Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Elfenor schreef:Benta schreef:Ik heb ook een paard gehad met zomer exceem, waar bij een een halsstuk ook nodig was. Die heb ik gewoon aan het halster vastgebonden, anders had het geen nut aangezien het halsstuk naar beneden glijdt. Overdag op de wei en s avonds in de stal, hij had het 24 uur per dag om.
En ook nooit geen problemen mee gehad als je paard jeuk heeft aan zijn hoofd en krabt met zijn hoef? Kan z'n hoef dan niet vast komen te zitten?
Yontheke schreef:Mijn paard staat nu altijd zonder halster op de weide en laat zich heel makkelijk vangen. Ik haal hem meestal enkel met een halstertouw uit de wei.
Vroeger op mijn andere stal stond hij ook met halster op de wei omdat de baas van de stal hem altijd uit en in de weide moest zetten en tjah als je 20 paarden constant een halster aan en af moet doen en telkens de juiste terug aandoen. Dat snap ik dan ook wel weer.
Maar als ik zelf mag kiezen. Het liefste zonder.
Maaaaaaii_ schreef:Nou, ik weet niet of iemand op deze vraag kan antwoorden,
maar ik heb voor m'n pony die 's nachts op het weiland staat een speciaal weidehalster gekocht en daar aan hangen vliegenlintjes, voor de beestjes enzo.
Over een paar dagen krijgt ze ook haar vliegendeken.
Maar zoals sommigen hier zeggen dat ze kunnen blijven haken, zit ik nu een beetje in de knoei,
Laat ik dit halster nu beter uit?
En wat kan ik er dan wel mee doen, want dit is nu een beetje verspeeld geld, aangezien ik al een halster heb voor te poetsen en zo.

Elfenor schreef:Benta schreef:Ik heb ook een paard gehad met zomer exceem, waar bij een een halsstuk ook nodig was. Die heb ik gewoon aan het halster vastgebonden, anders had het geen nut aangezien het halsstuk naar beneden glijdt. Overdag op de wei en s avonds in de stal, hij had het 24 uur per dag om.
En ook nooit geen problemen mee gehad als je paard jeuk heeft aan zijn hoofd en krabt met zijn hoef? Kan z'n hoef dan niet vast komen te zitten?
XmissdaphX schreef:Bij ons ligt het er een beetje aan..
Als er niet zoveel vliegen zijn heeft ze geen halster om..
Als ze er wel zijn wel!
Ze heeft namelijk last van een traanoog en anders zitten daar de heledag vliegen op..
En dat is ook niet fijn voor haar!
We heeft ook een deken op omdat ze een bonte is en verbrand...