleen maar leuker vinden en kan je op meer begrip rekenen (niet alleen met betrekking tot voeren, maar ook met afstand houden als je een buitenrit maakt etc). Zo lang het alleen bij aaien blijft, er verder geen appels meegenomen worden, en mensen niet bij je paard de wei in kruipen is dat toch super?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:31

Ik heb mijn bordje zelf gemaakt, van een stukje trespa-plaat, en daarop de tekst geplakt (kun je redelijk goedkoop laten plotten bij een beletterings/reclamebedrijf). Laag vernis er overheen, en mijn bordje heeft in weer en wind buiten gehangen en ziet er nog als nieuw, en helemaal professioneel uit :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:32

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 13:39

odetteke schreef:
pmarena schreef:

Waarom zouden ze niet mogen aaien?
Genoeg mensen met kleine kinderen of jonge meiden die het enorm leuk vinden om eventjes een aai te geven. Door dat te doen gaan ze paarden alleen maar leuker vinden en kan je op meer begrip rekenen (niet alleen met betrekking tot voeren, maar ook met afstand houden als je een buitenrit maakt etc). Zo lang het alleen bij aaien blijft, er verder geen appels meegenomen worden, en mensen niet bij je paard de wei in kruipen is dat toch super?

Ik vind het gewoon niet nodig om mensen aan te gaan moedigen om te gaan aaien :)

Het begint met aaien , dat is dan nog okee. Maar vervolgens wordt dat steeds iets meer. Aaien wordt voeren , op een gegeven moment wil men steeds meer en voor je het weet rijden ze op je pony de wei door of staan ze de manen en staart te knippen.

Of het begint met aaien , en vervolgens krijgt het beestje ineens een knal voor de kop omdat ze even snuffelt of wat dan ook.

Gewoon lekker van andermans "spullen" afblijven , daar is niks mis mee :)

Het aaien op zich dat is prima , als het daar bij blijft. Maar de kans dat het al snel meer wordt is gewoon erg groot.

Daarom wil ik het zeker niet op een bordje aanmoedigen om te komen aaien , snap je :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:49

Heb net even het topic doorgespit en daar krijg je inspiratie van zeg!

Dus hierbij ook even wat dingen;

Mijn baasje houd heel goed bij
Hoeveel voer er goed is voor mij
Heeft u de vuilnisbak zien staan?
Daar moeten al uw resten ingaan!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:52

Hoe meer voedsel over de poort
Hoe chagerijniger ik word
Ook geen restjes, appels of brood
Anders ga ik jaren eerder dood.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:57

Ik heb er heel simpel staan:

Paard a.u.b. niet voeren!
Dus ook geen brood, appels,
suikerklontjes, wortels ed.
Met een knuffel en een plukje gras
is ze ook gelukkig.

En dan met grote letters. Bovenste zin dik gedrukt en geplastificeerd aan het hek geplakt.

Switch_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:36

Yffiejj schreef:
Wij zijn op dieet wegens medische redenen, niet voeren dus!
(ook geen appeltjes,worteltjes etc.)

staat hier ook een bordje van, en iedereen blijft eraf :)

Bij ons helpt het ook :)
en anders paaltjes met draad zodat de mensen er niet bijkunnen? dan zullen sommige het in de wei gooien maar ik denk minder dan als er geen draadje staat ;)

lysquint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:21

ik heb gewoon een bord in de winkel gekocht er staat op ; verboden te voederen.
ik ging laatst weg bij het weiland en stond nog best dichbij en keek even achterom en zag een paar kinderen staan.
hoorde ze tegen elkaar zeggen : o kijk, deze paardjes mogen we niks te eten geven.
heb dus wel geholpen.
ookal zijn die andere zinnetjes wel leuker, was dit gewoon lekker makkelijk .

_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:08

Hallo,
Zou u mij niet willen voeren, want ik heb genoeg aan het gras.
En als ik dan te dik word, moet ik op dieet,
en dat is natuurlijk heel moeilijk (Probeer zelf maar is)

NIET VOEREN,
STRAFBAAR << is het dan eigenlijk niet maargoed wat niet weet wat niet deert.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:31

bij mij werden de paarden ook dik gevoerd met keukenafval. prei, aard schillen en broccoli waren niet van de lucht, Spruitjes vonden de paarden ook niet lekker. Ik heb alles zo op het pad gegooid, lekker stank voor dank.

Ook heb ik bordjes volgens mij bij divoza weg, verboden te voeren. En mensen er op aan gesproken. Wat er kan gebeuren als iedereen de paarden maar voert incluis ik zelf, ze dan wel 15 keer teveel eten kregen en ze dan dood gaan.

Een aai en een handje gras, daar heb ik geen problemen mee.Maar ook niet meer dan dat

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:24

Op bokt zitten toch ook wel mensen die stalnaambordjes maken en zo? Kunnen zij niet zo'n Duits bordje voor je namaken?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:17

Lief dat u me komt voeren,
maar bent u ook zo lief als m'n baasje met de dierenarts rekening bij u komt?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:20

Wat nog simpeler is, een draadje extra spannen ;)
Zodat ze het voer er niet bij kunnen gooien. Dit hoeft maar 2.5 meter te zijn, en dan interesseren mensen zich al niet meer.
vaak vinden ze het leuk als het paard voer komt halen. Als ze niet in de buurt kunnen komen is de lol er snel af.

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:48

Is "Pas op! Ik bijt!" geen idee? Dan komen ze ook niet aaien (hopelijk dan...)
Suikerziekte is ook wel een goeie...