Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
ikke schreef:Nah, zijn jullie nu zo weinig fantasievol of bakt die instructeur er niks van?
Les zonder zadel
Longeles
Aan de dubbele longe/ lange lijnen (er achteraan lopen en/of in het midden blijven staan)
Los in een longeercirkel (roundpen, voor de modegevoelige types onder ons)
Vrijheidsdressuur.
Schriktraining.
Struukkrupen, ofwel dwars door het bos (moet je geen strenge boswachter hebben of bij het Nationaal Park wonen)
Degenen die z'n paard los op de cirkel kan laten lopen in een rijbak, die mag door voor de koelkast![]()
Kun je dit in een weiland van 2ha, dan mag je door voor de auto (ik heb er al drie)
Voor de lefgozers (en je moet de mogelijkheid hebben) lange lijnenwerk met twee paarden tegelijk!
Kom dames (en heren) beetje out of the box denken
Amable schreef:Maakt niet uit hoe groot de cirkel is he? Want eh, dan wil ik wel graag door voor de auto![]()
Hoe zie je dat lange lijnen werk met 2 paarden tegelijk voor je? a la fleche? Op zich wel een uitdaging, maar daar moet ik nog even een paar jaar mee wachten

Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden 

) en bij de rest ging het geloof ik ook erg goed.ikke schreef:Amable schreef:Maakt niet uit hoe groot de cirkel is he? Want eh, dan wil ik wel graag door voor de auto![]()
Hoe zie je dat lange lijnen werk met 2 paarden tegelijk voor je? a la fleche? Op zich wel een uitdaging, maar daar moet ik nog even een paar jaar mee wachten
Jouw fantasie is de enige beperking. Je kunt het zowel naast elkaar als a-la-fleche. Wanneer dat dan saai wordt, ga je rond pionnetjes sturen of een springbalkje neerleggen.
Volgens mij hoef jij niet door voor de auto, die heb jij ook al
@PERENBOOMPJE: waarom MOET je met een longeersingel werken? Waarom komt je voet of been perse tegen het wondje? Dat hangt natuurlijk sterk af van de plaats waar die zit.
Kom op, beetje in oplossingen denken; in problemen denken de meesten hier al genoeg.
Amable schreef:Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden
Bij lange teugel werk en werk aan de hand gebruik je geen longeersingel hoor Perenboompje. En een wondje betekent natuurlijk niet dat je paard doodziek is, hij kan heus wel bewegen en wil waarschijnlijk ook gewoon bewegen. Hoef mijn paard iig echt geen week stil te zetten vanwege een wondje hoor, daar vindt 'ie geen bal aan.
PERENBOOMPIE schreef:Idd kan alles wat je zegt tegen je gebruikt worden,kijk maar eens op je eigen hyvespagina,daar zie ik dus foto's met longeersingel en je benen op de plaats van de singel![]()
Welliswaar zonder zadel maar met dekje en daaroverheen een longeersingel
Zeker als je dat ook nog met pionnetjes gaat doen..... Of kan jouw instructeur niet verder denken dan een persoon op een paard?