er zit leven in mijn waterbak!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:18

Veerle drinkt ook alleen maar uit de sloot. Heb er nooit echt ingekeken, maar denk dat die ook vol beestjes zit Lachen

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:57

Dat zijn dacht ik van die watertorren die zich uit de lucht laten vallen op glanzende oppervlakten, meestal water. Maar als er glimmende zeilen liggen op het land (b.v. asperges ofzo) kan je ze daar ook wel tegenkomen (foutje dus Tong uitsteken)

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:32

Eef18 schreef:
hoi hoi
ik ken een haflinger die ook altijd iets ontzettend goors doet! Er vallen wel een muizen van de hooizolder af, en dan pakt hij ze op en plet ze in zijn drinkbak! Ieeehhhh!!!! haha. We zijn er nooit achter gekomen hoe telkens die muizen in zn drinkbak kwamen!

Hahahahahah!!!!!
Levende muizen? Haha!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:34

promptertje"]
[quote="Eef18 schreef:
hoi hoi
ik ken een haflinger die ook altijd iets ontzettend goors doet! Er vallen wel een muizen van de hooizolder af, en dan pakt hij ze op en plet ze in zijn drinkbak! Ieeehhhh!!!! haha. We zijn er nooit achter gekomen hoe telkens die muizen in zn drinkbak kwamen!

Dat doet dat paard niet, de muizen willen drinken, glijden in de drinkbak en door de gladde wanden kunnen de muizen er niet meer uit en verdrinken dus in de drinkbak.

Reden om elke dag de drinkbak even na te kijken....
[/quote]
Nou, ik zweer dat ik even geloofde dat die haf de muizen vermoorde.......
hahaha!
Bedankt voor de heldere uitleg.
Heb al een borreltje op. Party!!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:41

whaha halflinger plet muize zie het al helemaal voor me.
zo mel word je al dronke? Tong uitsteken

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 04:00

Ik moet er niet aan denken dat mijn paarden uit de sloot zouden drinken...wat dacht je van botulisme bijvoorbeeld?

Maar een tor lijkt me niet heel ernstig. Gewoon eruit halen en klaar?

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:01

en goudvissen houden het water niet bepaald proper door algen te eten.
je hebt wel soorten die ze speciaal houden om algen te eten, maar daar behoort de goudvis niet bij.

al gedacht aan salmonella wanneer je vissen houdt in de drinkbak?

ze dragen juist bij tot algenrijk water, dankzij hun uitwerpselen.
deze 'biotoop' is niet in evenwicht en dagelijks het water verversen is geen overbodige luxe.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 22:06

Gewoon elke dag de bak verschonen. Wij hebben een witte speciekuip en dan zie je pas echt goed hoe snel het water vies wordt. Bij ons wordt hij dus ook elke dag verschoond.
Ennuh...die muisjes in de waterbak..dat klopt die springen er zelf in.
Jonge ratten doen het ook, een aantal jaar geleden heb ik 's ochtends bij het voeren wel eens een nest verdronken jonge ratten in een wateremmer gevonden. Ik pak dus nooit meer een emmer water zonder eerst het licht aangedaan te hebben....ik zat toen bijna met mijn neus al in het water omdat ik niet goed zag wat er nou in zat....