Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
joyce B schreef:Bij mij zijn de dazen gisteren plots ontwaakt. Normaal een dikke week eerder.
Ik had al een Loer een tijdje hangen (3e seizoen) en heb nu ook een H-trap dazenval gehaald om te proberen en wil een lijmval proberen kijken of dat nog sneller vangt omdat die echt vol in de zon hangt zonder kap en de beesten gelijk vastgeplakt zitten als ze er op landen.
Janine1990 schreef:Ik denk dat het meer ligt aan het materiaal van de bal dan aan de kleur. Wat betreft namaak... Ik las dat je een skippybal gebruikte??? Als ik me niet vergis is de echte bal van een zwaarder materiaal, en hoe dikker het materiaal, hoe warmer het wordt. Het is ook geen gewoon rubber dacht ik, maar ik weet het niet zeker.
Hoe warmer het materiaal, hoe meer dazen het aantrekt... Overigens spreek ik hier ook van twee zwarte paarden, nouja, een zwartbruine dan. Maargoed, even donker.
Het kan natuurlijk ook liggen aan de omgeving. Ik woon in een weinig bosrijke omgeving, en met een paar bomen rond de weide, is het ook wel gezegd. Toch waren er altijd veel dazen, maar ze zullen nog niet zijn ontwaakt uit hun winterslaap. Net als de meeste vlinders, godzijdank
Janine1990 schreef:aafje87: Klopt, die dingen worden ook flink heet, zijn nog een stukje zwaarder dan de bal in de loer geloof ik...
)aafje87 schreef:Janine1990 schreef:aafje87: Klopt, die dingen worden ook flink heet, zijn nog een stukje zwaarder dan de bal in de loer geloof ik...
Geen idee, ik heb ze zien staan maar nog nooit de bal in mijn handen gehad.(hé wat klinkt dat vreemd)
Voor de knutselaars, hier zijn zwarte te koop: https://www.boottotaal.nl/alles-voor-de ... a5ee7fc158
Altijd nog goedkoper als een originele loer...(met de rest huis tuin en keuken onderdelen)
Janine1990 schreef:joyce B schreef:Bij mij zijn de dazen gisteren plots ontwaakt. Normaal een dikke week eerder.
Ik had al een Loer een tijdje hangen (3e seizoen) en heb nu ook een H-trap dazenval gehaald om te proberen en wil een lijmval proberen kijken of dat nog sneller vangt omdat die echt vol in de zon hangt zonder kap en de beesten gelijk vastgeplakt zitten als ze er op landen.
Hmm, sjit...![]()
Wat is een H-trap??
En een lijmval, dat is neem ik aan zo'n rolletje waar je geld in krijgt, zo ziet het er uit iig, maar dan met zo'n leuke plakkerige slinger erin????
Wat overigens echt goede spray is, is die stinkspray met herzolie ofzo??

lexie2010 schreef:Nu is duidelijk welke materialen je gebruikt, maar ik snap nog steeds niet zo goed hoe je zo'n ding maakt. Kan je s uitleggen?