Ik snap het niet helemaal... Maar de grond is ook ijskoud, daardoor bevriest het ook. Nou ja, ik zie het wel in de winter. Ik ga nog een paar keer je bericht doorlezen om het te snappen... Niet dat jij niet duidelijk bent, maar wel dat ik gewoon niet bepaald zin heb om heel erg na te denken (bijna vakantie!!)
je kunt een beetje mest om de bak heen gooien. dat isoleert al een heel eind. en de meeste paarden weten wel dat het ze het ijs open kunnen breken. mijn shet doet dat altijd. mijn arabier niet. (die houd niet van natte voetjes s winters) die wacht gewoon tot de shet het open maakt.
een bal of zoiets kan ook.maar ik heb twee slooperds. en bal staat niet op het menu.
marleen_usar
Geplaatst: 28-06-10 16:11
Scheut zonnebloemolie er bij dan bevriest het niet.
Oke, zonnebloemolie, vind ik ook een goede tip! Van de winter ga ik alles uitproberen!
marjolein_el
Geplaatst: 29-06-10 07:50
bij ons op stal staan de paarden overdag buiten en wordt de sloot één keer per dan opengebroken, 's avonds en in de nacht hebben onze paarden automatische drinkbakken maar die worden óf afgesloten óf ze zijn zoieso al bevroren. gelukkig is dit maar heeeel soms, dus dan geven we ze gewoon soms wat water.
Hehe, ja he? Ik snap ook eigenlijk niet hoe ik er op kwam... Wauw, wat is het mooi weer, laat ik eens een topic aanmaken over de ijskoude winter! Dat is een goed idee!! Nee, dat dacht ik niet hoor! Ik weet het niet meer... Wat doet het er ook toe, ben lekker off-topic bezig in me eigen... Ga weer on! @ marjolein, heb jij je paarden 's avonds binnen staan dan? Dan kan je misschien nog wel een automatische, maar als je in de nacht elke keer naar buiten moet om ijs uit een bak te halen, worden je ouders niet echt vrolijk van...
Melly1991
Geplaatst: 29-06-10 21:35
Ik kan alleen bedenken het te breken?
marjolein_el
Geplaatst: 30-06-10 08:20
Nee we geven ze of een emmer water in stal, blijft meestal wel lang genoeg open en anders maken ze het wel open, of we geven ze 's avonds veel. Want ze gaan bij ons heel vroeg alweer buiten.
Ik heb het water gewoon in speciekuipen. 2x per dag ben ik er om het ijs eruit te halen en bij te vullen. Tussendoor houden de paarden het zelf open, door warme lucht uit hun neusgaten en door ertegen te schoppen...
wendymariska
Geplaatst: 30-06-10 10:13
ik deed er bij ons een vispompje in zo een die bellen maakt dan bleef het water in beweging en bevroor het niet.